Vad tycker du om Battlefield 3-betan?

Medlem

Som några har nämnt tidigare så är det absolut största orosmomentet kartan. jag vet inte vad dom tänkte där. trycker man på M så får man bara upp en genomskinlig förstoring av minimappen. ingen helhetsbild av kartan alls. hur ska vi spela conquest med 64 spelare på enorma kartor utan att veta vart man ska ta vägen och vart allt finns?

låt oss hoppas att detta är en tidig build och det bara är deras mockup kartor vi fått se. annars har spelet ett enormt problem.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

sicken jävla dynga... Beta jojo... alpha snarare...

Alltså hur startar man spelet utan att joina en server? Så man kan ställa in keys, grafik mm.

Kul att man inte kan använda alla keys på tangentbordet, eller musen.. Så jävla värdelösa Dice har blivit... hoppas de går i KK. Vissa borde ju helt enkelt inte få göra spel...

Wellcome to the World of Big corporations >>>> EA!

Medlem
Skrivet av FirePanzer:
Skrivet av nudelsdesign:

sicken jävla dynga... Beta jojo... alpha snarare...

Alltså hur startar man spelet utan att joina en server? Så man kan ställa in keys, grafik mm.

Kul att man inte kan använda alla keys på tangentbordet, eller musen.. Så jävla värdelösa Dice har blivit... hoppas de går i KK. Vissa borde ju helt enkelt inte få göra spel...

Wellcome to the World of Big corporations >>>> EA!

Typ hehe... tur att man slutat köpa spel och BF3 lär ju knappast ändra på det. Förmodligen inte något framtida/gammalt dice spel heller för den delen...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av FirePanzer:
Skrivet av nudelsdesign:

sicken jävla dynga... Beta jojo... alpha snarare...

Alltså hur startar man spelet utan att joina en server? Så man kan ställa in keys, grafik mm.

Kul att man inte kan använda alla keys på tangentbordet, eller musen.. Så jävla värdelösa Dice har blivit... hoppas de går i KK. Vissa borde ju helt enkelt inte få göra spel...

Wellcome to the World of Big corporations >>>> EA!

Typ hehe... tur att man slutat köpa spel och BF3 lär ju knappast ändra på det. Förmodligen inte något framtida/gammalt dice spel heller för den delen...

Nope! Vill man slås mot den andra jätten Activision...får man bli som dem annars verkar det inte funka!

Synd att all hype med BF3...Trodde verkligen de skulle leverera en bra produkt! MEN man skall tacka DICE/EA ändå att man har fått prova spelet och ta ett beslut!

Medlem
Skrivet av Comkilla:

Som några har nämnt tidigare så är det absolut största orosmomentet kartan. jag vet inte vad dom tänkte där. trycker man på M så får man bara upp en genomskinlig förstoring av minimappen. ingen helhetsbild av kartan alls. hur ska vi spela conquest med 64 spelare på enorma kartor utan att veta vart man ska ta vägen och vart allt finns?

låt oss hoppas att detta är en tidig build och det bara är deras mockup kartor vi fått se. annars har spelet ett enormt problem.

Kan ju alltid hoppas, men jag har en magkänsla av att det är ett designval de gjort och de kommer hålla fast vid. Är ju bättre att spelet ser bra ut på screenshots än att man kan hitta det man vill ingame, right..? >_<

Inaktiv

haha dice gör bara som ea säger, annars stryper dom tillförseln av pengar

Medlem

Har nu tittat lite extra på det så kallade " TEAM WORK".
Existerar INTE!!

Det enda team work jag hittar är att man kan spawn på sina kamrater.
Annars så är det K/D-Ratio som i stort sett alla spelare bryr sig om. Och nåde dig om du FÖRSÖKER få igång team work, då kan du ränka med att vara helt solo, för ingen bryr sig eller så får du gensat massa otrevliga kommentarer.

Inte ens AMMO eller Revive bryr sig de flesta om, finns fock fåtal undantag.

Focus ligger just nu ENBART på att jaga så mycket Kills som möjligt och dö så lite det bara går.

En lösning på detta problem vore att ta bort K/D-Ratio och enbart visa total score och Rank när rundan är över. På din egna sida skulle enbart en TOTAL K/D visas, men då enbart på websidan.

Jag har spelar BF sedan 1942 och är ett BF-Hardcore fan. Kan säga att jag aldriv varit med om maken om K/D-Ratio stats horande någonsin i BF´s historia. Hela game play blir ju förstört för att INGEN focuserar sig på Objects.

Exempel: Attacking team spelar alla SNIPERS och rör sig inte 1 meter framåt mot A eller B. Bra jobbat DICE. Gör om gör rätt!

Medlem
Skrivet av Styrman:

Jag har spelar BF sedan 1942 och är ett BF-Hardcore fan. Kan säga att jag aldriv varit med om maken om K/D-Ratio stats horande någonsin i BF´s historia. Hela game play blir ju förstört för att INGEN focuserar sig på Objects.

Exempel: Attacking team spelar alla SNIPERS och rör sig inte 1 meter framåt mot A eller B. Bra jobbat DICE. Gör om gör rätt!

Back in the days var det flaggorna som var högsta prioritet, killsen kom därefter och var väl mer en bonus. Så kände iaf jag i BF42 och jag tror att det var den mentaliteten och inställningen som gällde. Inte förrän senare år när stats och upplåsbara vapen/krafs har lagts till i spelen har nivån på spelarnas gameplay sjunkigt så lågt.

Idag spelar folk för statsen, förut spelade man för att det var kul och man försökte vinna.
Men bf-spelarna har väl sjunkit i åldrarna med. På bf42-tiden fanns det gott om äldre spelare (30-40+), men idag tror jag majoriteten är små skrikiga 12åringar

Medlem
Skrivet av Katana:
Skrivet av Styrman:

Jag har spelar BF sedan 1942 och är ett BF-Hardcore fan. Kan säga att jag aldriv varit med om maken om K/D-Ratio stats horande någonsin i BF´s historia. Hela game play blir ju förstört för att INGEN focuserar sig på Objects.

Exempel: Attacking team spelar alla SNIPERS och rör sig inte 1 meter framåt mot A eller B. Bra jobbat DICE. Gör om gör rätt!

Back in the days var det flaggorna som var högsta prioritet, killsen kom därefter och var väl mer en bonus. Så kände iaf jag i BF42 och jag tror att det var den mentaliteten och inställningen som gällde. Inte förrän senare år när stats och upplåsbara vapen/krafs har lagts till i spelen har nivån på spelarnas gameplay sjunkigt så lågt.

Idag spelar folk för statsen, förut spelade man för att det var kul och man försökte vinna.
Men bf-spelarna har väl sjunkit i åldrarna med. På bf42-tiden fanns det gott om äldre spelare (30-40+), men idag tror jag majoriteten är små skrikiga 12åringar

Inte så konstigt kanske, när allt som erbjuds är i princip Doom med bättre grafik... vi i 30-40 års åldern har ju redna gjort allt som görs i nya lira i oändligt många spel tidigare... Innan USA skapade Terrorimsmen var 90% andra världskriget... och sedan 9/11 har det genomgående handlat om terrorister.... Tror inte jag spelat igenom eller köpt många spel de senaste 10 åren... och det finns en anledning till det...

Giriga spelutvecklare som satsar på samma skit i snyggare förpackning kan ju andra slösa pengar på om de vill

Så det är nog mest 12 åriga pubertetsknott som fortfarande tycker det är kul... lite som CS


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Känns väldigt roligt att läsa attfolk är missnöjda....efter ALL hype som har varit med BF3...folk glömmer att spelet utvecklas av en annan gigant i branschen vars ända syfte är att tjäna pengar och skiter i kvalitéen...Everything for those bills with dead presidents on it

Medlem

Körde betan på Ps3 igårkväll. Men jag vet inte riktigt..svårt att bedömma...Har svårt för Fps på konsoll. Väntar med o spela tills det kommer ut en färdig produkt^^. Och då blir det Pc verisionen

Medlem
Skrivet av RichiLee:

Körde betan på Ps3 igårkväll. Men jag vet inte riktigt..svårt att bedömma...Har svårt för Fps på konsoll. Väntar med o spela tills det kommer ut en färdig produkt^^. Och då blir det Pc verisionen

Jag är övertygad att PC versionen är mycket bättre än konsol versionen! Konsol versionen är inte lika krispig och dynamisk från vad man sett i alla trailers SOM jag antar kommer från PC spelandet!

Spelet utvecklas till PC i första hand sen porteras till konsol... Det är klar att det blir sämre!

Ljudet är dock bra!

Medlem

Har nu äntligen fått bekräftelse av CDON att jag har avbeställt det.

Betala ca 5000 spänn för ett vettigt grafikkort bara för att kunna spela BC3 på vettig nivå, nej tack.
Gameplay intresserade mig inte heller.

Medlem

betan var en stor besvikelse på ps3. tur att jag snart ska köpa en ny dator i vilket fall

Medlem

Jag har fantastiskt kul i betan, men några märkliga beslut stör mig:

- Jag får inte ändra inställningar eller loadouts när jag vill, jag får inte ens AVSLUTA spelet när jag vill! Jag måste spawna, och om någon då skjuter mig måste jag vänta till nästan spawn innan jag ens kan lämna matchen. Idiotiskt.
- Prickskyttegevären har en luftvärnsstrålkastare från WW2 fastspänd framför optiken, som bländar på 400 meters håll och helt och hållet döljer skytten.
- Battlelog saknar funktioner för att t ex ställa in mina default-loadouts, eller se information om unlocks som inte är omedelbart förestående.
- Sedan skulle jag gärna se mer av kartorna, men det kommer förstås senare. Metro är inte så imponerande, mer som en lite bättre MW-karta.

Medlem
Skrivet av FirePanzer:
Skrivet av RichiLee:

Körde betan på Ps3 igårkväll. Men jag vet inte riktigt..svårt att bedömma...Har svårt för Fps på konsoll. Väntar med o spela tills det kommer ut en färdig produkt^^. Och då blir det Pc verisionen

Jag är övertygad att PC versionen är mycket bättre än konsol versionen! Konsol versionen är inte lika krispig och dynamisk från vad man sett i alla trailers SOM jag antar kommer från PC spelandet!

Spelet utvecklas till PC i första hand sen porteras till konsol... Det är klar att det blir sämre!

Ljudet är dock bra!

har du testat det på konsol?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av FirePanzer:
Skrivet av RichiLee:

Körde betan på Ps3 igårkväll. Men jag vet inte riktigt..svårt att bedömma...Har svårt för Fps på konsoll. Väntar med o spela tills det kommer ut en färdig produkt^^. Och då blir det Pc verisionen

Jag är övertygad att PC versionen är mycket bättre än konsol versionen! Konsol versionen är inte lika krispig och dynamisk från vad man sett i alla trailers SOM jag antar kommer från PC spelandet!

Spelet utvecklas till PC i första hand sen porteras till konsol... Det är klar att det blir sämre!

Ljudet är dock bra!

har du testat det på konsol?

Japp. PS3 only!

Medlem

Efter mycket om och men har jag till slut spelat betan i några timmar.

1/1.

Banan i betan och den game mode som spelas är HEMSK. Otroligt tråkigt. Folk ligger och fiser i buskar/hörn, överallt. Det känns som Medal of Honor men med prone och lite finare grafik. Att Caspian Border inte var den bana som vi fick testa, för det skulle ha varit ascoolt.

Jag förstår inte heller varför man inte kan få ställa in options UTANFÖR spelet. 10 minuter tog det att ställa in keybindings (och det var inte helt smärtfritt heller - det "låstes" så att jag var tvungen att använda ESC för att backa ur menyn hela jäkla tiden) och smutta på video options som inte verkar göra någonting.

Battlelog, pfft. Som att jag bryr mig om all skit som står där. Gör så att jag kan gå in i spelet, ställa in options UTAN att spela på en server och leta servers på det gamla vanliga sättet. Det fungerar OKEJ, men det har alldeles för mycket skräp som är helt ointressant för mig.

Positivt:
Grafiken är sexig.
Ljudet är riktigt härligt - helst när en raket åker förbi när man ligger prone i tunneln.
Spelet startar snabbt efter att man joinat en server. Väldigt snabbt, men det är kanske för att Metro är en sådan liten bana.

Får se vad folk säger om spelet efter släpp och inte detta tidsbegränsade (usla) demo.

Skriv svar