Forza Motorsport 4

Redaktör
Skrivet av Tybalt:

Finns denna serie till PC?

Ni som spelar på X-box: Spelar ni med ratt eller joystick?

Finns bara till Xbox (#första delen) och Xbox 360 (#del två, #tre och #fyra).

En av storheterna med Forza-serien är att den funkar så ruskigt bra också med handkontroll. Ratt är förstås bättre, men den är mer än bara spelbar med pad.


signatur
Medlem

Funderar fortf på att skaffa F1 2011 till PC...

Medlem
Skrivet av Tompa:

En av storheterna med Forza-serien är att den funkar så ruskigt bra också med handkontroll. Ratt är förstås bättre, men den är mer än bara spelbar med pad.

Kanske redan har skrivits om det, men har du haft möjlighet att testa den nya, trådlösa ratten?
Såg i demot att dom satt alla knapparna inför den. (Dess avsaknad av axelknappar)

Redaktör
Skrivet av Manley:
Skrivet av Tompa:

En av storheterna med Forza-serien är att den funkar så ruskigt bra också med handkontroll. Ratt är förstås bättre, men den är mer än bara spelbar med pad.

Kanske redan har skrivits om det, men har du haft möjlighet att testa den nya, trådlösa ratten?
Såg i demot att dom satt alla knapparna inför den. (Dess avsaknad av axelknappar)

Har tyvärr inte fått tag på den än, jag körde med den gamla Wireless Racing Wheel.


signatur
Medlem

Grafiken är ju riktigt bra! Men av någon anledning krävdes det en del tweakande med tvns inställningar i demot för att få fram den ordentligt. Se till att hdmi-färginställningen är på auto i boxen också, har jag läst. Blir för mörkt på vissa tv annars. Finns det möjligheter att justera ljus och sådant 4an? Saknade det i 3an.

Skitkul att det går att importera sina dekaler från 3an också. Det går dock inte att föra över en hel bils design, bara enstaka dekaler. Se därför till att kopiera en hel sida som en hel dekal. Sen är det bara att lägga på den på samma bil i 4an, så blir det enklare.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Manley:
Skrivet av Tompa:

En av storheterna med Forza-serien är att den funkar så ruskigt bra också med handkontroll. Ratt är förstås bättre, men den är mer än bara spelbar med pad.

Kanske redan har skrivits om det, men har du haft möjlighet att testa den nya, trådlösa ratten?
Såg i demot att dom satt alla knapparna inför den. (Dess avsaknad av axelknappar)

Har tyvärr inte fått tag på den än, jag körde med den gamla Wireless Racing Wheel.

Ok, tack..

Får nog bli att köpa en sån, mest för att mätta prylgalenskapens hunger.
Men hade varit kul om den funkade hyffsat..

Medlem

Oj oj OJ! Vilket spel! Nog för att man alltid är GT5 trogen men, detta spel är helt makabert bra.

Allt utom auto-korrigeringen som inte går att slå av är slipat till den där perfekta balansen mellan iRacing och Need for Speed serien.

Kopplingen är nog den bästa jag har testat dessutom!

5/5, det förtjänar detta lir även fast det finns saker som kunde förbättrats ifrån F3.
Goty for mig om inte Skyrim får mig att kräkas majblommor av lycka.

Inaktiv

Wow, håller med. Satt igår och spelade en rackarns massa timmar. Utan tvekan GOTY.
Top Gear Test track är UNDERBAR, till skillnad från GT5 versionen som känns "fel" (men det kan nog mer tillskrivas deras fysikmotor).

5/5 eller iallafall 4.9 / 5 får forza motorsport 4 av mig - bättre än så här blir ingen bilsim denna generationen!

Medlem
Skrivet av Tompa:

Har tyvärr inte fått tag på den än, jag körde med den gamla Wireless Racing Wheel.

Nya ratten fungerar långt över förväntan..

Redaktör
Skrivet av Manley:
Skrivet av Tompa:

Har tyvärr inte fått tag på den än, jag körde med den gamla Wireless Racing Wheel.

Nya ratten fungerar långt över förväntan..

Recension i morgon bitti.


signatur
Medlem

Upptäckte en kul detalj, att klockan i bilarna stämmer med de klockslag som du har där du sitter och det verkade som att ljuset på banorna anpassade sig lite beroende på tid på dygnet
Synd bara att väder och natt inte finns med, men till 5an får de fan komma! Annars är jag grymt nöjd, grymt grymt grymt

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Finns denna serie till PC?
Ni som spelar på X-box: Spelar ni med ratt eller joystick?

--------- 2012-04-01 --------

Kör med Xbox trådlösa ratt
Fungerar inte med Logitech G25 men den trådlösa är förvåmnadsvärt okej att köra med. Att köra med handkontroll är för lätt i kampanjen.

Jag köpte faktiskt en Xbox 360 endast för detta spel. Ganska okej grafik om man kör headcam eller radiobil-styrningsläge. Motorhuvsläge gör en illamående då grafiken i 360 inte räcker till på en 47 tums TV (har för mig att vi har samma problem med suddig/otydlig grafik som ger huvudvärk).

Jag kör på Hard och dess hjälpmedel. Anledningen är att jag har svårt att hänga med i kurvorna (headcam-läge) när det är dags för de snabbare bilarna.

Är man bortskämd med hardcore PC-grafik så skulle jag våga påstå att detta spel grafiskt duger gott och väl.


signatur

Det var detta...

12
Skriv svar