The Elder Scrolls V: Skyrim

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag ska sikta på att vara "skogshuggaren" som kan lyfta ett träd på 2 ton, det ni

Nordmännen vet hur man gör helt enkelt Inget konstigt med det!


signatur

Everybody needs help.

Aiii, det har du rätt i. Vi (de) är vana att göra rätt för sig, inte som de andra svärdviftarna...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Förbokade igår på gamestop, får tydligen nån feta jäkla spelbok på en herrans massa sidor på köpet, ser verkligen fram emot detta!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Dennardo77:
Skrivet av Hannu:

Låter bra, blir nog ett köp trotsallt. Är det nu skadat så löser nog moddarna biffen.

"Konsolerna inte längre huvudplattform" är ju lovande iaf.

Asso varför är du emot konsoler på vartenda jävla kommentar! Asso acceptera vissa trivs på PC o vissa på konsol. Vad är ditt problem? Kan du ba inte acceptera? Seriöst fan acceptera nån dag... -.-

Det har inget med trivsel att göra Dennardo77. Men du måste förstå vilket stort problem det är med föråldrad hårdvara. Tidigare har nya konsoler släppts efter några år, men nu använder vi spelare ~6 år gammal hårdvara vilket drar ner potentialen i spel något enormt. Förutom några få spel har inget spelsläpp de senaste åren gett mig någon "wow" känsla. Sedan har många nya spelsläpp till PC krävt fyrkärnig cpu, radeon 4xxx hårdvara. Vilket varit totalt lögn. Jag har spelat många spel som krävt ovan nämnda minimi krav på mycket sämre hårdvara utan problem. O varför har jag ens provat? Jo, för att sunt färnuft säger ju att ett spel som fungerar på gammal konsol hårdvara, borde fungera utan problem på en PC med några års nyare hårdvara. Så ist för att vara ett fanboy acceptera du oxå läget att dagens konsoler är skit rent tekniskt nft.

Medlem

Det här spelet lär anpassas till PC över tid med moddar. Synd att de fortsätter att minska på rustningsdelar och ytterligare plockat bort färdigheter.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Det här spelet lär anpassas till PC över tid med moddar. Synd att de fortsätter att minska på rustningsdelar och ytterligare plockat bort färdigheter.

Mmm o plocka bort slitage på material ist för att ändra det var ju korkat. Men alla, även de som har svårt med avbrott i spelandet måste gilla spelet. Fattar inte utvecklare att det går inte att vara alla till lags.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Det här spelet lär anpassas till PC över tid med moddar. Synd att de fortsätter att minska på rustningsdelar..

Nej!

Var har du läst om detta?

Eller, vänta nu, det va nåt med att rustningar var hela eller nåt..?

Medlem
Skrivet av Manley:
Skrivet av walter_iego:

Jag ska sikta på att vara "skogshuggaren" som kan lyfta ett träd på 2 ton, det ni

Insinuerar ni att det är overkligt?
Jag vill bestämt hävda det motsatta och ställa frågan:

Har ni inte sett Arnold i "Commando"..?

Haha! ja Senare i filmen kastar han väl iväg en telefonkiosk med en skurk i !

Medlem

Jag är precis lika hypad som jag var innan Daggerfall, Morrowind och Oblivion...Ja jag är gammal


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

ÅH jag får rycket här. Sluta retas och ge mig bara det dumma spelet någon gång!

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Frgr:
Skrivet av Tommy_h:

I morrowind hade man väl aldrig den här "markern" att gå efter? Där fick man väl läsa sig till vart man skulle?
Iaf skulle jag vilja ha det så nu, det blir så mycket mer spännande om man får gå på quest's där man måste leta sig fram själv!

Brukar gå att stänga av tror jag !

Det går att stänga av all HUD i Skyrim, helt och hållet, om man inte tycker om den. Det går inte att flytta bitar av den bara. Man kan även stänga av markeringar på kompassen om man inte tycker om dom tydligen(quest markers).

Dock om jag inte har helt fel så ger de ingen vidare förklaring i Oblivion var platsen man ska till ligger, så marketen är nog nödvändig ändå tyvärr....

Precis som jag anade, för det eliminerar ju hela äventyrskänslan! Det göra egentligen hela spelet skittråkigt om man tänker efter


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av totte1015:

Vänta nu, blir så extremt förvirrad över vilket detta är, Scrolls... Hmm...

DET ÄR JU FAN ATT DET FINNS TVÅ SPEL MED ETT OCH SAMMA ORD MED!!!

Håller med. Får fan ont i skallen av förvirring...


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Skrivet av galth:
Skrivet av Manley:
Skrivet av walter_iego:

Jag ska sikta på att vara "skogshuggaren" som kan lyfta ett träd på 2 ton, det ni

Insinuerar ni att det är overkligt?
Jag vill bestämt hävda det motsatta och ställa frågan:

Har ni inte sett Arnold i "Commando"..?

Haha! ja Senare i filmen kastar han väl iväg en telefonkiosk med en skurk i !

Om det nu är den, men det stämmer nog.

Sen får man ju inte glömma scenen där han håller en av bovarna över ett stup i ena armen, Arnoldigt konstaterande att det är hans svaga arm.. ^^

Så nog fan går det att lyfta en liten pinne till kubben om man är viking, helt klart..

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag ska sikta på att vara "skogshuggaren" som kan lyfta ett träd på 2 ton, det ni

http://youtu.be/5zey8567bcg


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Underbar låt, underbara Monty Python


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Men jag hoppas combat är mer intressant än i Oblivion för det var riktigt sunkigt där, speciellt för den som ville använda pilbåge eller i många fall magi. Allt gjorde för lite skada för att det skulle bli intressant helt enkelt, striderna bör vara snabba och brutala. Blir man träffad utan att blocka ska det kännas.

This. Lite mer som Dark Souls tkr jag det borde va, det blir en helt annan intensitet i striderna!

Medlem

Ser fram emot detta spel som fan, trots onödiga förenklingar och att spelet utvecklats med hänsyn till konsollkapasitet...


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Frgr:
Skrivet av Tommy_h:

I morrowind hade man väl aldrig den här "markern" att gå efter? Där fick man väl läsa sig till vart man skulle?
Iaf skulle jag vilja ha det så nu, det blir så mycket mer spännande om man får gå på quest's där man måste leta sig fram själv!

Brukar gå att stänga av tror jag !

Det går att stänga av all HUD i Skyrim, helt och hållet, om man inte tycker om den. Det går inte att flytta bitar av den bara. Man kan även stänga av markeringar på kompassen om man inte tycker om dom tydligen(quest markers).

Dock om jag inte har helt fel så ger de ingen vidare förklaring i Oblivion var platsen man ska till ligger, så marketen är nog nödvändig ändå tyvärr....

Precis som jag anade, för det eliminerar ju hela äventyrskänslan! Det göra egentligen hela spelet skittråkigt om man tänker efter

Problemet är att om man får en beskrivning i Oblivion så kan det ju vara vilken som av de minst 6-7 dungeons som ligger i den riktingen...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Medlem

Man måste säga att Notch verkligen har blivit duktig på det här med grafik...

Medlem
Skrivet av shelter:

Man måste säga att Notch verkligen har blivit duktig på det här med grafik...

Ja f*n, Scrolls verkar ju vara härligt!

Oh nej, vänta detta är Skyrim

OH SNAP!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Manley:
Skrivet av Tybalt:

Det här spelet lär anpassas till PC över tid med moddar. Synd att de fortsätter att minska på rustningsdelar..

Nej!

Var har du läst om detta?

Eller, vänta nu, det va nåt med att rustningar var hela eller nåt..?

Ja, spela Morrowind! Där kunde man ha olika axelskydd (pauldrons) på höger och vänster sida. Likaså kunde man ha olika handskar på höger och vänster arm. I skyrim har de plockat bort rustning på benen (greaves). Levitate, medium armour, spjut... mer och mer plockas bort från serien.
Morrowind var det sista spelet i serien som hade ett användargränssnitt anpassat för mus och tangentbord.
Snart har vi bara kvar ett Diablospel. :,-(


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Förhoppningsvis blir detta spelet så sjukt bra som jag föreställt mig.. Hur som är det redan bokat och klart!

Medlem

Vet inte vad folk förväntar sig av denna titel riktigt. Är HELT säker på att det kommer vara precis som deras tidigare spel en enorm frihet och mycket enformigt utforskande.
Lär ju dras med de vanliga bethesda problemen... fult, lågupplöst, dåliga modeller, massor av script buggar, lite items, obefintliga RPG delar och konsolifiering.
Visst kommer moddarna rädda en hel del. Men det dröjjer ju år innan de riktigt stora moddarna har växt till sig, kolla bara på F3 och F3NV. Plus moddarna kan bara göra så much, F3 är t.ex fortfarande ett väldigt fult spel

Aja håller tummarna i vanlig ordning, men blir try before buy denna gången.

Medlem

Suveränt! Can't wait!

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Hoppas de har fått till så det faktiskt finns lite vildmark utan att ha 3 "Ancient ruins" 1 Fort 4 Grottor och ett tempel inom typ 300m. Vilket var Oblivions största problem måste jag säga, det var för mycket onödiga filler dungeons som inte hade någon poäng alls egentligen. Stora dungeons borde vara ovanliga och ha någon form av koppling till story, antingen main eller sidogrejjer. Inte bara finnas överallt så man snubblar över dom varannan meter.

Men jag hoppas combat är mer intressant än i Oblivion för det var riktigt sunkigt där, speciellt för den som ville använda pilbåge eller i många fall magi. Allt gjorde för lite skada för att det skulle bli intressant helt enkelt, striderna bör vara snabba och brutala. Blir man träffad utan att blocka ska det kännas.

Därför man kör med deadly reflex och realistic weapon damage med timed blocking. så mkt roligare och dödligare combat.

Avstängd

Hmm, min dator klarar detta på max. Frågan är om jag ska välja PC eller PS3. Är det en bra idé att köra på båda?

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Manley:
Skrivet av Tybalt:

Det här spelet lär anpassas till PC över tid med moddar. Synd att de fortsätter att minska på rustningsdelar..

Nej!

Var har du läst om detta?

Eller, vänta nu, det va nåt med att rustningar var hela eller nåt..?

Ja, spela Morrowind! Där kunde man ha olika axelskydd (pauldrons) på höger och vänster sida. Likaså kunde man ha olika handskar på höger och vänster arm. I skyrim har de plockat bort rustning på benen (greaves). Levitate, medium armour, spjut... mer och mer plockas bort från serien.
Morrowind var det sista spelet i serien som hade ett användargränssnitt anpassat för mus och tangentbord.
Snart har vi bara kvar ett Diablospel. :,-(

Morrowind är på min top 3 lista.
Hade hoppats på att få känna lite av den känslan man hade i det spelet.

Håller med ang. rustningarna, ju fler delar desto bättre.

Tänker dock inte låta det förstöra mina förhoppningar om att hitta tillbaks till den magiska upplevelse som Morrowind gav mig, inte än..
Hittar dom tillbaks till det så kan jag nog tänka mig att förlåta dom för de förenklade rustningarna..
Kanske..

Medlem
Skrivet av Calez:

Hmm, min dator klarar detta på max. Frågan är om jag ska välja PC eller PS3. Är det en bra idé att köra på båda?

Enkelt val, pc såklart. Tänk bara på alla mod möjligheter, du får så mkt mer för pengarna.

Inaktiv

texturer och modeller kommer va samma på alla format, skulle bli för dyrt annars .. räkna med att det kommer se 3 år gammalt ut på pc.. kanske lite mer avancerade shaders som skiljer, och hdr..

Skriv svar