Rykte: Battlefield 3 snart på Steam

Robot
Rykte: Battlefield 3 snart på Steam

En Steam-användare har hittat ett gäng avslöjande filer som tycks peka på att du snart kan spela Battlefield 3 via Steam.

#battlefield-3, #valve, #electronic-arts


Medlem
Rykte: Battlefield 3 snart på Steam

hoppas

Medlem

Om man fortfarande kommer att vara tvungen att köra origin I bakgrunden så är det väl skitsamma om man kan köpa bf3 genom steam eller inte.

Medlem

spelar inte så stor roll om det nu skulle landa på steam.

Måste logga in på battlelog för att kunna använda server-browsern

Mindre DRM med steam dock *host*

Medlem

Oh underbart, typ en av största anledning att jag inte skaffat detta spel än, gillar inte Origin. Räcker gott med en skittjänst

Medlem

Hoppas på detta.
Då kanske det blir ett köp.
Då måste dom nog också ta bort Battlelog?, för det är ju en EA Sak.. eller linkar dom ihop Origin med steam?, eller Steam med battlelog?

Förhoppningsvist, fixar dom Ingame meny för spelet "MP delen" .. och ingame server browser.. men det är mycket tveksamt.

Så tror på Origin/Steam Hybrid crap för att dom ska slippa fixa en ny server browser.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Åh snälla, låt det vara så. Vill så gärna spela det men rör ogärna Origin.

Medlem

Gissning: Man drar igång spelet via Steam som då hoppar till Battlelog och därefter Origin.
Inte fasiken skippar de något av de stegen och implementerar en till serverbrowser.

Medlem

hoppas verkligen!!!!

Inaktiv

Hade inte dice tänkt skita i att sätta bf 3 på steam? jäklar vad dom velar och har sig. Eller insåg dom att det är bra att ha på fler än bara origin för inte alla som vill ha två program för olika sorters spel. Hur som helst bra dom verkar ha hjärna och tänka efter att folk som endast vill ha steam ska få köra med. Får väl hoppas dom släpper det dit med nu då

Inaktiv
Skrivet av GamerGubbe:

Gissning: Man drar igång spelet via Steam som då hoppar till Battlelog och därefter Origin.
Inte fasiken skippar de något av de stegen och implementerar en till serverbrowser.

Eller gör dom så att man endast hamnar på battlelog och inget mer än så och ändå kan spela. Finns många teorier hur dom kan göra

Medlem

Om jag kan överföra mitt spel till Steam, så hoppas! Annars, hoppas för de som inte köpt det ännu! Steam är behagligare och fan så mycket bättre ingame än Origin. En vän får BSOD av Origin ingame, medan Steam tycks fungera bra.

Medlem

Spelar ingen roll. Det jag inte gillar är att det tar 4 minuter att starta spelet om man räknar in alla klick

Undra hur länge svennis-engelskan får vara kvar? Låter för jäv.igt


signatur

Det var detta...

Inaktiv
Skrivet av Luciphear:

Om jag kan överföra mitt spel till Steam, så hoppas! Annars, hoppas för de som inte köpt det ännu! Steam är behagligare och fan så mycket bättre ingame än Origin. En vän får BSOD av Origin ingame, medan Steam tycks fungera bra.

Origin är väl relativt nytt ännu så kan ju vara därför med det krånglar för han (bara ren gissning kan ha fel). Steam jävlades ju rätt bra med i början när det kom minns jag. Brukade stängas ner för mig och höll på, sedan efter några uppdateringar av det blev det bättre och bättre. dock skulle jag hellre vela ha bf 3 till steam, då jag helst bara håller mig till det. för skulle jag till slut vela köpa mig bf 3 när jag väl fixat bättre grejer till datorn eller köpt en helt ny så känner jag inte för att skaffa origin. vill kunna ha alla spel på steam och slippa ha ett till program för att kunna lira

Det blir nog STEAM ---> Battlelog ---> SPEL, inte Origin däremellan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vad menas med det här om det här skulle stämma och BF3 kommer till Steam? Kan man spela spelet genom steam då eller kommer steam bara länka till Battlelog som Origin gör? I så fall ser jag ingen som helst poäng med att överföra spelet till steam


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag vill ju inte ha på skit origin.... Fan att jag redan köpt det -.- skulle laddar ner tills det fanns på steam

Medlem
Skrivet av Javas:

Vad menas med det här om det här skulle stämma och BF3 kommer till Steam? Kan man spela spelet genom steam då eller kommer steam bara länka till Battlelog som Origin gör? I så fall ser jag ingen som helst poäng med att överföra spelet till steam

Spelet blir automatiskt 100ggr bättre om det går att köpa genom steam, småsaker som att det kanske fortfarande kräver tex rockstar social club, gfwl och origin spelar helt plötsligt ingen roll.

Medlem
Skrivet av Javas:

I så fall ser jag ingen som helst poäng med att överföra spelet till steam

Jag ser en stor poäng med att även ha det på Steam. Vissa vill helt enkelt inte använda Origin eftersom det är så fruktansvärt dåligt i alldeles för många avseenden.

EDIT_Förutsatt att man nu slipper använda Origin och Steam inte bara säljer och sen skapar en genväg till Origin. Som t ex. Arkham Asylum och GfWL.

Medlem
Skrivet av LoA.:

hoppas

Det är väl redan känt att det kommer på Steam? Men att det blir Origin i alla fall? Origin är ett krav för BF3, det är det som är DRM:t och allt är kopplat till ditt EA konto. Så ni som köper det på Steam kommer bara behöva koppla in samma skit i alla fall.

Man vill ha sina spel samlade på ett ställe, det är därför många föredrar STEAM, dessutom är det ganska bra nuförtiden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vad är det som är sämre med Origin? Origin startar snabbare än Steam som ofta behöver uppdateras och spelen går att uppdatera inne i bägge klienterna. Kan dock hålla med om att det blir jobbigt att ha för många klienter till olika spel.


signatur

Det var detta...

Medlem

Edit: Jag måste sluta dricka... ;D

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Edit: Jag måste sluta dricka... ;D

Edit: Ta en åt mig med istället

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:

Edit: Ta en åt mig med istället

*hands one over*

;D

Tyskarna gillar inte Origin och bränner sina kopior av Battlefield 3...

http://tiny.cc/p9nn1


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Javas:

I så fall ser jag ingen som helst poäng med att överföra spelet till steam

Jag ser en stor poäng med att även ha det på Steam. Vissa vill helt enkelt inte använda Origin eftersom det är så fruktansvärt dåligt i alldeles för många avseenden.

EDIT_Förutsatt att man nu slipper använda Origin och Steam inte bara säljer och sen skapar en genväg till Origin. Som t ex. Arkham Asylum och GfWL.

På vilket sätt är Origin dåligt när man ska spela Bf3? Logga in på origin...oj var det redan klart?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Tyskarna gillar inte Origin och bränner sina kopior av Battlefield 3...

http://tiny.cc/p9nn1

Nog skulle jag också kunna göra detta, skivan behövs inte, man kan ladda ner spelet igen genom origin efter man har registrerat det.

Medlem

Kommer det på steam blir det ett köp.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av GamerGubbe:

Gissning: Man drar igång spelet via Steam som då hoppar till Battlelog och därefter Origin.
Inte fasiken skippar de något av de stegen och implementerar en till serverbrowser.

Låter mer troligt tbh..

FÖR ÖVRIGT har jag ett screenshot från EA live chat support där den ea anställde säger att man kommer att kunna handla BF3 på steam snarast. Har inte länken framme atm, men postar den här så fort jag hittar den.

För övrigt lite kul; tråden "BF3 not on steam = no buy" togs bort ifrån spuf. Den hade 1000+ posts.

Kommer det på steam så blir det ett köp.

12
Skriv svar