C&C: Generals 2 kommer få "Bioware-kvalitet" på storyn

Medlem

bioware-kvalitet får man väl inte genom att döpa om en tidigare oassosierad studio till bioware.

det man bör göra är väl att låta några riktiga rts rävar sköta gameplay och hela köret, sedan konsultera RIKTIGA bioware för story .

Medlem

Ska jag vara ärlig så tycker jag inte att storyn i Mass Effect är särskilt bra. Man börjar spelet med hopp om att spelet ska handla om episk rymdpolitik och svåra etiska frågor etc. Men så fick man Reapers istället.
REAPERS ARE EVIL!! WHY!? BECAUSE!!

Allting annat är coolt dock, världen och de olika karaktärernas öden och så men... Reapers...

Medlem

Bioware can go suck a tractor at this point.

Smekmånaden är över och vi har börjat vakna och se att hon kanske inte var så jävla artistisk och intressant och antagligen bara var ute efter våra pengar hela tiden.

Dom där intressanta sakerna hon sa i början hade hon antagligen snott av sin fulare, men i slutändan bra mycket vettigare och mer kompetenta kompis (Black Isle). Fan vilken idiot vi har varit.


signatur

subterranean homesick alien

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Boomer:

Ja. Vad betyder BioWare-kvalité idag, egentligen? Tomma förhållanden, sex-scener, ytliga konversationer och svart-vita dilemman. Det är egentligen bara fan-fiction utav det hela. Eh.

Det här är tyvärr alldeles för sant. Annat var det på den gamla goda tiden...

Medlem

Det låter helt rätt tänkt och det är klart intressant.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Alltså, ni vet att Bioware Victory är omdöpt från Victory Games, som består av majoriteten av strategifolket från EA Los Angeles? "Bioware" är bara ett märke, typ som "EA Games" var förr i tiden.

Medlem

Ska jag rannsaka mig själv står inte story i fokus för ett bra RTS. Däremot ett intressant universum. Strategi ska ge spelaren en "världsherraväldeskänsla", där målet helgar medlen. Jag vill ha maffiga massförstörelsevapen, jag vill kunna bygga upp en invasion till metal/inspirerande basunerande musik.

Ett RTS med Bioware stämpel känns som att USA (Kanada kanske? ska rädda världen igen.


signatur

You fell out of the sky I ain't listening to nothing you say!

Inaktiv

bara westwood kunde göra c&c spel med känsla.. det här är bara en snabb cash-in .. C&C dog efter yuris revenge.. och kan sätta en femma på att man bara kan spela usa i kampanjen(som är 4 timmar lång)

Medlem

Som en annan skrev, World in Conflict är nog tidernas bästa RTS när det kommer till singleplayer.

Medlem

Jag älskar RTS-spel men inte för deras SP-kampanj. Jag har börjat på de flesta kampanjer men blir uttråkad. För mig får de gärna lägga alla resurser på att göra MP-delen så bra som möjligt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag älskar RTS-spel men inte för deras SP-kampanj. Jag har börjat på de flesta kampanjer men blir uttråkad. För mig får de gärna lägga alla resurser på att göra MP-delen så bra som möjligt.

Om du blir uttråkad av singleplayer kampanjen så är det väl precis där de ska lägga sitt krut. Där finns ju största förbättringspotentialen då.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag älskar RTS-spel men inte för deras SP-kampanj. Jag har börjat på de flesta kampanjer men blir uttråkad. För mig får de gärna lägga alla resurser på att göra MP-delen så bra som möjligt.

Samma här, skirmish har man ju lirat som fn men nå kampanjer orkar man inte med. Det enda liret som lyckats hålla kvar mig är settlers. Inte femman dock.

123
Skriv svar