Tribes Ascend Beta-tråden

Medlem
Tribes Ascend Beta-tråden

Nu är det fritt för alla att lira Tribes Ascend betan genom att gilla deras FB, och efter att ha lirat den ett tag nu så måste jag säga att jag har sinnessjukt roligt. Jag lirade inte de gamla, men det här jävligt snabba gameplayet med en ganska hög skillfaktor gjorde att jag blev kär. Det är inte lika mycket "Pay to win" som jag trodde det skulle vara, vilket är väldans positivt.

Nya spelare är dock i lä mot spelare som spelat längre, men det känns än så länge som om inget är direkt mega-OP. Uppgraderingar kan endast köpas med XP som man får av att spela, även om man kan köpa boosts till detta. Uppgraderingarna är också i stil med "5 extra skott till detta vapnet" så det känns inte som det är gamebreaking. Jag ska nog gå loss och köpa VIP paketet för lite boosts och för att stötta tillverkarna, för så här roligt har jag inte haft ett FPS på länge

Vad är era åsikter, är ni lika nykära som jag är eller tycker ni att Free to play bara är skit?


signatur

Videomupp

Medlem

Vad heter du ingame? Man kanske sett dig på Angående VIP så räcker det att du köper den billigaste boostern så får du lifetime VIP (50% permanent extra exp). Själv har jag både köpt guld och har just nu 62 dagar kvar på min booster (min tid dubblades efter senaste stora patchen) och inte skäms jag för att ge mitt stöd för detta underbara spel.

Enda negativa, i min mening, är att Automat vapnena är på tok för starka. Men Hi-rez lyssnar ju på communityn och det är ju en closed beta så vad som helst kan hända. Har själv spelat sen typ December och sett en hel del ändringar på ett par månader.

Jag tycker att free-to-play modellen som de kör med är riktigt bra. Visst, en ny spelare kanske har ett underläge i början, men spela ett litet tag och EXPen kommer rulla in, med eller utan booster.

Förövrigt så har jag 3 beta nycklar över om det är någon som inte gillar facebook eller så ^^

EDIT:
Förresten så har jag en 3 min "kill video" med Juggernauten på youtube om någon skulle vilja se den klassen in-action http://www.youtube.com/watch?v=FFkrB8g1NB0


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

köpte mig in i betan tidigare i vinter och är i det stora hela postitivt överraskad och faktiskt helt igenom glad åt att namnet Tribes fortfarande lever!

Nu har jag inte spelat på en månad ca och har inte uppdaterat mig på se senaste tydligen ganska stora förändringarna men snart har jag lite tid över till spelet igen så då sätter jag igång.

Jag tror att spelet kommer sluta som en riktigt bra instans i Tribes-serien men det finns några väldigt besvärande saker med betan som kan förstöra vad som annars kan bli mitt absoluta favoritspel under lång tid.

Men som sagt, tribes är tribes och jag kommer göra mitt bästa för att stödja dess framgång oavsett vad, det är en av historiens viktigaste spelserier och man måste ju få drömma sig tillbaks till "gamla goda tiden".

Attackmack är mitt namn ingame.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag fick tillgång till betan igår och måste säga att spelet är oförskämt bra. Jag spelade bara original-Tribes ett fåtal gånger och fastnade aldrig, men Ascend är helt fantastiskt. Det belönar verkligen skicklighet och har ett helt annat tempo än någon annan shooter som finns ute just nu. Att spela som Pathfinder är bland det roligaste jag gjort i FPS-genren de senaste åren.

Medlem

Jag hteer Vildis om ni vill lägga till mig Har ni testat några fler klasser än grundklasserna? Vill gärna veta vad ni tycker då jag inte vet vilka jag ska köpa


signatur

Videomupp

Medlem

Jag har bara testat Pathfinder och Soldier hittills. Ärligt talat vet jag inte om jag är intresserad av någon annan klass än Pathfinder, den är ju fantastisk!

Medlem
Skrivet av WildThing:

Jag hteer Vildis om ni vill lägga till mig Har ni testat några fler klasser än grundklasserna? Vill gärna veta vad ni tycker då jag inte vet vilka jag ska köpa

Beror ju helt och hållet vilken roll och vilket läge du kör. CTF Försvar? Ja då är det Technichans (väldigt OP klass just nu och kommer definitivt bli nerfad), eller varför inte en Doombringer med Perken Super Heavy och stå på flaggen. Vill du attackera baser, då är det infiltrator, Raider eller Juggernaut som gäller (imo). Personligen rekommenderar jag min favoritklass, Juggernaut (se min film i förra posten ). Man är seg, men mycket liv och skadan är riktigt bra. Mortars kan förstöra en hel bas eller sega ner fiender som går ner i ditt generator rum.

Lägg till Palanor till friendlist så är det bara att hoppa in på min servern om jag är online och äga ^^


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Varvar mest mellan pathfinder och Tech.
Pathfinder och försvarar/jagar, och tech när jag deffar gen


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Själv kör man mestadels pathfinder capper/chaser.
Om någon känner för att testa spelet får ni gärna registrera er via min refflänk:
https://account.hirezstudios.com/tribesascend/?referral=14991...
Och om så önskas kan ni alltid dra iväg ett meddelande här på FZ så kan jag hjälpa till så ni inte kör ensamma Btw, om ni registrerarer så kör gärna tills ni är rank 6 för det är då jag får min exp-bonus.

Medlem

Grymt spel, har alltid älskat tribes serien!

BurtRaynolds heter jag ingame kör mest på London servrarna!

Medlem

Rätta mig om jag har fel.
Testade det i 30min igår som Juggernaut eller nått sånt.

Jetpacks+skidor+artelleri på armen+endast skillshots.
Har jag fel?
Skönt med ett annorlunda FPS dock, lirade aldrig orginalet.
Inget för mig, väntar på PS2 och Firefall.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Det finns vanliga skjutvapen (SMG, sniper etc) men de flesta av dem har bullet-time, snipern och kanske 2-3 andra vapen till är hit-scan. Enda vapnet som inte är en skillshot (eller jag antar med det sikta själv) är doombringerns missiler som låser fast sig på en spelare, och sedan minor ofc.

Addar dig Frezz0, själv heter jag Axelorio ingame.

Medlem

Väldigt mycket potential speciellt efter releasepatchen som visar lite från de kommande custom servers.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar