Carmack visar upp Rage på Iphone 4

Robot
Medlem
Carmack visar upp Rage på Iphone 4

Kanske ska tilläggas att det inte är samma version som på PC? För det lär den väl knappast klara?
I sånna fall en grymt bantad version?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

John Carmack är lite av min idol

Helt otroligt att få den grafiken på en iphone! Trodde det bara var möjligt genom att strömma grafiken från en dator som gjorde grovarbetet.

Medlem

helt sjuk vad grym han är på att programmera.

Medlem

Carmack är världens bästa programmerare. Nuff said.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Distributera? Buteljera?


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

kul också att han bara använde OpenGL 1.1 utan shaders för detta,


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Väldigt imponerande!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Fantastiskt! Carmack borde visa upp sig mer.

Inaktiv

Åhhh! Skulle bli överlycklig ifall det också kom till ANDROID!

Medlem

Det som är annorlunda med Carmack är att han inte kör på gamla spår utan hela tiden vill programmera saker annorlunda.
Många prgrammerare och studios återanvänder gammal kod för att det är smidigare.

Carmack är en av de få gamla speldesigners/programmerare som fortfarande tänker outside-the-box.
De flesta andra har cashat in och blivit VD, så de unga som kommer in kör bara på vad de lärt sig i skolan.
De tänker inte fritt längre som man gjorde i början av spelbranchen.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av KillenMedStil:

Åhhh! Skulle bli överlycklig ifall det också kom till ANDROID!

Är inte androids ganska klena?

Medlem
Skrivet av Kenchu:
Skrivet av KillenMedStil:

Åhhh! Skulle bli överlycklig ifall det också kom till ANDROID!

Är inte androids ganska klena?

Tyckte han snackade om att det va för liten marknad på android eller nått sånt.

Sen snackade han ju också om att detta skulle funka på en iphone 2g. Och många android telefoner har bättre hårdvara än den.

Medlem

Jo, det fanns inte något ekonomiskt intresse för Android just nu. Det är betydligt mer folk med iphone som köper saker i appstore än vad det är folk med android mobiler som köper saker.
Han sade inte att det var omöjligt bara att det inte fanns någon chans att de fick ekonomisk backning för att göra det just nu.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Avstängd
Skrivet av Kenchu:
Skrivet av KillenMedStil:

Åhhh! Skulle bli överlycklig ifall det också kom till ANDROID!

Är inte androids ganska klena?

Nej, det finns ett par telefoner som har bättre hårdvara än iphone 4, men också mångar som har sämre...
Men marknaden finns inte riktigt än...

Medlem

Äh vänta bara android växer så det knakar, om 2 år kan android vara riktigt stort.

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Det som är annorlunda med Carmack är att han inte kör på gamla spår utan hela tiden vill programmera saker annorlunda.
Många prgrammerare och studios återanvänder gammal kod för att det är smidigare.

Öhh va? Du får ursäkta mig lite men din okunskap och dåliga omdöme provocerar mig lite.

Så enkelt är det inte men det är i dem flesta fallen efterblivet att inte återanvända gammal fungerade, testad och effektiv kod.

Skrivet av Ctrl:

Carmack är en av de få gamla speldesigners/programmerare som fortfarande tänker outside-the-box.
De flesta andra har cashat in och blivit VD, så de unga som kommer in kör bara på vad de lärt sig i skolan.
De tänker inte fritt längre som man gjorde i början av spelbranchen.

Nästan ingenting av det som du skrev här stämmer. Jag skulle föreslå att du skriver mindre skit om saker som du verkligen har noll koll på.

Carmack är awesome, det säger jag inte emot.

Inaktiv

Johnaaaeeh Caaaeehrmaaaeeck is the shit.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Carmack alltså, vilken lirare.

Medlem

Hmmz, såg just att dom annonserat releasedatum för Rage till de "riktiga" formaten...

September!

...nästa år.

WTF liksom, vet inte om det bara e jag, men jag trodde nog att det skulle släppas relativt snart. Om inte i år, så tidigt nästa år..
Men vafan, 13 jävla månader kvar.. *sigh*

Intresset sjönk markant.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Efter så här många år är det helt otroligt att Carmack klarar att fortsätta vara så innovativ som han är. Han leder racet fortfarande!

Bara att idag våga spendera så mycket tid på att göra saker annorlunda, driva på framåt istället för att (som de flesta andra studios) bara nyttja existerande teknik och trycka ut spel... Rent ut sagt är killen en hjälte som vi har väldigt mycket att tacka för som gamers.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Holy shit


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av KrejzY:
Skrivet av Kenchu:
Skrivet av KillenMedStil:

Åhhh! Skulle bli överlycklig ifall det också kom till ANDROID!

Är inte androids ganska klena?

Nej, det finns ett par telefoner som har bättre hårdvara än iphone 4, men också mångar som har sämre...
Men marknaden finns inte riktigt än...

Andriod har ju faktiskt just gått om iPhone i marknadsandelar
Dock så finsn det ju en helt annan bredd på hårdvaran bland Andriod-telefonerna, de billigaste är ju riktigt usla medan de bästa gör en iPhone mörkrädd av skräck, allt handlart om hur mycket man betalar

(älskar folk som jämför en Android för 2-4000kr med en iPhone för minst det dubble och klagar på prestandan).

Medlem
Skrivet av Zymac:

Hmmz, såg just att dom annonserat releasedatum för Rage till de "riktiga" formaten...
September!...nästa år.
WTF liksom, vet inte om det bara e jag, men jag trodde nog att det skulle släppas relativt snart. Om inte i år, så tidigt nästa år..
Men vafan, 13 jävla månader kvar.. *sigh*
Intresset sjönk markant.

Vet inte om det bara är du, man jag har inte väntat att det skulle släppas relativt snart.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av KrejzY:
Skrivet av Kenchu:
Skrivet av KillenMedStil:

Åhhh! Skulle bli överlycklig ifall det också kom till ANDROID!

Är inte androids ganska klena?

Nej, det finns ett par telefoner som har bättre hårdvara än iphone 4, men också mångar som har sämre...
Men marknaden finns inte riktigt än...

Andriod har ju faktiskt just gått om iPhone i marknadsandelar
Dock så finsn det ju en helt annan bredd på hårdvaran bland Andriod-telefonerna, de billigaste är ju riktigt usla medan de bästa gör en iPhone mörkrädd av skräck, allt handlart om hur mycket man betalar

(älskar folk som jämför en Android för 2-4000kr med en iPhone för minst det dubble och klagar på prestandan).

En iPhone 4 kostar 4800 kr över två år, så minst 8000 var väl lite saftigt att dra på med, eller?

S_Z
Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av KrejzY:
Skrivet av Kenchu:
Skrivet av KillenMedStil:

Åhhh! Skulle bli överlycklig ifall det också kom till ANDROID!

Är inte androids ganska klena?

Nej, det finns ett par telefoner som har bättre hårdvara än iphone 4, men också mångar som har sämre...
Men marknaden finns inte riktigt än...

Andriod har ju faktiskt just gått om iPhone i marknadsandelar
Dock så finsn det ju en helt annan bredd på hårdvaran bland Andriod-telefonerna, de billigaste är ju riktigt usla medan de bästa gör en iPhone mörkrädd av skräck, allt handlart om hur mycket man betalar

(älskar folk som jämför en Android för 2-4000kr med en iPhone för minst det dubble och klagar på prestandan).

Och jag älskar när folk påstår att iphonen kostar 8000+ Du får en 16GB för under 6000kr utan abonnemang och ändå billigare än så om man väljer att binda upp sig med nåt abonnemang såklart.

Medlem

Såååå häftigt, nog för att jag föredrar att spela på PC men ändå, häftigt.

Medlem

signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

angående android
"Next up is Android. Carmack asked people in the crowd how many people had Androids (a vocal minority, he assessed) and how many had spent more than $20 in the phone's app store. He said he has been checking regularly to see how popular the phones are, and it's to the point where Carmack is starting to think about when the company will bring its products to the platform. It's probably not going to be in the next six months, he said."
http://www.gamespot.com/events/quakecon2010/story.html?sid=62...

Medlem
Skrivet av S_Z:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av KrejzY:
Skrivet av Kenchu:
Skrivet av KillenMedStil:

Åhhh! Skulle bli överlycklig ifall det också kom till ANDROID!

Är inte androids ganska klena?

Nej, det finns ett par telefoner som har bättre hårdvara än iphone 4, men också mångar som har sämre...
Men marknaden finns inte riktigt än...

Andriod har ju faktiskt just gått om iPhone i marknadsandelar
Dock så finsn det ju en helt annan bredd på hårdvaran bland Andriod-telefonerna, de billigaste är ju riktigt usla medan de bästa gör en iPhone mörkrädd av skräck, allt handlart om hur mycket man betalar

(älskar folk som jämför en Android för 2-4000kr med en iPhone för minst det dubble och klagar på prestandan).

Och jag älskar när folk påstår att iphonen kostar 8000+ Du får en 16GB för under 6000kr utan abonnemang och ändå billigare än så om man väljer att binda upp sig med nåt abonnemang såklart.

snälla gå och jämför top 10 spel på App store mot Androids App store så märker ni varför Android är en skit mobil.

Allt handlar inte om HÅRDVARA.
Jag har haft Iphone sen första dan den kom till Sverige och jag uppgraderade till iPhone 4 31juli och kan säga att alla mina spel/meddelande/adressbok med andra ord allt jag hade i min 3G kopierades direkt till min nya mobil på mindre än 1 timme.
Gå och uppgradera din android mobil och se om ens ni kan göra det per automatik utan att stå och fiffla.

För att man ska lyckas i dagens samhälle så måste man ha lika bra mjukvara som hårdvara och det har inte Android för fem öre.

1
Skriv svar