Prototype 2 får ett pc-släpp – trots allt

Robot
Prototype 2 får ett pc-släpp – trots allt

Fastän utvecklarna Radical Entertainment läggs ner av Activision så får deras svanesång sitt utlovade pc-släpp.

#activision-blizzard, #prototype-2


Medlem
Prototype 2 får ett pc-släpp – trots allt

Kommer säkert bli en skitdålig port..

Medlem

Vem kommer underhålla spelet? Vem fixar patchar osv om spelstudion läggs ner? Detta spelet som alla andra kommer ju kräva en 3-4 patchar innan det är fullt spelbart. Speciellt om det blir någon halvdan konsollport.

Medlem

Möjligt... jag hoppas dock att det inte blir det. Trots att det inte fick någon vidare bra kritik så tycker jag inte att jag störs av det som beskrevs som negativt. Väntar dock och ser hur kontrollerna beskrivs för PC-versionen innan jag köper.

Medlem

Well, där finns Vampire: The Masquerade – Bloodlines vars utvecklare gick under snart efter release. Efter ett tag fans tog över patchande och spelet är fortfarande ganska aktiv.
Jag säger inte att det kommer hända här med men bara för ett utvecklare försvinner betyder inte att spelet måste dö ut med dem oxå.

Medlem

Utvecklarna skulle inte fortsätta med att på egen hand producera spel, men flertalet av dem skulle ju vara kvar och jobba med andra projekt.Då finns det säkert en plan för hur patchningen skall gå till.

Medlem

Det finns väl inte någon uttalad regel att man åtar sig patchning av ett släppt spel. Så det är inte något ett bolag måste utan gör det för att serva spelarna och goodwill inför kommande spel.
Lägger de ner så ser jag en svårighet att få patch stöd.
Men det ger sig..

PS. allvarligt! ge minus för denna text. Hur tänker ni?


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

Det finns väl inte någon uttalad regel att man åtar sig patchning av ett släppt spel. Så det är inte något ett bolag måste utan gör det för att serva spelarna och goodwill inför kommande spel.
Lägger de ner så ser jag en svårighet att få patch stöd.
Men det ger sig..

Luktar bedrägeri imo, om nu porten är så dålig som med det nyaste ghost recon, och de lägger ner all support efter de släpper spelet.

Medlem

Inte konstigt med tanke på hur katastrofalt dåligt spelet har sålt på konsollerna! De försöker rädda skeppet med en dålig konsollport

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av chopper:

Det finns väl inte någon uttalad regel att man åtar sig patchning av ett släppt spel. Så det är inte något ett bolag måste utan gör det för att serva spelarna och goodwill inför kommande spel.
Lägger de ner så ser jag en svårighet att få patch stöd.
Men det ger sig..

Luktar bedrägeri imo, om nu porten är så dålig som med det nyaste ghost recon, och de lägger ner all support efter de släpper spelet.

Förra spelet portades acceptabelt och var inte buggigt alls vad jag märkte, så förhoppningsvis är de bättre på det hela än Ubi

Skrivet av sgt_lol:

en värd piratebay kandidat

Vi tolererar inte piratkopieringssnack på FZ. Dessutom: om du är en av alla de som klagar på kassa pc-portar/"inga spel kommer till pc" och blablabla, så bör du inse att du är en del av problemet ifall du piratkopierar.

Inlägget anmält.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av sgt_lol:

en värd piratebay kandidat

Vi tolererar inte piratkopieringssnack på FZ. Dessutom: om du är en av alla de som klagar på kassa pc-portar/"inga spel kommer till pc" och blablabla, så bör du inse att du är en del av problemet ifall du piratkopierar.

Inlägget anmält.

är väl medveten om det kunde bara inte hålla mig ^_^ har inte tankat ett spel sen 3 år tillbaka sådeså! har fan ensam gjort steam stenrika kudos till mig

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Vem kommer underhålla spelet? Vem fixar patchar osv om spelstudion läggs ner? Detta spelet som alla andra kommer ju kräva en 3-4 patchar innan det är fullt spelbart. Speciellt om det blir någon halvdan konsollport.

Activision lär väl knappast bry sig så länge spelet faktiskt fungerar.

Medlem

Det är så vidrigt och ful spel. Seriöst, det gör fan ont i anus.

Medlem
Skrivet av thejomp:

Det är så vidrigt och ful spel. Seriöst, det gör fan ont i anus.

Blev du verkligen tagen av spelet så hårt?

Enligt mig är det ett ganska roligt spel som är lätt värt o köra ^^
Visserligen är det långt ifrån samma nivå som GTA men mig underhöll det genom hela playthroughn.

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av chopper:

Det finns väl inte någon uttalad regel att man åtar sig patchning av ett släppt spel. Så det är inte något ett bolag måste utan gör det för att serva spelarna och goodwill inför kommande spel.
Lägger de ner så ser jag en svårighet att få patch stöd.
Men det ger sig..

Luktar bedrägeri imo, om nu porten är så dålig som med det nyaste ghost recon, och de lägger ner all support efter de släpper spelet.

Förra spelet portades acceptabelt och var inte buggigt alls vad jag märkte, så förhoppningsvis är de bättre på det hela än Ubi

Det 1:a spelet var askul att lira på PC, inga problem alls med det, men det var inte det första spelet jag snackade om

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av chopper:

Det finns väl inte någon uttalad regel att man åtar sig patchning av ett släppt spel. Så det är inte något ett bolag måste utan gör det för att serva spelarna och goodwill inför kommande spel.
Lägger de ner så ser jag en svårighet att få patch stöd.
Men det ger sig..

Luktar bedrägeri imo, om nu porten är så dålig som med det nyaste ghost recon, och de lägger ner all support efter de släpper spelet.

Förra spelet portades acceptabelt och var inte buggigt alls vad jag märkte, så förhoppningsvis är de bättre på det hela än Ubi

Det 1:a spelet var askul att lira på PC, inga problem alls med det, men det var inte det första spelet jag snackade om

Nej, vad jag menade är att det är samma utvecklare och de kanske faktiskt kan utveckla spel till PC till skillnad från Ubi som var ditt exempel.

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av chopper:

Det finns väl inte någon uttalad regel att man åtar sig patchning av ett släppt spel. Så det är inte något ett bolag måste utan gör det för att serva spelarna och goodwill inför kommande spel.
Lägger de ner så ser jag en svårighet att få patch stöd.
Men det ger sig..

Luktar bedrägeri imo, om nu porten är så dålig som med det nyaste ghost recon, och de lägger ner all support efter de släpper spelet.

Förra spelet portades acceptabelt och var inte buggigt alls vad jag märkte, så förhoppningsvis är de bättre på det hela än Ubi

Det 1:a spelet var askul att lira på PC, inga problem alls med det, men det var inte det första spelet jag snackade om

Nej, vad jag menade är att det är samma utvecklare och de kanske faktiskt kan utveckla spel till PC till skillnad från Ubi som var ditt exempel.

Poäng till dig.

Jag har dock inte mkt tillit kvar åt något företag då de flesta verkar bara bli sämre och sämre.

1
Skriv svar