FZ Play – Historien om Call of Duty

Medlem

Hej tror ni Black Ops 2 blir bra?

Medlem
Skrivet av warh0g:

COD 1&2 spelades som fan på LAN, jäklar vilket ös! COD4: Modern Warfare var precis den fixen jag behövde efter att jag la BF2 på hyllan. Drog tom på smildbanden när gameplay från COD4 kom upp. Gillade också Treyarchs uppföljare.
Sedan gick det utför när man framförallt tog bort stödet för dedikerade servrar med "IWNET" och atombombskillstreak, really? Jag var nog en av dom få som INTE köpte MW2, fick ju lämna Steamgruppen "Boycott MW2" eftersom mer än 80% satt och spelade skiten på release ändå.

Huga! Dags för nextgen konsollerna så att vi får se en nyare motor (vilket förhoppningsvis leder till en bättre upplevelse på PC)

Kommer ihåg när man ska borda fraktskeppet i cod:4, och cpt.Price drar ett sista bloss ifrån sin cigarr innan han drar på sig gasmasken, nostalgiska rysningar! och när skeppet kapsejsar och man slänger sig till chinooken, grymt bra kampanj

Medlem

Ifall jag nu ska förstöra lite för er så kan jag tala om för er alla att CoD 2 var ett rent rip-off ifrån CS. De enda stora skillnaderna var tids eran och miljön. Men annars var allt en kopia på CS. Så tacka CS för att CoD finns.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Ifall jag nu ska förstöra lite för er så kan jag tala om för er alla att CoD 2 var ett rent rip-off ifrån CS. De enda stora skillnaderna var tids eran och miljön. Men annars var allt en kopia på CS. Så tacka CS för att CoD finns.

Då kan man ju backa klockan ännu längre. Var glad för Quake! Gooseman gjorde modden Navy Seals innan CS ^^


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Tji fick jag hehe


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

NEJ Blops 2 är INTE bra, utan på sin höjd ok eller "lagom", gillar man Zombies förvisso så kanske betyget blir högre,, för den delen har man utökat, samt vissa delar i SP kampanjen riktigt bra,, MP delen ger mer att önska.

Men det känns som man kopierat mkt utav MOH och BF3 och återigen så drar man ut med sega sekvenser och mkt tjat, grafiken är ok,en fördel dock i MP, man kan lira med botar och det är ett stort PLUS!

Men blops är ett eget varumärke så nu skall man vattna ur det totalt, vet dock inte hur många delar denna kommer att sträcka sig, men jag skulle tippa på 5, precis som det kommer ett MW4 och BF4 och 5, Halo 5 och AC 4.

Skulle säga att Blops 2 förtjänar ett betyg på 3.5, dels för rappheten i grafikmotorn, ljudet. samt MP delen och lite för dem som vill slakta Zombiesm IGEN, hahaha


signatur

Denon / Pioneer

Inaktiv
Skrivet av Ad1s:

Call of duty spelen är mycket bra spela allihopa, saknar lite input från den professionella scenen. Efter Call of duty 4 (modern warfare 2) dog ju cod på en tävlings nivå pga. att utvecklarna låste funktionen till att modda spelet vilket resulterade i ett bra public spel men inget mer. Alla spel är inte perfekta för att spela competitive, speciellt inte cod4 med det nya systemet med killstreaks. Allt detta är bort plockat från den modden som man tävlar i som för övrigt heter Promod. Det säger sig själv lite tycker jag, du kan inte ha en atombomb som gör att du vinner matchen när du spelar om pengar. Jag har spelat call of duty semi professionellt sedan första spelet kom ut fram till cod4, scenen lever vidare men det är inte många spelare kvar.

Både ris och ros till Treyarch för ett mycket bra public spel men Stort ris för att dom har låst modd funktionen.

Inte jätte insatt på hur man moddar spel men det borde inte vara så svårt att låsa upp eller vad man ska säga i med att det finns på dom 3 första spelen. Dom hade bara behövt göra det så hade vi spelare fixat modden själva och kunnat tävla vidare i call of duty. Men som det ser ut nu kommer Call of duty aldrig att komma tillbaka på tävlingsnivå

Jo cod är bra, dock kändes det som tjatigt nu att ett mw4 ska komma med då jag tycker det var ett vettigt slut tredje modern warfare. Men men kommer fortfarande köpa och spela bara för att jag gillar multi men också för att testa single.

När du snackade om att dom borde kunna fixa det där med modding så enda sätter för att kunna lira på mer ett tävlingsinriktat sätt så måste du lira via AlterIW, dock har dom ändrat namn nu men där går det att lira moddat.

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Banditen:

Ifall jag nu ska förstöra lite för er så kan jag tala om för er alla att CoD 2 var ett rent rip-off ifrån CS. De enda stora skillnaderna var tids eran och miljön. Men annars var allt en kopia på CS. Så tacka CS för att CoD finns.

Då kan man ju backa klockan ännu längre. Var glad för Quake! Gooseman gjorde modden Navy Seals innan CS ^^

Glöm inte action quake2 ujja.. tider det!

Inaktiv
Skrivet av Banditen:

Ifall jag nu ska förstöra lite för er så kan jag tala om för er alla att CoD 2 var ett rent rip-off ifrån CS. De enda stora skillnaderna var tids eran och miljön. Men annars var allt en kopia på CS. Så tacka CS för att CoD finns.

hahaha bullcrap!

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Banditen:

Ifall jag nu ska förstöra lite för er så kan jag tala om för er alla att CoD 2 var ett rent rip-off ifrån CS. De enda stora skillnaderna var tids eran och miljön. Men annars var allt en kopia på CS. Så tacka CS för att CoD finns.

Om han hade spelat det hade han inte kastat skit på ett av historiens bästa speltitlar. fy skäms!

hahaha bullcrap!

Medlem

Dom nya COD spelen sprids nog mycket genom skolor där småbarn pratar om coola saker i spel, Och därefter så formas dess umgänge mestadels utav omogna barn och ungdomar. En Armé utav småttingar som stöttar det fräsiga mjölkandet utav ett spel som knappt har förbättras någonting alls på en himla massa år..

Jag säger inte att alla som spelar de nya cod spelen är omogna barn och ungdomar men mycket stor del utav dess spelare är det. Det är ju bara att gå in i ett spel och säga något i micken så får man på sig en grupp småbarn som ska vara tuffa.. Jag gjorde misstaget att köpa MW2 och småbarns spel var det som jag fick i tankarna när man hörde hur unga dom flesta var.. Dom fick killstreaks och sedan ska dom puffa upp sitt självförtroende och skryta..

Det var bättre förr när man spelade spel och alla var snälla och spel var bara någonting roligt tidsfördriv, Nu är det blodigt allvar för dom nya som just kommit in i spelvärlden. Det värsta är att dom som spelar som krattor ska även dom vara stora i orden även fast dom är helt värdelösa i spelen

Medlem

Väldigt bra gjort, mer sånt här tack!

CoD:BOII - försöker ju underlätta för dem som vill spela MP-delen i något e-sportsammanhang. Jag tror och hoppas de har förbättrat många saker sedan tidigare.

Vi får se nästa vecka.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Första CoD visade hur man gör ett FPS förlagt i WW2 miljö. Dagens s.k Modern Military Shooters har en hel del att lära av dåtidens CoD och även MoH.

Inaktiv

Jag älskar verkligen Call of Duty-spelen. Men det här är första gången som jag inte känner något som helst sug efter att sätta tänderna i nästa del utav serien. Ser verkligen inte ut att vara någonting nytt , utan det är bara samma gamla spel men i en ny förpackning. Önskar att utvecklarna vågade ta spelserien till en nivå där saker och ting kändes nytt och fräscht.


signatur

War never changes.

Skrivet av zaphiren:

Jag älskar verkligen Call of Duty-spelen. Men det här är första gången som jag inte känner något som helst sug efter att sätta tänderna i nästa del utav serien. Ser verkligen inte ut att vara någonting nytt , utan det är bara samma gamla spel men i en ny förpackning. Önskar att utvecklarna vågade ta spelserien till en nivå där saker och ting kändes nytt och fräscht.

Du kanske har spelat MW3 för mycket, då blir man helt blasé. Tänk att kunna spel MP utan "host migration"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Zelzahim:
Skrivet av Exxo:

Call Of Duty är de första TRE spelen... sedan kom "Modern Warfare" och "Black Ops".

De sistnämnda är inget vidare och svärtar ned namnet "Call Of Duty".

Vänta, så du tycker på ALLVAR att CoD4 sög? Nej, bara... nej. Det var helt underbart<3

Nej, det var inte vad jag åsyftade.

Den senaste spelserien "Black Ops" menade jag.

Medlem

black ops sög så jävla mycket gurksallad att jag aldrig någonsin mer kommer ta i ett CoD spel... modern warfare var det sista dom gjorde bra.. 2an va rätt usel i jämförelse


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av Ad1s:

Call of duty spelen är mycket bra spela allihopa, saknar lite input från den professionella scenen. Efter Call of duty 4 (modern warfare 2) dog ju cod på en tävlings nivå pga. att utvecklarna låste funktionen till att modda spelet vilket resulterade i ett bra public spel men inget mer. Alla spel är inte perfekta för att spela competitive, speciellt inte cod4 med det nya systemet med killstreaks. Allt detta är bort plockat från den modden som man tävlar i som för övrigt heter Promod. Det säger sig själv lite tycker jag, du kan inte ha en atombomb som gör att du vinner matchen när du spelar om pengar. Jag har spelat call of duty semi professionellt sedan första spelet kom ut fram till cod4, scenen lever vidare men det är inte många spelare kvar.

Både ris och ros till Treyarch för ett mycket bra public spel men Stort ris för att dom har låst modd funktionen.

Inte jätte insatt på hur man moddar spel men det borde inte vara så svårt att låsa upp eller vad man ska säga i med att det finns på dom 3 första spelen. Dom hade bara behövt göra det så hade vi spelare fixat modden själva och kunnat tävla vidare i call of duty. Men som det ser ut nu kommer Call of duty aldrig att komma tillbaka på tävlingsnivå

Anledningen till att de låser spelen är för att de vill ha total-kontroll och förhindra eventuellt kvalitativa mods,maps som skulle slå hårt mot deras DLC planer.

Lägg där till att de även inte släpper server-filer, denna gång kan du inte ens hyra en server från ett företag.. även där handlar det om kontroll , pengar och paranoia.

Deras ursäkt som lyder något i stil med att "The mod tools are too complex for modders" är något av det sämsta jag hört och en ren lögn.. alla vet redan varför de inte släpper tools så att de inte kan tala sanning är skrattretande.

Är det något modscenen visat genom speltider så är det att det finns otroliga talanger där ute som kan göra riktigt mycket med väldigt lite dokumentation.

12
Skriv svar