Diablo III kommer till PS3 och Xbox 360 i september

Robot
Diablo III kommer till PS3 och Xbox 360 i september

Blizzard kommer med hjälp av Xbox 360 och Playstation 3 släppa loss helvetet i ditt vardagsrum.

#diablo-iii, #blizzard


Inaktiv
Diablo III kommer till PS3 och Xbox 360 i september

Skulle inte Diablo 3 komma bara till ps3 och ps4 som konsolversion ?
Hade för mig att man hört det nånstans.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Skulle inte Diablo 3 komma bara till ps3 och ps4 som konsolversion ?
Hade för mig att man hört det nånstans.

Man hör mycket och utväklarna ändrar sig har för mig att tex Alan Wake skulle vara ett PC exlusivt spel men slutade med att det kommer till PC flera år effter.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Skribent
Skrivet av Pålis:

Skulle inte Diablo 3 komma bara till ps3 och ps4 som konsolversion ?
Hade för mig att man hört det nånstans.

Jag med, blev väldigt förvirrad. Men så stod det i pressmeddelandet.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Kommer komma till både denna och nästa generation. Konsolversionen är helt överlägsen mot PC versionen med mycket skönare och mer utvecklad styrning, bättre loot och inget auktionshus. Har nya saker som Dodge mekanik som ger nytt taktiskt djup och spelet kan nu spelas offline. Dessutom kan man spela split screen på TV under LAN. Personligen köper jag den till PS4 där jag kommer vara de närmaste 5-10 åren samt lagom till PS4 släpp kan expansions nyheter finnas på horisonten. Jag kommer aldrig röra min PC version igen det är i alla fall säkert.

Medlem
Citat:

Som plåster på såren för det sena släppet kommer spelet att erbjuda co-op på delad skärm.

Så om konsol-versionen hade kommit samtidigt som till PC hade Blizzard valt att inte slänga in stöd för co-op, trots att det uppenbarligen går?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

ELF
Medlem

Varför Blizzard, varför sparkar ni på oss PC spelare?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Inaktiv

Eftersom Diablo 3 nu kommer till konsol så önskar man att även ettan och tvåan kunde komma också.
Hoppas hoppas...


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Gameboy:

Kommer komma till både denna och nästa generation. Konsolversionen är helt överlägsen mot PC versionen med mycket skönare och mer utvecklad styrning, bättre loot och inget auktionshus. Har nya saker som Dodge mekanik som ger nytt taktiskt djup och spelet kan nu spelas offline. Dessutom kan man spela split screen på TV under LAN. Personligen köper jag den till PS4 där jag kommer vara de närmaste 5-10 åren samt lagom till PS4 släpp kan expansions nyheter finnas på horisonten. Jag kommer aldrig röra min PC version igen det är i alla fall säkert.

Count me in, riktigt irriterande när det är serverfel, jag kör till största delen singelplayer på d3, ibland att jag kör med polare, men oftast själv så då känns det ju riktigt ovärt att alltid behöva vara online.

Medlem
Skrivet av ELF:

Varför Blizzard, varför sparkar ni på oss PC spelare?

Man får ju tyvärr bara inse att det är på konsol mycket av utvecklarnas energi läggs idag och även kommer göras i framtiden. Jag har varit PC gamer de senaste 15 åren men jag flyttar nu till konsol. De senaste 2 åren har dom bra PC spel släppen varit få ( enligt min mening) även om det stundtals funnits ljus glimtar. På konsol har det ju släppts hur många tunga titlar som helst. Köpte en PS3:a för två veckor sen och lirar just nu Red Dead Redemption, Uncharted3 och ser fram emot Last Ofta US, och ärligt så här kul med spel har jag inte haft på väldigt länge. Jag släpper moral facklan och patriotismen och satsar bara på att ha kul. Och det har jag verkligen Dessutom kan begagnade PS3 spel köpas tokbilligt, ser grymt mycket fram PS4 + upptäckt att spela lutad på soffan är avkopplande! Rätt eller fel? Bryr mig inte, känns kul att spela igen och det är vad som räknas.

Medlem

Väntar tills PS4-versionen har släppts.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Håller med föregående talare.

Medlem
Medlem

Jag väntar också på ps4 vers fett bra! Hoppas man kan co opa vita och ps4 utan att dela på samma skärm

Skribent
Skrivet av Gameboy:

Kommer komma till både denna och nästa generation. Konsolversionen är helt överlägsen mot PC versionen med mycket skönare och mer utvecklad styrning, bättre loot och inget auktionshus. Har nya saker som Dodge mekanik som ger nytt taktiskt djup och spelet kan nu spelas offline. Dessutom kan man spela split screen på TV under LAN. Personligen köper jag den till PS4 där jag kommer vara de närmaste 5-10 åren samt lagom till PS4 släpp kan expansions nyheter finnas på horisonten. Jag kommer aldrig röra min PC version igen det är i alla fall säkert.

Lär nog köpa till PS4 jag med. Tycker ändå om Diablo III, men tror det blir bättre utan auktionshuset.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Eftersom Diablo 3 nu kommer till konsol så önskar man att även ettan och tvåan kunde komma också.
Hoppas hoppas...

Inte helt omöjligt, Diablo släpptes även på PS1. Om inte annat kan du ju spela PS1-versionen på ditt PS3 eftersom den är bakåtkompatibel.

Medlem

Om de gjorde mus å tbord som standard till konsollerna så skulle spelen iallafall slutas göra "enklare" och det skulle vara skitbra för oss pc spelare. Man blir aå ledsen när man ska lira ett spel å märker det e konsoll skadat :/


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Om de gjorde mus å tbord som standard till konsollerna så skulle spelen iallafall slutas göra "enklare" och det skulle vara skitbra för oss pc spelare. Man blir aå ledsen när man ska lira ett spel å märker det e konsoll skadat :/

Skulle något i stil med detta funka?
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_3/114059-frag...

Det finns ett fåtal spel på PS3 som har stöd för vanligt mus & tangentbord. Unreal Tournament 3 har stöd för både det och moddar. Jag tror inte att spelen görs enklare för att de använder andra kontrollmetoder, det finns gott om pc-spel som är "konsolskadade" trots att de släpps exklusivt på pc. Det grundläggande problemet är att spelarna utgör en mycket bredare grupp idag och är det inte tillräckligt lättuggad underhållning riskerar man som utgivare att tappa en hel del kunder.

Utöver det så tycker jag att alla spel inte funkar lika bra med mus & tangentbord. Typiska genrer som är välanpassade för handkontroller är väl plattformsspel, bilspel, fightingsspel m.m., shooters och strategispel gör sig överlag bättre på pc.Det händer också att jag kopplar in PS3-dosan i datorn av ren bekvämlighet.

Medlem

Är det inte för sent?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Äh. dom flesta konsol portarna använder inte ens 50 % av tangentbordet. Finns inget som hindrar en att plugga in en kontroller i pc'n, men däremot ganska mycket som hindrar en från att koppla in mus och tangentbord i en konsoll, finns ju ingen custom mapping i konsol spelen.. förutom ett fåtal.

Har inte stött på ett enda spel, förutom konsol portar som inte gör sig på tangentbord, tom snes emulatorer funkar på tangentbord.

Inaktiv

Ja, vad ska man säga...

D3 var en sådan flopp att de hade kunnat vara konsolexklusivt från början. Hur låter det?

Medlem

Co-op på delad skärm, good. Ge oss nu bara en svensk översättning också så får ni mina pengar ännu en gång, Blizzard. Kasta in den konsolversionen av D1 som extramaterial också

1
Skriv svar