Nintendo utannonserar 2DS – bärbar utan 3D

Medlem

Är den mycket billigare så förändrar ju det hela saken. Annars fattar då jag inte vad Nintendo håller på med.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Kära Nintendo,
Om ni ändå skulle göra en ny version av 3DS, varför i AHJAKHA(=(¤!=!ÄÄ lade ni inte till en andra analog spak?

Det var precis det jag satt och fundera på ...


signatur

Mjölk är inte gott

Medlem

Nintendo wtf? 3DS utan 3D...2DS...ehmm...varför inte bara skaffa vanligt DS XL, nej just det den klarar ju inte 3DS spel.

3D vill man ju dock inte ha om man köper 2DS...ehm.
Ursh vilken röra, sen att inte ha 2st analoga spakar är ju fail det oxå...

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Kära Nintendo,
Om ni ändå skulle göra en ny version av 3DS, varför i AHJAKHA(=(¤!=!ÄÄ lade ni inte till en andra analog spak?

Det handlar väl kanske om att om de gör en sådan så kommer vissa spel att bli ospelbara för alla som har den gamla modellen. Om man inte köper till det klumpiga tillbehöret Circle Pad Pro.

Det är enklare om man har en stationär konsol, isåfall kan spelarna köpa till en ny gamepad. Men med portabla enheter får man köpa en helt ny konsol, vilket blir dyrt.

Nintendo borde ha lagt till två spakar från början. De är en spak efter Sony hela tiden på den portabla sidan

Medlem

WTF INTE VIKBAR?!?!1!111

Medlem

För 129 dollar så kommer den sälja som smör till jul tillsammans med pokemon. Den verkar rätt skön att hålla i men mindre bra att ta med sig. Funderar på att skaffa en.

Medlem

129 dollar blir väl 1290kr i sverige.. med tanke på att jag under sommaren sett flera prissänkningar på 3DS XL 1390kr är denna pryl överprisad som vanligt, fast den som lever får se.

Medlem
Skrivet av RaymonD:

129 dollar blir väl 1290kr i sverige.. med tanke på att jag under sommaren sett flera prissänkningar på 3DS XL 1390kr är denna pryl överprisad som vanligt, fast den som lever får se.

Nej det blir nog ca 1000 i Sverige ink moms. Dollarn är rätt billig just nu.

Skribent
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Johan Olander:

Kära Nintendo,
Om ni ändå skulle göra en ny version av 3DS, varför i AHJAKHA(=(¤!=!ÄÄ lade ni inte till en andra analog spak?

Det handlar väl kanske om att om de gör en sådan så kommer vissa spel att bli ospelbara för alla som har den gamla modellen. Om man inte köper till det klumpiga tillbehöret Circle Pad Pro.

Det är enklare om man har en stationär konsol, isåfall kan spelarna köpa till en ny gamepad. Men med portabla enheter får man köpa en helt ny konsol, vilket blir dyrt.

Nintendo borde ha lagt till två spakar från början. De är en spak efter Sony hela tiden på den portabla sidan

Tänk om Sony och Nintendo skulle göra konsol ihop igen. Det hade blivit det bästa som någonsin skådats.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Johan Olander:

Kära Nintendo,
Om ni ändå skulle göra en ny version av 3DS, varför i AHJAKHA(=(¤!=!ÄÄ lade ni inte till en andra analog spak?

Det handlar väl kanske om att om de gör en sådan så kommer vissa spel att bli ospelbara för alla som har den gamla modellen. Om man inte köper till det klumpiga tillbehöret Circle Pad Pro.

Det är enklare om man har en stationär konsol, isåfall kan spelarna köpa till en ny gamepad. Men med portabla enheter får man köpa en helt ny konsol, vilket blir dyrt.

Nintendo borde ha lagt till två spakar från början. De är en spak efter Sony hela tiden på den portabla sidan

Tänk om Sony och Nintendo skulle göra konsol ihop igen. Det hade blivit det bästa som någonsin skådats.

"igen"? När har dom gjort det? (förutom det avbrutna samarbetet runt Playstation-tiden)

Inaktiv

Haha ... tänk er detta monster med en CirclePad =D

Medlem
Skrivet av Cowmine:

Robust? Den går ju inte att ha med sig eller packa ner utan att styrspak, knappar och displayer exponeras. Känns som chansen att något går sönder ökar.

Nja, dom delarna var ju exponerade i Game Boy men den kan ta emot ganska så mycket stryk (även dom denna faktiskt fått en ny skärm). Och jag packade ofta ner min Game Boy på resor och den fungerar fortfarande riktigt bra, ~20 år senare.

Medan det händer då och då att ungar förstört sin DS/3DS och delat den i två halvor.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av Cowmine:

Robust? Den går ju inte att ha med sig eller packa ner utan att styrspak, knappar och displayer exponeras. Känns som chansen att något går sönder ökar.

Nja, dom delarna var ju exponerade i Game Boy men den kan ta emot ganska så mycket stryk (även dom denna faktiskt fått en ny skärm). Och jag packade ofta ner min Game Boy på resor och den fungerar fortfarande riktigt bra, ~20 år senare.

Medan det händer då och då att ungar förstört sin DS/3DS och delat den i två halvor.

Plocka fram game boyen igen och jämför dem.
Skärmen sitter längre in i konsolen = mer skyddat, styrspaken är känsligare än styrkorset men ok, knapparna är lika känsliga/okänsliga.

Jag var en av de få lyckliga som fick tag på en av de game boy enheter som bergsala tävlade ut en månad innan själva releasen och den var med överallt. Jag vet att den tål en massa.

Jag vet oxo att min Nokia 2110i gick att backa över med bilen och den förblev hel.

Skit höll bättre förr.

12
Skriv svar