Ubisofts aktier dyker efter gårdagens nyheter

Robot
Medlem
Ubisofts aktier dyker efter gårdagens nyheter

Fråga Lester om du kan, han vet säkert bäst

Medlem

Dumpa Uplay och ni ska se att era saker säljer bättre (åtminstone på PC)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Dumpa Uplay och ni ska se att era saker säljer bättre (åtminstone på PC)

Det är verkligen inte fallet. uPlay är inte inkräktande alls, och fungerar ganska bra.

Medlem

Tro fan det, dom missar ju Julhandeln.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Jelen:
Skrivet av Ankh:

Dumpa Uplay och ni ska se att era saker säljer bättre (åtminstone på PC)

Det är verkligen inte fallet. uPlay är inte inkräktande alls, och fungerar ganska bra.

Ubisoft har helt enkelt inte ett bra rykte, därför vill folk inte köpa spelen direkt, utan testar dom och inser att dom inte vill köpa spelen. Tror själv att mitt senaste köp av dom var splinter cell chaos theory, för rätt länge sedan.

Deras far cry 3 trailer gjorde mig rent utsagt förbannad när man väl testade spelet på en schyst pc, inte i närheten av samma spe soml i "gameplay" trailern, litar inte på dom för fem öre.

Medlem
Skrivet av Jelen:
Skrivet av Ankh:

Dumpa Uplay och ni ska se att era saker säljer bättre (åtminstone på PC)

Det är verkligen inte fallet. uPlay är inte inkräktande alls, och fungerar ganska bra.

Det må så vara - men folk (jag talar för mig själv och många andra) är nöjda med Steam (och origin till viss del) jag vill inte behöva ha fler liknande program installerade. Jag har väl runt 30 Uplay spel och hade byta dom till steam/origin direkt om jag fått chansen.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Jelen:
Skrivet av Ankh:

Dumpa Uplay och ni ska se att era saker säljer bättre (åtminstone på PC)

Det är verkligen inte fallet. uPlay är inte inkräktande alls, och fungerar ganska bra.

Det må så vara - men folk (jag talar för mig själv och många andra) är nöjda med Steam (och origin till viss del) jag vill inte behöva ha fler liknande program installerade. Jag har väl runt 30 Uplay spel och hade byta dom till steam/origin direkt om jag fått chansen.

Själv väljer jag uPlay framför origin varje dag i veckan. Uplay är något av en huvudvärk som jag undviker, Origin är som syfilis.

Medlem

Nä men spelarna uppskattar det. Hellre ett välpolerat spel vid release än en buggfest a la Battlefield.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv
Skrivet av Jelen:

Det är verkligen inte fallet. uPlay är inte inkräktande alls, och fungerar ganska bra.

Det är kaka på kaka och en totalt onödig klient när man köpt spelet på Steam. De kunde åtminstone ha två versioner av spelen, ett som är för Steam enbart och ett som är för Uplay.

Svenskt bolag som gör Uplay dessutom (Massive Entertainment).

Inaktiv

Tycker UBI softs aktier borde gått upp. De kommer tjäna mer på detta, eftersom de annars släppt next gen Assassins Creed IV och Watch_Dogs ungefär samtidigt i november. Inte smart släppa två av sina stora titlar, båda med open world gameplay samtidigt. Att börsen reagerar med en knäspark är typiskt, inget långsiktigt tänk alls.

Medlem

Vad är det folk tycker kommer bli så amazing med det här spelet? Får mest dåliga vibbar från det jag hör.

Storyn känns rätt random, visst finns den. Men kommer den vara någon cheesy lättsmält actionrulle om övervakningsamhället?

Är heller inte jätteförtjust i all text och streck och saker som blir inringade överallt för att berätta vad man ska/kan göra.

Open world missions tenderar att vara väldigt oengagerande och repedativa bara för att dryga ut tiden. Och att man ska hacka server för att få tillgång till nya områden känns skrämmande likt FC3's radiotorn. Och FC3 var extremt repedativt och med edast några få "möten" som var minnesvärda, resten var cheesy som tusan.

Har svårt att tro något revolutionerande om det här i dagsläget. Antar att det kommer sticka i ögonen på många nu, men jag är genuint nyfiken på vad folk förväntar sig och varför de tycker att det är så bra.

Testpilot
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Jelen:
Skrivet av Ankh:

Dumpa Uplay och ni ska se att era saker säljer bättre (åtminstone på PC)

Det är verkligen inte fallet. uPlay är inte inkräktande alls, och fungerar ganska bra.

Ubisoft har helt enkelt inte ett bra rykte, därför vill folk inte köpa spelen direkt, utan testar dom och inser att dom inte vill köpa spelen. Tror själv att mitt senaste köp av dom var splinter cell chaos theory, för rätt länge sedan.

Deras far cry 3 trailer gjorde mig rent utsagt förbannad när man väl testade spelet på en schyst pc, inte i närheten av samma spe soml i "gameplay" trailern, litar inte på dom för fem öre.

Det roliga för mig var att alla gameplay trailers på Farcry3 tyckte jag såg ut som att spelet skulle suga.

Chansade och köpte spelet iallafall och det var ju ett riktigt riktigt bra spel!

Så Ubisofts trailers = lita inte på dessa.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Jelen:
Skrivet av Ankh:

Dumpa Uplay och ni ska se att era saker säljer bättre (åtminstone på PC)

Det är verkligen inte fallet. uPlay är inte inkräktande alls, och fungerar ganska bra.

Ubisoft har helt enkelt inte ett bra rykte, därför vill folk inte köpa spelen direkt, utan testar dom och inser att dom inte vill köpa spelen. Tror själv att mitt senaste köp av dom var splinter cell chaos theory, för rätt länge sedan.

Deras far cry 3 trailer gjorde mig rent utsagt förbannad när man väl testade spelet på en schyst pc, inte i närheten av samma spe soml i "gameplay" trailern, litar inte på dom för fem öre.

Det roliga för mig var att alla gameplay trailers på Farcry3 tyckte jag såg ut som att spelet skulle suga.

Chansade och köpte spelet iallafall och det var ju ett riktigt riktigt bra spel!

Så Ubisofts trailers = lita inte på dessa.

Var mycket grafiska effekter, fåglar som flög ut ur buskar osv som helt enkelt inte fanns i retail versionen.
Tyckte spelet vara repetetivt och rätt och slätt tråkigt, det mesta gällande designen hur man var tvungen att spela, att alla pirater var röda osv

Medlem

BAWSAQ!


signatur

Cheaters will hunt him. Because he can take it. Because he's not our hero. He's a silent gamer, a silent banhammer. A Real, Gamer.

Medlem

FUCK the market!, aktier är roten till allt ont, och skall med alla till buds stående medel bekämpas!

Medlem
Skrivet av Zpartan:

FUCK the market!, aktier är roten till allt ont, och skall med alla till buds stående medel bekämpas!

+100

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Vad är det folk tycker kommer bli så amazing med det här spelet? Får mest dåliga vibbar från det jag hör.

Storyn känns rätt random, visst finns den. Men kommer den vara någon cheesy lättsmält actionrulle om övervakningsamhället?

Är heller inte jätteförtjust i all text och streck och saker som blir inringade överallt för att berätta vad man ska/kan göra.

Open world missions tenderar att vara väldigt oengagerande och repedativa bara för att dryga ut tiden. Och att man ska hacka server för att få tillgång till nya områden känns skrämmande likt FC3&#039;s radiotorn. Och FC3 var extremt repedativt och med edast några få "möten" som var minnesvärda, resten var cheesy som tusan.

Har svårt att tro något revolutionerande om det här i dagsläget. Antar att det kommer sticka i ögonen på många nu, men jag är genuint nyfiken på vad folk förväntar sig och varför de tycker att det är så bra.

Du tror helt seriöst att man inte kan stänga av den del av gui som visar strecken osv?

Och vad betyder "repedativt" och "repedativa" ?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Vad är det folk tycker kommer bli så amazing med det här spelet? Får mest dåliga vibbar från det jag hör.

Storyn känns rätt random, visst finns den. Men kommer den vara någon cheesy lättsmält actionrulle om övervakningsamhället?

Är heller inte jätteförtjust i all text och streck och saker som blir inringade överallt för att berätta vad man ska/kan göra.

Open world missions tenderar att vara väldigt oengagerande och repedativa bara för att dryga ut tiden. Och att man ska hacka server för att få tillgång till nya områden känns skrämmande likt FC3&#039;s radiotorn. Och FC3 var extremt repedativt och med edast några få "möten" som var minnesvärda, resten var cheesy som tusan.

Har svårt att tro något revolutionerande om det här i dagsläget. Antar att det kommer sticka i ögonen på många nu, men jag är genuint nyfiken på vad folk förväntar sig och varför de tycker att det är så bra.

Hoppet lever kvar efter första trailern. Spelet ser bara sämre och sämre ut dock.

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av chrisragnar:

Vad är det folk tycker kommer bli så amazing med det här spelet? Får mest dåliga vibbar från det jag hör.

Storyn känns rätt random, visst finns den. Men kommer den vara någon cheesy lättsmält actionrulle om övervakningsamhället?

Är heller inte jätteförtjust i all text och streck och saker som blir inringade överallt för att berätta vad man ska/kan göra.

Open world missions tenderar att vara väldigt oengagerande och repedativa bara för att dryga ut tiden. Och att man ska hacka server för att få tillgång till nya områden känns skrämmande likt FC3&amp;#039;s radiotorn. Och FC3 var extremt repedativt och med edast några få "möten" som var minnesvärda, resten var cheesy som tusan.

Har svårt att tro något revolutionerande om det här i dagsläget. Antar att det kommer sticka i ögonen på många nu, men jag är genuint nyfiken på vad folk förväntar sig och varför de tycker att det är så bra.

Du tror helt seriöst att man inte kan stänga av den del av gui som visar strecken osv?

Och vad betyder "repedativt" och "repedativa" ?

Man brukar inte kunna stänga av något i consol-spel och dess portar till pc..
"repedativt & repedativa" är felstavat och jag skall nu skedmata dig den korrekta stavningen: "repetitivt" & "repetitiva"

Medlem
Medlem
Skrivet av Jelen:
Skrivet av Ankh:

Dumpa Uplay och ni ska se att era saker säljer bättre (åtminstone på PC)

Det är verkligen inte fallet. uPlay är inte inkräktande alls, och fungerar ganska bra.

Köper man spel via steam är det fruktansvärt irriterande att även uPlay är ett krav..

Medlem
Skrivet av Jelen:
Skrivet av Ankh:

Dumpa Uplay och ni ska se att era saker säljer bättre (åtminstone på PC)

Det är verkligen inte fallet. uPlay är inte inkräktande alls, och fungerar ganska bra.

Senaste gången jag försökte spela något som var relaterat till UPlay gick det inte ens att starta spelet, och forumen var överösta med trådar. Deras support gav bara ett förslag: Ominstallera UPlay. Inte för att det hjälpte... UPlay, till skillnad från Steam och Origin har bara varit huvudvärk. Origin är mest irriterande, men funkar iaf.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Jelen:
Skrivet av Ankh:

Dumpa Uplay och ni ska se att era saker säljer bättre (åtminstone på PC)

Det är verkligen inte fallet. uPlay är inte inkräktande alls, och fungerar ganska bra.

Det må så vara - men folk (jag talar för mig själv och många andra) är nöjda med Steam (och origin till viss del) jag vill inte behöva ha fler liknande program installerade. Jag har väl runt 30 Uplay spel och hade byta dom till steam/origin direkt om jag fått chansen.

Jag förstår hur du tänker,men samtidigt vore det ju katastrof om Steam skulle ha monopol.

1
Skriv svar