Därför kommer inte Destiny till pc

Robot
Därför kommer inte Destiny till pc

Halo-skaparna förklarar varför det inte blir någon Windows-version i september. Men, det antyds att en sån kan komma senare.

#bungie, #destiny, #halo-combat-evolved


Gen
Medlem
Därför kommer inte Destiny till pc

Hallå? Skulle det inte vara lättare att porta från PS4/X1 till PC i och med den nya "PC-liknande" arkitekturen? PS3/X360 -> PC minns jag alla snackade om var svårt men nu?

Medlem

Vet inte änns varför det kommer till PS3 och Xbox 360....det ska vara ett spel som de ska uppehålla länge så varför släppa det till konsoler som är gamla och håller på och dör sakta, kunde droppat dem och släppt det till PC också...


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Icerock:

Vet inte änns varför det kommer till PS3 och Xbox 360....det ska vara ett spel som de ska uppehålla länge så varför släppa det till konsoler som är gamla och håller på och dör sakta, kunde droppat dem och släppt det till PC också...

Därför att det finns sådär 150 miljoner användare på dessa format. GTA5 har sålt över 30 miljoner exemplar till dessa två konsoler så ska man göra ett riktigt dyrt spel så är det en marknad som är svår att ignorera.

Medlem

Håller också med om att företag kan Droppa hela grejen med att forstätta göra spel till last gen…

Medlem
Skrivet av Icerock:

Vet inte änns varför det kommer till PS3 och Xbox 360....det ska vara ett spel som de ska uppehålla länge så varför släppa det till konsoler som är gamla och håller på och dör sakta, kunde droppat dem och släppt det till PC också...

Skrivet av MutatedElk:

Håller också med om att företag kan Droppa hela grejen med att forstätta göra spel till last gen…

Ja, varför ge sig in i en marknad (last-gen) som fortfarande används av ett par hundra miljoner individer. Alla länder har inte en Svensk ekonomi.

Typisk Svensk trångsynthet!

Medlem

Dom kan maila mig om dom vill veta varför jag inte bryr mig c:

Medlem

Låter som ett bra argument.

Medlem

Problemet är att dessa idi*tskallar har valt att släppa Destiny till både PS3 & 360. Börjar bli j*vligt tjatigt med "next-gen" som även tvingas in i förra generationens konsoller.

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Problemet är att dessa idi*tskallar har valt att släppa Destiny till både PS3 & 360. Börjar bli j*vligt tjatigt med "next-gen" som även tvingas in i förra generationens konsoller.

Välkommen till en PC-spelares värld c;

Medlem

signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Problemet är att dessa idi*tskallar har valt att släppa Destiny till både PS3 & 360. Börjar bli j*vligt tjatigt med "next-gen" som även tvingas in i förra generationens konsoller.

Idiotskallar? De tjänar mer pengar på PS3 och 360 än på PC så det är smart och inte idiotiskt.

Medlem

Då visar det sig om jag blir en Destiny spelare eller inte. Kan inte köra fps på konsol, går alldeles för hackigt att sikta nu när man är van vid fps på PC igen

Medlem

Gött för min del. Bekräftar ännu mer att jag gjorde rätt och sålde gaming burken.

Medlem

<upplopp och förstörelse bara för att jag vill påvisa hur arg jag är och vilket alternativ som är bäst>

Medlem

Why the fuck
Are you using that meme incorrectly?

Medlem

"Pete Parsons för Eurogamer tycker" vilken jäla mupp.

Så tack från PC sidan som gjort ert företag rikt och välmående när ni började med halo. Konsol tjafset är patetisk.
Sanningen är väl att de inte har några bra PC kodare kvar i företaget. Är ju inte så sugen på att få spelet om 3-5 år.
Det finns så mycket dåliga "motiveringar" att inte släppa spel till en viss plattform.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av Icerock:

Vet inte änns varför det kommer till PS3 och Xbox 360....det ska vara ett spel som de ska uppehålla länge så varför släppa det till konsoler som är gamla och håller på och dör sakta, kunde droppat dem och släppt det till PC också...

Skrivet av MutatedElk:

Håller också med om att företag kan Droppa hela grejen med att forstätta göra spel till last gen…

Ja, varför ge sig in i en marknad (last-gen) som fortfarande används av ett par hundra miljoner individer. Alla länder har inte en Svensk ekonomi.

Typisk Svensk trångsynthet!

Nej det är inte typiskt Svensk trångsynthet. Ditt inlägg tycker jag ligger närmare då. PC spelarna är besvikna det är väl inte konstigt, själv funkar inte konsol för mig så jag vill ha mycket till PC plattformen. Det är väl upp till var och en vad de vill spela på men att patetisk utelämna en stor plattform det är bull.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Redaktör
Skrivet av chopper:

"Pete Parsons för Eurogamer tycker" vilken jäla mupp.

Så tack från PC sidan som gjort ert företag rikt och välmående när ni började med halo. Konsol tjafset är patetisk.
Sanningen är väl att de inte har några bra PC kodare kvar i företaget. Är ju inte så sugen på att få spelet om 3-5 år.
Det finns så mycket dåliga "motiveringar" att inte släppa spel till en viss plattform.

Om pc-plattformen drog in mest pengar skulle den ha varit högsta prioritet. Garanterat. Såna här spel kostar massor, och den som håller i plånboken väljer den väg som tros vara säkraste sättet att få tillbaka pengarna och göra vinst. Fast sånt ser rätt illa ut i intervjuer, förmodligen bedöms såna uttalanden skada företaget mer än det de nu sa. Det handlar om pengar, och ofta finns en väl uttänkt plan med allt som sägs och görs kring ett spel.

Det är möjligt att alla på Bungie och Activision älskar pc, men om den plattformen inte bedöms lika vinstsäker som de andra vore det vansinnigt att satsa på den.


signatur
Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Icerock:

Vet inte änns varför det kommer till PS3 och Xbox 360....det ska vara ett spel som de ska uppehålla länge så varför släppa det till konsoler som är gamla och håller på och dör sakta, kunde droppat dem och släppt det till PC också...

Därför att det finns sådär 150 miljoner användare på dessa format. GTA5 har sålt över 30 miljoner exemplar till dessa två konsoler så ska man göra ett riktigt dyrt spel så är det en marknad som är svår att ignorera.

Jo, men det är ett spel som kommer att hålla på i 10 eller mer år om man ska tro på bungie, tror du verkligen att next-gen konsolerna kommer att vara relevanta då? de kommer att sluta vara relevanta så fort det börjar komma nya spel i slutet av året och nästa år imo.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Gött att dom fokusera på konsolerna.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Hade tänkt att köra det på konsol ändå.

Medlem

Känns alltid lite tråkigt när utvecklare/utgivare dissar ens plattform.

Värre än så är det faktiskt inte, speciellt när det är bungie vi talar om, som varit i snärjda i Microsofts Xbox klor under lång tid.

Sen har dom väl gjort sig av med alla kodare och personal som är kompetenta nog att göra en PC version.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Skippa PS3 och Xbox 360 och satsa i stället på på PS4, Xbone och PC som har en gemensam arkitektur och därmed underlättar arbetet.

ELF
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av chopper:

"Pete Parsons för Eurogamer tycker" vilken jäla mupp.

Så tack från PC sidan som gjort ert företag rikt och välmående när ni började med halo. Konsol tjafset är patetisk.
Sanningen är väl att de inte har några bra PC kodare kvar i företaget. Är ju inte så sugen på att få spelet om 3-5 år.
Det finns så mycket dåliga "motiveringar" att inte släppa spel till en viss plattform.

Om pc-plattformen drog in mest pengar skulle den ha varit högsta prioritet. Garanterat. Såna här spel kostar massor, och den som håller i plånboken väljer den väg som tros vara säkraste sättet att få tillbaka pengarna och göra vinst. Fast sånt ser rätt illa ut i intervjuer, förmodligen bedöms såna uttalanden skada företaget mer än det de nu sa. Det handlar om pengar, och ofta finns en väl uttänkt plan med allt som sägs och görs kring ett spel.

Det är möjligt att alla på Bungie och Activision älskar pc, men om den plattformen inte bedöms lika vinstsäker som de andra vore det vansinnigt att satsa på den.

Visst, det säljs lite mer på konsolsidan även om ett spel släpps sammtidigt på alla plattformar. Men skulle spel släppas på pc långt före konsol så skulle det säljas många fler ex till pc. Klart att folk med både pc och konsol väljer att köpa spelet till konsol då det offtast är det det släpps till först.
Sen så väljer ju även troligtvis företagen att släppa spelen till konsol först då de kan få ut mer pengar där pga högre priser. Så det blir lite av en ond cirkel för oss på pc.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av chopper:

"Pete Parsons för Eurogamer tycker" vilken jäla mupp.

Så tack från PC sidan som gjort ert företag rikt och välmående när ni började med halo. Konsol tjafset är patetisk.
Sanningen är väl att de inte har några bra PC kodare kvar i företaget. Är ju inte så sugen på att få spelet om 3-5 år.
Det finns så mycket dåliga "motiveringar" att inte släppa spel till en viss plattform.

Om pc-plattformen drog in mest pengar skulle den ha varit högsta prioritet. Garanterat. Såna här spel kostar massor, och den som håller i plånboken väljer den väg som tros vara säkraste sättet att få tillbaka pengarna och göra vinst. Fast sånt ser rätt illa ut i intervjuer, förmodligen bedöms såna uttalanden skada företaget mer än det de nu sa. Det handlar om pengar, och ofta finns en väl uttänkt plan med allt som sägs och görs kring ett spel.

Det är möjligt att alla på Bungie och Activision älskar pc, men om den plattformen inte bedöms lika vinstsäker som de andra vore det vansinnigt att satsa på den.

Vinstsäker skulle jag nog våga kalla PCn. Snarare att AAA spel från giganter som EA, UBI och Activision som inte är vinstsäkra på PCn. Detta beror mestadels på att dom behandlar PCn som en andrahands platform istället för att lägga ner lite extra tid på att säkra den kvalitet som behövs för PCn. UI som passar, små förändringar i spelmekaniken som passar mus o tangentbord, buggstädning, osv.

Tyvärr är det så att multiplattform spelen inte är annat än copy paste port med lite bättre grafik, dålig optimering och halvdan mus/tangentbords stöd. Detta går inte hem med den större skaran PC spelare då dom är en mer informerade samling folk. Dom vet mycket väl att spelen som kommer enbart till PCn (eller verkligen har PC som huvudplattform) erbjuder betydligt högre kvalitet samt mer långvarig uppdaterings schema än vad ett multiplattform spel gör och att spelen är betydligt mycket mer stabila från dag ett.

Kan med ro säga att stora utgivares information om PCn är lika substanslös som analytikers dödsdom till PCn. Baserat på en försäljningssiffra som egentligen har orsakats av en hel del olika faktorer gällande spelets kvalitet.

Kanske någon dag så får vissa av utgivarna tummen ur röven och inser att PCn är en bra plattform men att den behöver det lilla extra inom utveckling och inte bara en ren port.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Synd att dom inte satsar på pc från första början, av det jag sett och hört om Destiny så verkar spelet passa perfekt för pc


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Synd att dom inte satsar på pc från första början, av det jag sett och hört om Destiny så verkar spelet passa perfekt för pc

Klart de satsar på konsoler för o dra in mer stålar. Tror också att en ren kodad pc ver vore mumma.
Så släpper till fler plattformar är bull. Kolla bara på Batman spelen flyter på alla plattformar.

Miffona har nog inga pc kodare kvar så det blir bra och ska de hyra in det extra så losar de lite på vinsten.
Bara sorgligt för spelare att de kör pengaspåret.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Ja... de lyckas ju i varje fall slå hål på påståendena om att PS4/XBONE ligger närmare "PC-arkitekturen".

Lite bitter blev jag allt av denna nyhet. Lite.

Medlem

Bungie har ju alltid hatat PC så old news. Sjukt överskattade spel.

12
Skriv svar