Metal Gear Solid Delta: Snake Eater

Robot
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater

Konami väcker nytt liv i Snakes första äventyr. FZ:s Johan Lorentzon gillar.

#metal-gear-solid-delta, #snake-eater

Medlem

När originalet släpptes så var det nåt nytt som man inte sett tidigare. Originella bossar t ex. Nu gör man en modern nyversion scen för scen. Förr så kom utvecklare på egna ideer och egna storys.

Medlem

Nice recension.
Av nyfikenhet, nu när många spel kommit till pc, är det här ett bättre spel att börja med än 1 och 2? Har endast spelat 5an

Medlem

Tack för en välskriven recension som var rolig att läsa även om detta var en besvikelse för mig och en ganska stark tvåa så är det alltid skoj när spel uppskattas av andra m.

Skribent
Skrivet av AdamMK:

Nice recension.
Av nyfikenhet, nu när många spel kommit till pc, är det här ett bättre spel att börja med än 1 och 2? Har endast spelat 5an

Snake Eater hänger egentligen ihop med 5an. Spelen har som två historier (även om de hänger ihop).

Big Boss = Snake Eater, Portable Ops och sen MGS 5

Solid Snake = MGS1, MGS2 och MGS4 (även om fyran knyter ihop Big Boss story också)

Så jag skulle säga att Snake Eater är utmärkt att spela efter 5:an

signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av gundemannen:

Tack för en välskriven recension som var rolig att läsa även om detta var en besvikelse för mig och en ganska stark tvåa så är det alltid skoj när spel uppskattas av andra m.

Tack så mycket! Ja jag hade svårt att egentligen sätta betyg här. Det är i stort 1:1 med MGS3 plus bättre grafik. Men då är ju MGS3 ett fantastiskt spel så jag kan inte riktigt get spelet minus för det då de faktiskt har förbättrat kontroller och annat.

Vad är det som gjorde dig besviken? Mest av nyfikenhet

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

jag har faktiskt aldrig lirat en metal gear solid, så detta kommer bli min första. måste bara vänta in lite mer pengar, sen smäller det!

signatur

//monster

Medlem

Var sugen tills jag förstod att de typ bara är samma spel med finare grafik. Tycker priset är för dyrt för det. Blir i rea backen.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tack så mycket! Ja jag hade svårt att egentligen sätta betyg här. Det är i stort 1:1 med MGS3 plus bättre grafik. Men då är ju MGS3 ett fantastiskt spel så jag kan inte riktigt get spelet minus för det då de faktiskt har förbättrat kontroller och annat.

Vad är det som gjorde dig besviken? Mest av nyfikenhet

Huvudsakligen så är det för att jag inte tycker det håller 2025. Det känns helt enkelt gammalt, allt från dessa mikrobanor till smygandet som inte förnyats direkt och styltiga kontroller. Sedan är inte storyn så mycket att hänga i grannen heller, plus att miljöerna är tomma och ser faktiskt redan daterade ut. Hade väl föreställt mig den standard som resident evil och silent hill 2 satt på remake, som kan stå på egna ben mot morderna spel, där detta mest är en dyr remaster. Om detta spelet släppts som ett nytt Ip i detta skick, utan någon nostalgi bakom sig, tror jag snittet hade varit väldigt lågt.

Skribent
Skrivet av gundemannen:

Huvudsakligen så är det för att jag inte tycker det håller 2025. Det känns helt enkelt gammalt, allt från dessa mikrobanor till smygandet som inte förnyats direkt och styltiga kontroller. Sedan är inte storyn så mycket att hänga i grannen heller, plus att miljöerna är tomma och ser faktiskt redan daterade ut. Hade väl föreställt mig den standard som resident evil och silent hill 2 satt på remake, som kan stå på egna ben mot morderna spel, där detta mest är en dyr remaster. Om detta spelet släppts som ett nytt Ip i detta skick, utan någon nostalgi bakom sig, tror jag snittet hade varit väldigt lågt.

Jag kan helt se vad du menar här även om jag inte håller med om riktigt allt. Storyn tycker jag håller som en Bond-film, visst den är lite fånig i mycket men samtidigt tar den sig själv inte på för dödligt allvar. Bara Snake Eater-låtens text är ju ett tecken på att det nästan är en parodi på Bond-filmerna.

"Someday you go through the rain, And someday you feed on a tree frog"

Men jag förstår helt hur det finns besvikelse då det finns remakes som Re2 där de helt moderniserat spelet får originalet. Visst kittlar det mig också om Delta hade varit detta, men samtidigt så är jag väldigt nöjd med att spelet också håller sig till originalet. Det finns en viss charm där. :Så lite av ett tvåeggat svärd för mig.

signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar