Spelbutiker knäar under Silksong-släppet
Jag är så jäkla lycklig över att spelet ÄNTLIGEN har släppts!
Denna kväll kommer bestå utav Silksong och intag av ett par glas med rom.
Skål vänner!
Hype
Min gamingstream => https://kick.com/Mr_Strange
Andra socials/länkar => https://linktr.ee/Mr_Strange
Valde ps5 som plattform för silksong, pga stor tv och stor ljud. Och kul att damma av ps5at. Tji fick jag…
Koppla in datorn till tv:n och feta ljudet
Lycka! Spelar just nu via Game Pass.
Blir att köpa spelet till Switch 2.
Jag är så jäkla lycklig över att spelet ÄNTLIGEN har släppts!
Denna kväll kommer bestå utav Silksong och intag av ett par glas med rom.
Skål vänner!
Hype
Skål! 🍻
Hela releasen känns ju amatörmässigt gjord försiktigt sagt. T ex. Har ju i alla fall varken switch eller PS marknadsfört spelet.. Finns liksom inte i nyhetsflödena. Nu när det väl släpptes så syns det I PS flöden men när man trycker på play ellet download så kommer man till vanliga Hollow Knight.
Ingen predownload heller. Fast ändå kul att spelet uppmärksammas och kraschar internet och så vidare. Till switch verkar det ofta gå att se spelet i butiken men går inte trycka på download.
På humble bundle:
"Keys are temporarily exhausted for this product
As soon as we receive more keys, we will add them to this page and send you an email."
Update:
"ATTENTION: We have run out of Steam keys for Hollow Knight: Silksong in your region. We are getting more ASAP. We will have Steam keys for you as soon as they are available again!"
Update 2:
Nu fick jag nyckeln! Nerladdningen klar!
These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.
Så dumt att man inte kunde förköpa det för att lossa på trycket.
För att poängtera att förköp är korkat för en digital titel och det är inget en indie studio ska hålla på med
Kommer ihåg att man kunde pre-loada HL2 utan att behövt köpa det först, skulle ha kunnat gjort så istället
Funktionen finns troligen fortfarande kvar
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Så dumt att man inte kunde förköpa det för att lossa på trycket.
Samtidigt är en day 1-uppdatering till vissa spel på 100 gb, medans hela detta spelet är på fjuttiga 8 gb.
Kul att det blir så stort! Personligen fastnade jag aldrig för första spelet men alla spel som slår är bra för alla spel:D
"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/
Lummig inledning på spelet ❤️❤️❤️
Hela releasen känns ju amatörmässigt gjord försiktigt sagt. T ex. Har ju i alla fall varken switch eller PS marknadsfört spelet.. Finns liksom inte i nyhetsflödena. Nu när det väl släpptes så syns det I PS flöden men när man trycker på play ellet download så kommer man till vanliga Hollow Knight.
Ingen predownload heller. Fast ändå kul att spelet uppmärksammas och kraschar internet och så vidare. Till switch verkar det ofta gå att se spelet i butiken men går inte trycka på download.
Microsoft har marknadsfört Silksong på Xbox Series X|S och Game Pass flöden och det var bara att trycka på download knappen som vanligt. Däremot märkte jag att shoppen blev seg i övrigt medan nedladdning pågick i någon minut, så det är nog väldigt hårt tryck efter spelet.
Många rapporter om problem att ladda ner på xbox eller köra via gamepass också. Men kul det marknadsförts bättre på XBOX där och hela grejen med det höga trycket är ganska underhållande ändå. Det värmer i 2d actionplattformshjärtat
Verkar vara random, jag kunde ladda ned det fem tio minuter efter klockan fyra. Äldsta barnet kunde inte ladda ned på sin xbox först, men nu så är spelet strax nedladdat där. Minstingen och livskärleken sitter med SwitchTvåan och väntar.
Vi känner med alla som får vänta på att lägga tassarna på Silksonged. 🫶
Hittat fortfarande inte spelet i PS Store! Någon som lyckats ladda ner det där?
Nu går det äntligen. Poppade till för 1 minut sedan med notis eftersom jag hade det wishlistat.
Nedladdning pågår
Hittat fortfarande inte spelet i PS Store! Någon som lyckats ladda ner det där?
inte jag heller, men nån annan svensk på r/silksong hade laddat ner det på ps store tydligen. mycket mysko.
edit: nu så!