EA stänger anrika Mythic Entertainment

Medlem
EA stänger anrika Mythic Entertainment

Another one bites the dust!

rip

Medlem


DAoC <3


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

De flesta visionärerna/grundarna har sedan länge flytt boet. Mythic fanns kvar endast till namnet. Dock undrar jag vad som händer med DAoC nu när företaget försvinner helt.


signatur

I drank what?

Medlem

Warhammer Online - bästa MMO någonsin

Medlem

varför säger alla att det var det bästa. samma som galaxies.
va tusan var alla dom innan dom behövde stänga ner?

Medlem

DAoC > Warhammer Online dock

Skrivet av Danne27:

Warhammer Online - bästa MMO någonsin


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

KOmmer sakna Warhammer Online asså, sjukt kul spel!

Medlem
Skrivet av Ankh:

DAoC &gt; Warhammer Online dock

Skrivet av Danne27:

Warhammer Online - bästa MMO någonsin

Själv blev jag (och tiotusentals andra) urbota besviken på WAR. De tar en av världens bästa IP och bara kör ner skiten i botten. Tacka vet jag DAoC!


signatur

I drank what?

Medlem

Ah, DAoC. Gamla goda DAoC. SI var bäst epok. Ångrar jämt att jag aldrig sålde mitt konto med RR8 nightshade på när jag ändå inte spelade det, kunde fått några tusen back then. Dumma envisa nostalgi.

Medlem

DAoC rip

//zerker prydwen

Medlem

DAoC bästa PvP spelet någonsin!

Artemis/Prydwen

Medlem

jahopp ja som dem flesta säger Warhammer online mums vilket spel det var.

Ish
Medlem
Skrivet av Danne27:

Warhammer Online - bästa MMO någonsin

Sämst launch ever.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

War Online bäst trots hur buggigt och obalanserat det var

Delar utav gamlar mythic har ju dock re-brandats som bioware sedan länge, det var ju till större delen dem som låg bakom katastrofen som kallades SWTOR.

Medlem

Bägge deras MMO hade massvis med charm trots sina problem.

shadowblade/runemaster percival
ironbreaker/archmage karak norn

Medlem

Säga vad man vill men WAR var riktigt kul. Och DAoC för den delen. Saknar faktiskt WAR. Inte många mmo jag spelat lika mycket som det och RIFT.

Medlem

Jao, War har utan tvekan varit bästa mmo:t hittills. En otrolig stämning och härligt community, och fantastiskt rolig pvp.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

TBR
Medlem

Spelar fortfarande DAoC, det ska inte stängas ned spelet. Broadsword kommer fortsätta vara partner med EA.

Medlem

Alla vi som upplevt DAoC under dess storhetstid är skadade för livet. Inget annat mmo kommer kunna leva upp till standarden som DAoC har satt.

Tack för det, Mythic!

Medlem
Skrivet av Kuci:

Another one bites the dust!

rip

Så blir det när man uppköpta av andra, såsom ofta förekommande i dessa sammanhang, EA.
För eller senare "pull the plug"...


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Ett Dark Age of Camelot 2 som hade hämtat inspiration från Old Frontiers-tiden hade tagit alla mina pengar och all min tid utan att jag behövt blinka. Får se om http://camelotunchained.com/en/ blir det man hoppas att det ska bli...

Medlem

Såja, nu har man dunkat in 250$ till Camelot Unchained och får Alpha access i augusti :). Inget slår DAoCs minnen, hoppas dom kan få tillbaka samma PvP känsla nu.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Så blir det när man uppköpta av andra, såsom ofta förekommande i dessa sammanhang, EA.
För eller senare "pull the plug"...

Man blir ju dock uppköpt av en anledning: att man inte klarar sig på egna ben. Så om det inte vore för uppköpet skulle de troligtvis dragit ur pluggen betydligt tidigare.

Medlem
Skrivet av twilek:
Skrivet av Castor.T:

Så blir det när man uppköpta av andra, såsom ofta förekommande i dessa sammanhang, EA.
För eller senare "pull the plug"...

Man blir ju dock uppköpt av en anledning: att man inte klarar sig på egna ben. Så om det inte vore för uppköpet skulle de troligtvis dragit ur pluggen betydligt tidigare.

Visst kan det finnas den sidan också, självklart.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

DAoC - största, bästa, mäktigaste, roligaste MMO:et som någonsin skapats! PVP (RVR) som aldrig slutar vara rolig och rik PvE med feta zoner och mobs!

RIP Mythic!

/sauna - Sauna/Bastu på Excalibur och Sauna/Spika Kistan på Prydwen


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

1
Skriv svar