Se racing i Star Citizen
Xbox August updatetrailer? Någon som glömde att dricka morgonkaffet?
OnT: Hypen och habegäret för Star Citizen är enormt
Blueärk! Spellistor, me hates them!
Jag blir både rädd och hajpad när de avtäcker allt fler funktioner i spelet. Trodde först det enbart skulle vara något i stil av en rymd-simulator som Elite: Dangerous, men nu vet vi att vi kan vandra runt i skepp, städer, racing, first person shooter-uppdrag och så vidare... jag älskar det, definitivt, men det låter överambitiöst. Lite i stil av samma rädsla jag har för The Witcher 3. I want to believe.
Det finns redan på listan..
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_video_gam...
jag älskar det, definitivt, men det låter överambitiöst.
Jag förstår dig. Samma rädsla hade jag i början men jag är numera övertygad om att CIG gör precis så mycket dom vet att dom klarar av. Racing-modulen t.ex. är ju spelbar redan om 2 veckor.
Jag erkänner att jag inte hängt med utvecklingen så värst väl. Ser glimtar av det till och från bara. Skönt att höra åtminstone!
ska signa upp till kessel-loppet asap. 12 parsecs är historia inom kort.
Parcec är dock ett avståndsmått och inte en hastighet (ett känt fel i Star Wars), men det var kanske det du menade.
Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM
ska signa upp till kessel-loppet asap. 12 parsecs är historia inom kort.
Parcec är dock ett avståndsmått och inte en hastighet (ett känt fel i Star Wars), men det var kanske det du menade.
well… duuh.
“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”
Jag blir både rädd och hajpad när de avtäcker allt fler funktioner i spelet. Trodde först det enbart skulle vara något i stil av en rymd-simulator som Elite: Dangerous, men nu vet vi att vi kan vandra runt i skepp, städer, racing, first person shooter-uppdrag och så vidare... jag älskar det, definitivt, men det låter överambitiöst. Lite i stil av samma rädsla jag har för The Witcher 3. I want to believe.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen: det här är typiskt för Chris Roberts. Hade det inte varit för Microsoft som bytte ut honom som lead director hade vi aldrig fått se något Freelancer. När det väl släpptes var det tre år försenat och saknade hälften av allt som Roberts utlovat.
Nu finns det ingen som kan ta Roberts i örat och säga att han ska fokusera på det som är det viktiga i spelet, utan han har fritt spelrum att göra jukeboxar, racingspel, flashiga reklamfilmer för skepp och en massa annat som ingen av oss vill ha men som tar tid och kostar pengar. Samtidigt kommer ständigt nya löften om fler saker som skall läggas till.
Frågan är om det någonsing blir ett spel av Star Citizen, eller om det kommer att släppas som en halvfärdig röra när de får slut på pengar om något år.
ska signa upp till kessel-loppet asap. 12 parsecs är historia inom kort.
Parcec är dock ett avståndsmått och inte en hastighet (ett känt fel i Star Wars), men det var kanske det du menade.
well… duuh.
Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM
Jag blir både rädd och hajpad när de avtäcker allt fler funktioner i spelet. Trodde först det enbart skulle vara något i stil av en rymd-simulator som Elite: Dangerous, men nu vet vi att vi kan vandra runt i skepp, städer, racing, first person shooter-uppdrag och så vidare... jag älskar det, definitivt, men det låter överambitiöst. Lite i stil av samma rädsla jag har för The Witcher 3. I want to believe.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen: det här är typiskt för Chris Roberts. Hade det inte varit för Microsoft som bytte ut honom som lead director hade vi aldrig fått se något Freelancer. När det väl släpptes var det tre år försenat och saknade hälften av allt som Roberts utlovat.
Nu finns det ingen som kan ta Roberts i örat och säga att han ska fokusera på det som är det viktiga i spelet, utan han har fritt spelrum att göra jukeboxar, racingspel, flashiga reklamfilmer för skepp och en massa annat som ingen av oss vill ha men som tar tid och kostar pengar. Samtidigt kommer ständigt nya löften om fler saker som skall läggas till.
Frågan är om det någonsing blir ett spel av Star Citizen, eller om det kommer att släppas som en halvfärdig röra när de får slut på pengar om något år.
Tja det tycks ju gå fortare än DayZ i alla fall. Förhoppningsvis så blir det väl något runt 2016 eller 2017...
Jag blir både rädd och hajpad när de avtäcker allt fler funktioner i spelet. Trodde först det enbart skulle vara något i stil av en rymd-simulator som Elite: Dangerous, men nu vet vi att vi kan vandra runt i skepp, städer, racing, first person shooter-uppdrag och så vidare... jag älskar det, definitivt, men det låter överambitiöst. Lite i stil av samma rädsla jag har för The Witcher 3. I want to believe.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen: det här är typiskt för Chris Roberts. Hade det inte varit för Microsoft som bytte ut honom som lead director hade vi aldrig fått se något Freelancer. När det väl släpptes var det tre år försenat och saknade hälften av allt som Roberts utlovat.
Nu finns det ingen som kan ta Roberts i örat och säga att han ska fokusera på det som är det viktiga i spelet, utan han har fritt spelrum att göra jukeboxar, racingspel, flashiga reklamfilmer för skepp och en massa annat som ingen av oss vill ha men som tar tid och kostar pengar. Samtidigt kommer ständigt nya löften om fler saker som skall läggas till.
Frågan är om det någonsing blir ett spel av Star Citizen, eller om det kommer att släppas som en halvfärdig röra när de får slut på pengar om något år.
Du får väl fråga dig om Chris Roberts har släppt en halvfärdig röra tidigare?
Freelancer var inte en halvfärdig röra även om det inte levde upp till Roberts' vision, men så blev han ju faktiskt avbruten. Han lyckades trots det leverera en produkt som gick till historien.
Jag tror inte att han kommer göra något halvhjärtat eftersom han är helt oberoende med en budget som ligger långt över normen för ett förstklassigt spel. Det innebär definitivt att vi kommer att få vänta men såvitt jag vet är fansen fullt medvetna om det.
Star Citizen klassas som ett AAA-spel och då är 4+ års utvecklingstid varken orimligt eller särskilt ovanligt. Folk har alldeles för bråttom.
Jag blir både rädd och hajpad när de avtäcker allt fler funktioner i spelet. Trodde först det enbart skulle vara något i stil av en rymd-simulator som Elite: Dangerous, men nu vet vi att vi kan vandra runt i skepp, städer, racing, first person shooter-uppdrag och så vidare... jag älskar det, definitivt, men det låter överambitiöst. Lite i stil av samma rädsla jag har för The Witcher 3. I want to believe.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen: det här är typiskt för Chris Roberts. Hade det inte varit för Microsoft som bytte ut honom som lead director hade vi aldrig fått se något Freelancer. När det väl släpptes var det tre år försenat och saknade hälften av allt som Roberts utlovat.
Nu finns det ingen som kan ta Roberts i örat och säga att han ska fokusera på det som är det viktiga i spelet, utan han har fritt spelrum att göra jukeboxar, racingspel, flashiga reklamfilmer för skepp och en massa annat som ingen av oss vill ha men som tar tid och kostar pengar. Samtidigt kommer ständigt nya löften om fler saker som skall läggas till.
Frågan är om det någonsing blir ett spel av Star Citizen, eller om det kommer att släppas som en halvfärdig röra när de får slut på pengar om något år.
Du får väl fråga dig om Chris Roberts har släppt en halvfärdig röra tidigare?
Freelancer var inte en halvfärdig röra även om det inte levde upp till Roberts' vision, men så blev han ju faktiskt avbruten. Han lyckades trots det leverera en produkt som gick till historien.
Jag tror inte att han kommer göra något halvhjärtat eftersom han är helt oberoende med en budget som ligger långt över normen för ett förstklassigt spel. Det innebär definitivt att vi kommer att få vänta men såvitt jag vet är fansen fullt medvetna om det.
Star Citizen klassas som ett AAA-spel och då är 4+ års utvecklingstid varken orimligt eller särskilt ovanligt. Folk har alldeles för bråttom.
Nej, men Freelancer SKULLE ha blivit en halvfärdig röra om inte Microsoft bytt ut honom som lead director. Spelet var då redan mer än två år försenat, över budget och inte ens halvfärdigt. Nu finns det ingen som kan stoppa honom.