Ikväll kommer Quake Live till Steam – se släpptrailern!

Medlem

Bah, fyra timmar kvar...

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Sapiens:

CMPA, still the best shit =P, får vanilla Q3 att kännas segt och långsamt. Finns dock inte i Quake Live men finns en del QL servrar med liknande inställningar. Är du helt ny på Quake så gå gärna in på speed moddade servrar och säg att Calle från FZ sent you ;).

CPMA i all ära men CA? Nej vet du vad, det får newbies härja runt i bäst de vill medan vi andra spelar quake på riktigt istället

CA kan vara kul att lattja runt i då och då men herregud så nerdummat och korkat det jämfört med duel, tdm eller ctf.

Enligt mitt tycke är det spelets flow som gör Quake så speciellt och då är det Quake World eller cmpa/pro mode CA man bör lira.

Sega runt i vanilla settings utan aircontrol, långsam weaponswitch, megahealth/red armor camping, fall damage, skada från egen rocket/grenade jump osv. Bleh.

Allt det där sabbar ju bara spelets flöde. Men men, smaken är som baken ;).

Medlem

Ska jag lira något Q3 blir det casual iaf. Fast lirar hellre QW. Händer att vi samlas 1-2ggr per år och lirar lite, och det är enda gången på året man får skrika ut sitt agg och det är så sjukt frustrerande QW ibland.. Jisses. men vad adrenalinet rusar dock.

Medlem

Utan matchmaking är det kört, se bara på Planet Annihilation (kommer FZ köra någon form av recension på det?) som missade denna lilla detalj och lider stort av det. (Nog för att någon moddare tagit saken i egna händer, men senast jag kollade hade 300 spelare provat lira via modden)

Har man varit dumsnål?


signatur
Inaktiv
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av phi:
Skrivet av Sapiens:

CMPA, still the best shit =P, får vanilla Q3 att kännas segt och långsamt. Finns dock inte i Quake Live men finns en del QL servrar med liknande inställningar. Är du helt ny på Quake så gå gärna in på speed moddade servrar och säg att Calle från FZ sent you ;).

CPMA i all ära men CA? Nej vet du vad, det får newbies härja runt i bäst de vill medan vi andra spelar quake på riktigt istället

CA kan vara kul att lattja runt i då och då men herregud så nerdummat och korkat det jämfört med duel, tdm eller ctf.

Enligt mitt tycke är det spelets flow som gör Quake så speciellt och då är det Quake World eller cmpa/pro mode CA man bör lira.

Sega runt i vanilla settings utan aircontrol, långsam weaponswitch, megahealth/red armor camping, fall damage, skada från egen rocket/grenade jump osv. Bleh.

Allt det där sabbar ju bara spelets flöde. Men men, smaken är som baken ;).

Jag gillar allt.
Finns ju många som kör duel i CPMA också.
Denna video är rätt ny av Gaiia, jävligt cool.

Men mest gillar jag duel även om jag suger på det, denna snubbe förklarar lite vad som gör quake (med items) speciellt.
Om man campar mega health eller red armor så är man ju dålig, då har man ju inte koll på tiderna.

Medlem

Alltså... QL var en insticksmodul till webbläsaren som man inte märkte av och funkade som BF4 fram till punkten man skulle joina en server. Sedan blev det nyligen sämre genom att behöva starta och använda in-game browser. Och nu? STEAM?! För något så basalt som Quake Live?

Medlem
Skrivet av Åke Vader:

Utan matchmaking är det kört, se bara på Planet Annihilation (kommer FZ köra någon form av recension på det?) som missade denna lilla detalj och lider stort av det. (Nog för att någon moddare tagit saken i egna händer, men senast jag kollade hade 300 spelare provat lira via modden)

Har man varit dumsnål?

minns jag rätt grupperas du med snubbar i samma grupp i QL. var så förr iaf.

du får en rank sen kan du se servrar som står som enkla eller svåra.

phi
Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av phi:
Skrivet av Sapiens:

CMPA, still the best shit =P, får vanilla Q3 att kännas segt och långsamt. Finns dock inte i Quake Live men finns en del QL servrar med liknande inställningar. Är du helt ny på Quake så gå gärna in på speed moddade servrar och säg att Calle från FZ sent you ;).

CPMA i all ära men CA? Nej vet du vad, det får newbies härja runt i bäst de vill medan vi andra spelar quake på riktigt istället

CA kan vara kul att lattja runt i då och då men herregud så nerdummat och korkat det jämfört med duel, tdm eller ctf.

Enligt mitt tycke är det spelets flow som gör Quake så speciellt och då är det Quake World eller cmpa/pro mode CA man bör lira.

Sega runt i vanilla settings utan aircontrol, långsam weaponswitch, megahealth/red armor camping, fall damage, skada från egen rocket/grenade jump osv. Bleh.

Allt det där sabbar ju bara spelets flöde. Men men, smaken är som baken ;).

Det är ju det som gör spelet så otroligt taktiskt samtidigt som du har ett högt tempo oavsett vanilla eller cpma. Tar man bort items, m.m så försvinner ett oerhört stort moment av quake och kvar blir ju bara aim och movement, något som vem som helst med en halv hjärna kan spela och lyckas prestera okej under en match. Väldigt nybörjarvänligt alltså.

Medan i en t.ex duel har du allt från item och weapon timings (samt fördröja timings för att få motståndaren att komma ur sin timing t.ex) samtidigt som du försöker få map control och låsa kartan för motståndaren i ett högt tempo där du dessutom måste, förutom att ha bra aim och moves, kunna veta när du ska attackera och när du bör spela defensivt för att inte ge bort frags och hamna i ett läge där du blir spawnrapead konstant i två minuter. Som sagt, en oerhört stor del av quake försvinner i CA och kvar blir bara en hetsigt och halvt hjärndött aimande och rocketflaxande överallt.

Missförstå mig inte, jag kan tycka att det är kul med CA i både QW, Q3/QL och CPMA men då jag spelar det så blir det mest bara att jag drar igång en spotify-playlist i bakgrunden och sen är det fullt ös tills man blir less. Vill jag däremot spela seriöst så är det duel eller TDM som gäller.

Medlem

*Fäller en tår av lycka*

Medlem

Hmm, hade förhoppningar i mitt hjärta att spelet skulle använda sig av Steam serverbrowser och steams friendlist med mera.
Valve och ID's bastards son.
Lite så.

Blev inte så.
Dock ändå jävligt kul

SoL
Medlem

Fy fan va roligt, de va som om jag blev 14 igen xD

Medlem

ok


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Synd bara att Q2 var så mycket roligare.

Medlem

Saknar blodet.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Håkan:

Synd att man alltid måste "anpassa" spel till dagens ungdomar. Är som Fas 3 måste matas in från barnsben..

Kommer ihåg denna video, fortfarande sjukt bra, fast kanske inte lika imponerande som andra nyare videos.

Elitism inom spelvärlden är så jälva löjligt. Alla kan faktiskt inte sitta hemma i pojkrummet och spela Quake 18 timmar per dygn även om du kan det.

Det är mitt största problem med multiplayerspel - jag har inte tid att spela halva dagarna, så det finns ingen möjlighet att bli lika bra/levla lka fort som förtidspensionerade 25-åringar utan jobb eller andra intressen.

Personer som du skulle jag vilja förbjuda att spela annat än Starcraft på koreanska servrar.

Faassst sen finns de ju såna som mig, som är inbiten gamer men har ett heltidsjobb i en annan stad och faktiskt ändå njuter av en utmaning i mina spel, istället för att någon ska hålla mig i handen och låta en checkpoint spara varannan sekund.

Elitism kanske är löjligt i sig, men vad som är löjligt är när båda lägren klagar på varandra. Casual och Hardcore borde kunna co-existera, men ett spel som Quake skapades knappast med casual i åtanke och därför blir de ganska förlöjligat mot hur speldesignen var tänkt ibland.

Jag har inget emot en utmaning, Demon's Souls, Dark Souls och Dark Souls 2 hör till mina favoritspel.

Inaktiv

Sjukt många nya spelare faktiskt,.
Hostade en FFA server för newbies igår och kickade ut alla veteraner som joinade hehe

Medlem
Skrivet av mapamapa:

Sjukt många nya spelare faktiskt,.
Hostade en FFA server för newbies igår och kickade ut alla veteraner som joinade hehe

Det var faktiskt rätt snällt gjort. Hoppas de hade roligt då!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar