Empire: Total War

Inaktiv

Tycker det här spelet buggar så in i helvete! När allt väl funkar är det skitkul. Vad har ni för buggar, är jag ensam? Och finns det någon chans att detta fixas till?

Buggar som jag upplevt:

1. Mina trupper rör sig inte överhuvudtaget

2. Artilleri: Fire at will är avstängt, men dom skjuter ändå och
dödar mina egna trupper..hela tiden..vid flera tillfällen har dom fått in fin fina lyckoträffar på mina generaler

3. När dom ska klättar upp för "slottet" så skiter dom helt enkelt i det eller bara klättrar upp långsamt för att sen klättra ner långsamt igen, eller så klättrar hälften upp medans andra hälften springer någon annanstans.

4. Ge jag order om att flera enheter samtidigt ska flytta sig så kan dom springa lite hursomhelst på kartan, väljer jag dom en och en så funkar det, dvs dom gröna pilarna som visar var dom ska hamnar på helt olika ställen, så fyra enheter hamnar på fyra olika platser

5. endast ett fåtal enheter skjuter, resten stor o tittar

6. allmänt korkad ai från fienden

7. Crappy prestanda till och från

Alla buggar leder till onödigt mycket microskills då man måste leka barnvakt åt alla trupper för att se om dom ens pallar att bry sig..

Medlem

När man scrollar åt sidan genom att dra musen till kanten är det en jävla fördröjning.

Edit: På campaign-kartan


signatur

I am the liquor

Medlem

Tycker spelet fungerar mycket bättre än MTW2 när det släpptes. Lite enkelt kanske, tar satans tid att lira och svenskarna låter alldeles för klämkäcka, påminner om de där gamla svartvita filmerna som går (gick?) på SVT om dagarna.


signatur

In war, truth is the first casualty

Den enda buggen jag har märkt är när man beordrar avstigning/uppstigning av dragonerna. Om en pixelgubbe har fastnat så händer ingenting med hela regementet.


signatur
Inaktiv
Skrivet av bigsweede:

Tror att det va STEAM som "vurpade" spelet.. nå'n j-la pop-up med nyheter från STEAM ligger minimerad när man kommer ur vitskärmen..!!

Det går att stänga av i Steam. Det första jag gjorde efter att ha installerat Steam var att gå igenom alla inställningar. Lustigt nog så var det DoW2 som släpptes precis innan och också kräver Steam. Bland annat stängde jag av så den inte startar automatiskt med Windows också.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Tycker det här spelet buggar så in i helvete! När allt väl funkar är det skitkul. Vad har ni för buggar, är jag ensam? Och finns det någon chans att detta fixas till?

Buggar som jag upplevt:

1. Mina trupper rör sig inte överhuvudtaget

2. Artilleri: Fire at will är avstängt, men dom skjuter ändå och
dödar mina egna trupper..hela tiden..vid flera tillfällen har dom fått in fin fina lyckoträffar på mina generaler

3. När dom ska klättar upp för "slottet" så skiter dom helt enkelt i det eller bara klättrar upp långsamt för att sen klättra ner långsamt igen, eller så klättrar hälften upp medans andra hälften springer någon annanstans.

4. Ge jag order om att flera enheter samtidigt ska flytta sig så kan dom springa lite hursomhelst på kartan, väljer jag dom en och en så funkar det, dvs dom gröna pilarna som visar var dom ska hamnar på helt olika ställen, så fyra enheter hamnar på fyra olika platser

5. endast ett fåtal enheter skjuter, resten stor o tittar

6. allmänt korkad ai från fienden

7. Crappy prestanda till och från

Alla buggar leder till onödigt mycket microskills då man måste leka barnvakt åt alla trupper för att se om dom ens pallar att bry sig..

Jag har upplevt både bugg 1 och bugg fem, men är säker på att en patch kommer krypande inom kort.


signatur

Sånt e livet

Medlem

Upplevt en del brister, de flesta är nämda. Det som är värst är när dom skall navigera in och ut ur ett fort eller när dragonerna fastnar. Sedan att anfalla med 120 man om och om igen på kampanjkartan mot ett fort med ~800 man i är inget smart drag av dumburken heller.

Bästa var när Lithauen-Poland anföll samma fort med en hästenhet. Slaget laddade, sedan blev det en close victory millisekunden efter utplaceringen var klar. Han kunde ju inte komma upp för murarna och jag tänkte då sannerligen inte öppna för hästkarlarna. Det lyckades datorn räkna ut på en millisekund vilket är bra, men varför fan har de gjort så att hästar kan anfalla befästningar utan medföljande infanteri?

Själv har jag fått iväg ett handelsskepp med ett par fartyg till som närskydd till Afrikas kust, de står på ankaret och handlar för fullt men jag ser då ingen handelsrutt eller några som helst bevis på att jag hivar in kosing på "handeln" som bedrivs där. Vart kan man se det?

Medlem
Skrivet av SLurpz:

Själv har jag fått iväg ett handelsskepp med ett par fartyg till som närskydd till Afrikas kust, de står på ankaret och handlar för fullt men jag ser då ingen handelsrutt eller några som helst bevis på att jag hivar in kosing på "handeln" som bedrivs där. Vart kan man se det?

tyvärr så är handeln buggad för sverige och Preussen vilket betyder att handlen inte funkar för dom två faktionerna. nästa patch som kommer i slutet på veckan/ början på nästa kommer att fixa det.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv
Skrivet av SLurpz:

Sedan att anfalla med 120 man om och om igen på kampanjkartan mot ett fort med ~800 man i är inget smart drag av dumburken heller.

Synd att de inte lagt ner mer tid och pengar på AI:n. De har ju fått mycket kritik för det tidigare och det finns ju tom en video där de snackar om hur förbättrad AI:n är (var väl iofs battle map). Många av svagheterna med AI:n upptäcker man direkt i en kampanj och hur det kan passera QA utan att uppmärksammas är förvånande. Fast de har ju en hel del krashbuggar och minnesläckor som släppts igenom också, heh.

Ibland funkar AI:n bra som t.ex. när jag blocka en traderutt, och England direkt skickade en styrka som slog ut mina skepp då jag inte hade stark flotta direkt. Men det behövs en hel del mer jobb på den.

Medlem

Hmm låt se nu, har upplevt någon bugg där alla ens gubbar placeras utav sig själva utan att jag tryckt på "end deployment" så att de hamnat åt motsatt håll mot fienden och därför blivit skjutna i ryggen.

Dvs spelet bara startade utav sig själv.

Det där med gubbarna som inte skjuter beror nog på ifall de står på led eller inte, står de i en klunga med folk bakom så skjuter bara de främre men ställer man dem på en stor rad så skjuter alla.

Guard funkar inte öht för mig, de springer efter fienden oavsett.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Uppdaterat via Steam:

Empire: Total War

* Fixed Alt-Tab issue which prevents players from switching away from a fullscreen window
* Fixed text rendering for certain resolutions
* Fixed localized font overrun issues
* Fixed a variety of crash and memory leak issues
* Fixed a variety of multiplayer client lock
* Fixed trade nodes for those nations with resource in home region which caused unprofitable trade theatre routes eg: Sweden and Marathas

Medlem

faan så sur jag blir, skit spel >(
krashat med white screen 2g på 10min......
hur fAAN ska jag döda ryssar om skiten krachar?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Trots alla brister, tre fyra kompanier som samtidigt skjuter Rank Fire är en riktig fröjd för slaktarögat!

Tänk bara om man kunde få förlora ett slag någon gång ibland..


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Är det bara jag som hade velat se ett slagfält i detta spelet baserat på 2ndManassass motorn? Det hade ju varit det ultimata.8)


signatur
Medlem

är det bara jag som tycker Sverige suger i multiplayer? förlorar typ alltid med dom

Medlem
Skrivet av Thumba:
Skrivet av SLurpz:

Själv har jag fått iväg ett handelsskepp med ett par fartyg till som närskydd till Afrikas kust, de står på ankaret och handlar för fullt men jag ser då ingen handelsrutt eller några som helst bevis på att jag hivar in kosing på "handeln" som bedrivs där. Vart kan man se det?

tyvärr så är handeln buggad för sverige och Preussen vilket betyder att handlen inte funkar för dom två faktionerna. nästa patch som kommer i slutet på veckan/ början på nästa kommer att fixa det.

mm, jag märkte det först när jag hade seglat runt halva jordklotet och tampats med pirater och spanjorer..


signatur

Sånt e livet

Medlem

suck... varje gång jag har startat upp nu för att lira. år 1752 med swe, och pillar lite så POFF "White creen"
jävla skit!!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Vad är det gentlemannen säger: "Ahh en kunskapens och kulturens högborg" eller? Måste slagga lite nu festat sedan 18
igår kväll...

Inaktiv

någon som har enat europa hitils?

Medlem

Har typ halva eu och fyra områden i amerika

Inaktiv

Blir ALLTID besviken på gran camp. i total war spel, jag har kört massa Paradox- spel, och ni som har kört det vet hur skön deras kampanj karta är.

Även om dom har förbättrat den är det mycket kvar.

Sen tycker jag spelet är jättebra, men det känns inte riktigt färdigt.
På custom battles i Mtw2 så var ju en av njutningen och spela dom ländr man faktiskt inte kunde spela i kampanjen. Nu har dom helt tagit bort det.

Mycket få intressanta banor, få banor överhuvudtaget.

Väldigt lite units enligt mig, då tex Portugal, som var ett litet land i Mtw, har fler units än Sverige har nu i etw

För mig hade dom gärna fått skita i naval battles och satsat mer på land (inte för att naval är dåligt)

Nu räknar jag faktiskt inte ner dom bra grejerna, men om man gillar kampanjeni dom förra tw så KÖP DET! Om man hellre spelar Custom batt. så får man nog tänka tlll lite

Medlem
Skrivet av Aresz:

2. Artilleri: Fire at will är avstängt, men dom skjuter ändå och
dödar mina egna trupper..hela tiden..vid flera tillfällen har dom fått in fin fina lyckoträffar på mina generalen

I fall du har gett ditt artilleri en order när fire at will är på så fortsätter dom att skjuta tills du trycker på stop knappen

Medlem
Skrivet av Lusen:

På custom battles i Mtw2 så var ju en av njutningen och spela dom ländr man faktiskt inte kunde spela i kampanjen. Nu har dom helt tagit bort det.

Man kunde väl spela som alla länder i kampanjen förutsatt att man utrotat dem en gång? Så var det ju iaf i R:TW.

Inaktiv
Skrivet av Ramblemoe:
Skrivet av Lusen:

På custom battles i Mtw2 så var ju en av njutningen och spela dom ländr man faktiskt inte kunde spela i kampanjen. Nu har dom helt tagit bort det.

Man kunde väl spela som alla länder i kampanjen förutsatt att man utrotat dem en gång? Så var det ju iaf i R:TW.

Inte ALLA länder, tex senaten.

NU finns det inget "lås upp när man har vunnit kampanjen" läge. (Vad jag har hört)

I MTW2 så kunde man ju köra som papal states i custom, det var det jag älskade.

Nu kanman ju faktiskt bara välja 12 länder man vill vara i custom.

Jag vill ha mer banor, jag vill kunna springa med mina indianer inne iskogen medans en för en blir skjuten av europeérnas musköt/gevärer

Inaktiv

Har Sverige bara 1 speciell enhet?
De där finnska Hakaperki eller vad dom heter
Lätta kavaleri' enheten???

Finns det inga mer? -.- vilka svinpälsar.

Jag fattar aldrig vem som är vem Gentlemännens duel scener?, jag troddde först att man alltid var den rödkläde glidaren men det kan ju variera...

Vad skall man ha sina spioner till egentligen?, dom klarar ju inte ens att klippa en präst..

Normännen kräver nya "reformer" hela tiden dom gör ju uppror hela tiden hur man än gör, någon som har samma problem?

"Er's majestät, det går inte!.."


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Har inga problem med norrmännen. Men jag har ju iofs alltid låg skatt för att öka på och få nya städer och större befolkning.


signatur
Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Normännen kräver nya "reformer" hela tiden dom gör ju uppror hela tiden hur man än gör, någon som har samma problem?

"Er's majestät, det går inte!.."

Jag rev skolan jag byggt i Norge ganska fort, funkar typ inte att ha den där. Man får ha skolor i de provinser som du har flest lyckliga i helt enkelt.
Beroende på hur många skolor/gentlemän du har så blir du klar med hela forskningsträdet runt 1760-70 eller så. Jag stal dock inga teknologier, om man gör det kanske man är klar lite tidigare.

Jämt pank, pga alla trupper men det är det värt för att mosa ryssar, georgier, danskar, projsare, saxar, polacker, cherookeer m.m.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Inaktiv

Intressant tråd. Inleds med hur fantastiskt fantastiskt detta fantastiskt fantastiska spel fantastiskt nog är, men på sida tre är det mest prat och svordomar om buggar.

Varför det passerat kvalitetskontrollen? Därför bedömningen gjorts att alla hype-recensioner gör att spelet säljer som smör i vilket fall, med eller utan urkass AI, instabilitet etc.

Själv tänker jag inte ta i spelet med tång förrän listan med kända buggar går att ögna igenom på under tio minuter och någon riktigt bra mod kommit. Det tar kanske si så där två år, minst...

Skriv svar