Nya No Man's Sky-patchen är släppt

Robot
Nya No Man's Sky-patchen är släppt

"The Foundation update" introducerar basbygge och ett bättre inventory.

#no-mans-sky, #hello-games


Medlem
Nya No Man's Sky-patchen är släppt

Förändrar inget ändå. Man bygger lite rum här och där och kan odla och hämta resurser snabbare. Sen då? När ska dom fixa så att man kan träffa varandra som var lovat?

Medlem

Jag har inte spelat det sen det släpptes, men jag har mitt exemplar kvar. Denna patchen är ett bra steg på vägen verkar det som, men jag hade gärna sett ett ordentligt multiplayer läge. Coop eller va fan som helst.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Rätt fet basbyggare. Måste vara roligt för spelarna att få så mycket i första patchen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Att kolla på den här trailern får en bara att tänka på vad NMS kunde ha varit. Tänk om de hade kunnat skita i all hypebyggande. Släppt spelet med löften om att de kommer bli bättre med tiden med en realistisk tidsplan. Släppt spelet för 3-400sek istället för 600. Detta kunde varit ett guldkorn på steam med stor potential.

Men nej. De var tvungen att köra AAA-pris med earlyaccess-kvalité. -_-

Medlem
Skrivet av employed:

Släppt spelet för 3-400sek istället för 600. Detta kunde varit ett guldkorn på steam med stor potential.

Men nej. De var tvungen att köra AAA-pris med earlyaccess-kvalité. -_-

Jag skulle lätt köpa det för 3kr.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Tycker det verkar häftigt men det känns ganska tomt. Destiny känns mer "befolkat". Tar gärna ett liknande spel men i "En galax långt, långt borta...."


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Folk klagar och säger att inget förändrar saken - jaha? Vad föreslår ni istället? Att de lägger ner allt?

Jag tycker det är bra att de fortsätter försöka göra det till ett bättre spel... sen om jag kommer spela det är sin sak, men nog fan är det väl bra att de jobbar?

Medlem

Njae, kul att de äntligen fixade till lite base building och möjlighet till att lagra mer resurser (Freighter). Själv kommer jag nog inte börja spela igen förrän det finns ett hyffsat co-op läge och mer variation på "uppdragen".

Medlem

Haha, finns det ens ett uns av förtroende kvar för dessa trollare?

Medlem

Härlig FOV i den videon, går knappt att kolla på utan att bli åksjuk.

Medlem
Skrivet av ShaqAttack:

Haha, finns det ens ett uns av förtroende kvar för dessa trollare?

Tja, de har ju uppenbarligen jobbat häcken av sig för den här patchen. Jag kan empatisera; det förvånar mig inte att en liten sketen spelstudio som Hello Games skulle hantera plötsligt världsberömmelse dåligt. Försök att inte vara för cynisk - det är bra att de fortfarande jobbar på spelet, och mycket därtill.

Medlem

Är slutet "målet" med spelet, det sämsta i något spel på länge?

Medlem

Ser riktigt bra ut, kul att se fortsatt trots all hård kritik.
Jag gillar spelet och den här patchen ser ut att vara ett stort steg i rätt riktning! Gillar dessutom att denna patch utgör grunden för vad som komma skall. Det märks att de är villiga att göra stora förändringar utan att passa bort originalidén!

Medlem
Skrivet av Tobs:

Härlig FOV i den videon, går knappt att kolla på utan att bli åksjuk.

Haha, tänkte detsamma. Man ser ju för sjutton ingenting.

KoP
Medlem

Ska testa att vänta 1 år till innan jag startar NMS igen bara för att se hur mycket det kommer hinna utvecklas.

Inaktiv
Skrivet av Luciphear:

Folk klagar och säger att inget förändrar saken - jaha? Vad föreslår ni istället? Att de lägger ner allt?

Jag tycker det är bra att de fortsätter försöka göra det till ett bättre spel... sen om jag kommer spela det är sin sak, men nog fan är det väl bra att de jobbar?

Jag tycker de allt kan börja på ett nytt spel istället.
Visst är det bra att de visar sig flitiga så här kort efter spelsläppet då de kanske förbättrar sin image bland arga kunder men själva spelet i sig tror jag är en lost cause. Tror aldrig det kommer finnas multiplayer då spelet inte från början var designat som ett multiplayerspel.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av Luciphear:

Folk klagar och säger att inget förändrar saken - jaha? Vad föreslår ni istället? Att de lägger ner allt?

Jag tycker det är bra att de fortsätter försöka göra det till ett bättre spel... sen om jag kommer spela det är sin sak, men nog fan är det väl bra att de jobbar?

Jag tycker de allt kan börja på ett nytt spel istället.
Visst är det bra att de visar sig flitiga så här kort efter spelsläppet då de kanske förbättrar sin image bland arga kunder men själva spelet i sig tror jag är en lost cause. Tror aldrig det kommer finnas multiplayer då spelet inte från början var designat som ett multiplayerspel.

Delvis håller jag med dig, men ändå inte. Jag tycker de ska ta sin tid till att lära sig så mycket de kan från detta spelet. Fixa upp det så mycket de kan, lära sig så mycket de kan från hela projektet, och sedan göra ett nytt spel. Att göra ett nytt spel nu vore självmord.

Skrivet av KoP:

Ska testa att vänta 1 år till innan jag startar NMS igen bara för att se hur mycket det kommer hinna utvecklas.

Samma här!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"If you could have lived our lives over last months, then you'd know how meaningful this is."

For noe tull. Og dette kommer fra en engelskspråklig person.

Oversatt: "Du kan ikke vite meningen med oppdateringen."

Tåkeprat med ironisk distanse ("If you could have") og vagt utsagn ("how meaningful this is").

Fra videoen:
"The new survival experience will test travelers' endurance to the limit." Hva er dette for noe viss vass? Nonsens!

Medlem

Långt innan släppet betonade de att det INTE var ett spel för flera spelare, att det inte var CO-OP eller PVP. Sean svävade lite på om man teoretiskt sett kunde mötas, men var väldigt tydlig med det förstnämnda, dvs även om man kunde mötas hade det varit rätt meningslöst.

Att folk ändå fortsätter vara missnöjda med att det inte fanns i slutprodukten är helt bisarrt. Då har man inte gjort sin hemläxa, utan gått på vad de siktade mot långt tidigare.

Anyway, en rejält matig update, gratis. Jämfört med en bra bit över tusen kronor för andra spel kan det här spelet visa sig vara ett guldköp med tiden. Redan nu har jag i alla fall fått ut rejält med underhållande speltid trots att jag inte ens är igenom första galaxen.

Ser gärna också att de fortsätter uppdatera och visa haters att vi andra hade rätt i vårt förtroende, att det inte var en money-grab utan att denna lilla, lilla studion är seriösa, men visst, ska bli kul att se vilka lärdomar de tar med sig till nästa projekt. Tyvärr verkade folk tro spelet skulle vara nästa "färdiga" Minecraft från början och Hello övertygades nog om det själva också. Prissättningen där och då kan tyckas överdriven om man var dum nog att köpa på Steam som var ovanligt dyra.

Det enda jag är lite missnöjd med är att min startpunkt gav mig en atlas path som nästan omedelbart sammanföll med en annan spelares, men hen har knappt utforskat något och att namnge grejer är inget jag bryr mig om. Men smaken är som baken. Jag är glad över uppdateringen och om du inte är det så är det mest synd om dig.

Medlem

Det enda man inte kan hata med No Man´s Sky är musiken! Det var ju riktigt avslappnande att lyssna på den här filmen


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det här experimentet sammanfattar hatet mot No Man's Sky ganska bra.

Folk vet inget annat än att hata spelet just nu, för att alla andra gör det. Nej det blev inget multiplayer, men den som köpte det i hopp om att spela multiplayer har bara sig själv att skylla då Hello Games var tydliga mot slutet av utvecklingen att det inte skulle vara något MP, utan detta skulle läggas till om spelet sålde bra och efterfrågan var hög.

Det jag blev mest besviken över och känner att jag blev lurad var att factions i stort sett var poänglöst och handelssystem var väldigt begränsat. Den här uppdateringen var välbehövlig. Påminner ganska mycket om Subnautica. Känns bra att Hello Games inte bara har övergett spelet, vilket jag tror många utvecklare hade gjort efter att bland annat tagit emot mordhot.

Och detta var som sagt bara början. Så fort multiplayer släpps, vilket bara är en tidsfråga, och folk börjar ha skitskoj tillsammans så lär de flesta glömma bort launchen. Det lär bli ett så kallat Error 37 av det hela. Irriterande som fan när det var ett allvarligt problem, men inget som folk bryr sig om idag.

Medlem

Spelat några timmar nu och.. OJ vilka förändringar som inte nämns. Thamium till dräkten (eller bygg power pjuffs) och iron till rymdskeppets drift(???).

Ser väldigt mycket snyggare ut på PS4:an och även i normal mode är det mer survival nu: inte tufft men tuffare. Inte besökt mer än tre planeter, men Plutonium verkar vara mer sällsynt, eller i alla fall längre ifrån landningsställena/POI:s.

Det *verkar* vara mycket mer liv överallt också, rymdstationerna är det fler skepp som kommer och går i och de två planeter med liv jag besökt har väldigt mycket grejs som skuttar omkring. Byggandet är inte heller överdrivet dyrt.

Scannern har förbättrats rejält, men nya recept krävs för att majna en hel del material som fungerade med basic tidigare.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Folk vet inget annat än att hata spelet just nu, för att alla andra gör det. Nej det blev inget multiplayer, men den som köpte det i hopp om att spela multiplayer har bara sig själv att skylla då Hello Games var tydliga mot slutet av utvecklingen att det inte skulle vara något MP, utan detta skulle läggas till om spelet sålde bra och efterfrågan var hög.

Det jag blev mest besviken över och känner att jag blev lurad var att factions i stort sett var poänglöst och handelssystem var väldigt begränsat. Den här uppdateringen var välbehövlig. Påminner ganska mycket om Subnautica. Känns bra att Hello Games inte bara har övergett spelet, vilket jag tror många utvecklare hade gjort efter att bland annat tagit emot mordhot.

Och detta var som sagt bara början. Så fort multiplayer släpps, vilket bara är en tidsfråga, och folk börjar ha skitskoj tillsammans så lär de flesta glömma bort launchen. Det lär bli ett så kallat Error 37 av det hela. Irriterande som fan när det var ett allvarligt problem, men inget som folk bryr sig om idag.

Länka gärna en intervju eller liknande där Hello Games bekräftar att multiplayer inte finns för i alla intervjuer jag har sett så dansar Sean Murray runt frågan. De allra flesta trodde det fanns multiplayer innan spelet släpptes, i bästa fall dålig kommunikation från Hello Games sida, i värsta fall bedrägeri.
Vad tyder på att multiplayer bara är en tidsfråga? Jag är inte insatt i spelets utveckling men för mig verkar det mesta tyda på att spelet aldrig kommer ha multiplayer.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Långt innan släppet betonade de att det INTE var ett spel för flera spelare, att det inte var CO-OP eller PVP. Sean svävade lite på om man teoretiskt sett kunde mötas, men var väldigt tydlig med det förstnämnda, dvs även om man kunde mötas hade det varit rätt meningslöst.

Fakta på detta? Finns gott om fakta som talar emot ditt påstående. Har bara sett ett twitter meddelande där han säger att det inte är MP för att sedan ge samma gåtfulla svar som han alltid gör.

Vet inte vilken värld du lever i men om man ljuger/undanhåller sanningen för någon så brukar man bli besviken. Går man sedan under jorden och inte förklarar sig så gör man inte situationen bättre.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av Bojkott:

Folk vet inget annat än att hata spelet just nu, för att alla andra gör det. Nej det blev inget multiplayer, men den som köpte det i hopp om att spela multiplayer har bara sig själv att skylla då Hello Games var tydliga mot slutet av utvecklingen att det inte skulle vara något MP, utan detta skulle läggas till om spelet sålde bra och efterfrågan var hög.

Det jag blev mest besviken över och känner att jag blev lurad var att factions i stort sett var poänglöst och handelssystem var väldigt begränsat. Den här uppdateringen var välbehövlig. Påminner ganska mycket om Subnautica. Känns bra att Hello Games inte bara har övergett spelet, vilket jag tror många utvecklare hade gjort efter att bland annat tagit emot mordhot.

Och detta var som sagt bara början. Så fort multiplayer släpps, vilket bara är en tidsfråga, och folk börjar ha skitskoj tillsammans så lär de flesta glömma bort launchen. Det lär bli ett så kallat Error 37 av det hela. Irriterande som fan när det var ett allvarligt problem, men inget som folk bryr sig om idag.

Länka gärna en intervju eller liknande där Hello Games bekräftar att multiplayer inte finns för i alla intervjuer jag har sett så dansar Sean Murray runt frågan. De allra flesta trodde det fanns multiplayer innan spelet släpptes, i bästa fall dålig kommunikation från Hello Games sida, i värsta fall bedrägeri.
Vad tyder på att multiplayer bara är en tidsfråga? Jag är inte insatt i spelets utveckling men för mig verkar det mesta tyda på att spelet aldrig kommer ha multiplayer.

Detta skrevs dagen innan release, och Sean sa också så här på Twitter och flera sidor skrev om det.

http://www.no-mans-sky.com/2016/08/what-do-you-do-in-no-mans-...

Citat:

Here is what No Man’s Sky definitely is:
Exploring a universe of pretty procedurally generated worlds, with beautiful creatures
Trading with NPCs
Combat against robots/mechs and cool space battles
Survival/crafting in a universe sized sandbox
An awesome procedural soundtrack from my genuine favourite band (check the NMS album out here)
For one small moment, you might feel like you’ve stepped into a sci-fi book cover

Ingenting om multiplayer.

Citat:

That means this maybe isn’t the game you *imagined* from those trailers. If you hoped for things like pvp multiplayer or city building, piloting freighters, or building civilisations… that isn’t what NMS is. Over time it might become some of those things through updates.

Jag minns också att jag läste någonstans att Sean Murray sagt, innan NMS släpptes, att det inte kommer vara en färdig produkt vid release.

Jag kan förstå varför så många blev besvikna i och med att HG suger på att kommunicera. Jag tycker inte att man ska behöva leka detektiv och leta upp vad som stämmer och vad som inte stämmer, och butikssidorna på Steam och GOG borde inte ha gammalt material, och det är nog här som skon klämmer.

Att låta gamla bilder och filmer ligga kvar verkar dock vara väldigt vanligt, så jag vet faktiskt inte hur det fungerar på t.ex. Steam, om utvecklare ens kan ta bort bilder eller om processen är jobbig och/eller komplicerad?

Och ang multiplayer så finns det väl inga officiella indikationer än på att det är på väg, men det är en efterfrågad funktion och det som majoriteten är förbannade över, så det vore väldigt konstigt om de inte håller på att bygga på någon sorts MP-lösning. Nu när det finns basbyggande så finns det en väldigt bra anledning att lägga till multiplayer.

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av ulrik.borg:

Långt innan släppet betonade de att det INTE var ett spel för flera spelare, att det inte var CO-OP eller PVP. Sean svävade lite på om man teoretiskt sett kunde mötas, men var väldigt tydlig med det förstnämnda, dvs även om man kunde mötas hade det varit rätt meningslöst.

Fakta på detta? Finns gott om fakta som talar emot ditt påstående. Har bara sett ett twitter meddelande där han säger att det inte är MP för att sedan ge samma gåtfulla svar som han alltid gör.

Vet inte vilken värld du lever i men om man ljuger/undanhåller sanningen för någon så brukar man bli besviken. Går man sedan under jorden och inte förklarar sig så gör man inte situationen bättre.

Varsågod, Murray var noga med att påpeka att multiplayer inte är något fokus i samtliga intervjuer jag har sett/läst fram tills något halvår innan releasen då han började ge vilseledande svar på frågorna eftersom spelet då inte levde upp till den massiva hypen som skapats.

Observera att detta var två år innan releasen och detaljerna som diskuteras är vad de vid tillfället hade planerat men poängen är att Hello Games bad spelarna sluta tänka på spelet som multiplayer.

http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2014/12/10/sto...

Medlem
Skrivet av Ahris:

Varsågod, Murray var noga med att påpeka att multiplayer inte är något fokus i samtliga intervjuer jag har sett/läst fram tills något halvår innan releasen då han började ge vilseledande svar på frågorna eftersom spelet då inte levde upp till den massiva hypen som skapats.

Det intressanta är att även i den här artikeln du postade så ger han ju konstiga svar.

Citat:

Yeah, but they will be a long way away. People keep asking us about multiplayer and I think when people see this they are going to fully realize what it means to be that far away from somebody else who's playing

Vet inte hur du tolkar det men jag tolkar det. Jag och många andra tolkar nog det som att världen är så gigantisk så man har väldigt svårt att träffa en annan spelare och därför "borde" man inte kalla det ett MP-spel.

Colbert - "Can you run in to other people, other players in the game?"
Sean - "Yes"

Medlem

Det här spelet är ju som early access, fast dom ljög.
Kommer aldrig inhandla det här spelet, en sak med spel som är early access men sean murray gick emot alla principer som finns.

12
Skriv svar