Så mycket kostar Nintendo Switch

Robot
Så mycket kostar Nintendo Switch
Medlem
Så mycket kostar Nintendo Switch

Inb4 folk tror man bryr sig att man kan få andra konsoller billigare...

esn
Medlem

Tycker kontrollerna ser alldeles för småa ut. kommer ju tappa bort dem i händerna.


signatur

| ASUS Z170-E | Corsair RMX 750x 750W | Intel Core i7-6700K @ 4,5Ghz OC | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666MHz CL16 | Razer Naga Chroma | Razer BlackWidow Chroma | Corsair Void | BenQ 24" LCD | BenQ 22'' LED | Phanteks Enthoo EVOLV ATX - Tempered Glass | 2TB HDD | 250 GB SSD |

Medlem

Känns lagomt för en ny Konsol.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av esn:

Tycker kontrollerna ser alldeles för småa ut. kommer ju tappa bort dem i händerna.

Snart kommer "Controller Enlarger Skin" från alla tillbehörstillverkare


signatur
Skribent

Jag kan inte säga att jag blev totalt såld, men det är iaf mycket konsol för pengarna. Hela grejen att du, till en början, inte måste köpa till en extra konsol känns trevligt. Gillar att den är portabel på riktigt och inte som Wii U.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Somnade jag till och missade alla launch titlar? Fattade det som att dom bara har 1 2 Switch och Zelda som launch titlar...

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag kan inte säga att jag blev totalt såld, men det är iaf mycket konsol för pengarna. Hela grejen att du, till en början, inte måste köpa till en extra konsol känns trevligt. Gillar att den är portabel på riktigt och inte som Wii U.

Inte behöver köpa en extra konsoll? Explanera unge sig själver nue


signatur

Game long and prosper

Medlem

Och om svärföräldrarna köper och skickar hit en kostar den mig bara 2400:- Med dagens valutakurs.

Medlem

Sjukt bra pris för en portabel och stationär konsol! Men jag tror jag väntar tills Julen då Mario släpps innan det blir ett köp. Man kommer han fullt upp med Zelda när det släpps till Wii u ändå.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Tror Nintendo är helt rätt ute den här gången och de fortsätter vara unika på marknaden med sitt tänk. Att spela på WiiU gamepaden var okej men skärmen var inte värst bra. Att kunna lira handhållet på riktigt när kärringen vill se på TLC gör mig varm i brallan.

Skribent
Skrivet av Javas:
Skrivet av Johan Olander:

Jag kan inte säga att jag blev totalt såld, men det är iaf mycket konsol för pengarna. Hela grejen att du, till en början, inte måste köpa till en extra konsol känns trevligt. Gillar att den är portabel på riktigt och inte som Wii U.

Inte behöver köpa en extra konsoll? Explanera unge sig själver nue

Jag menar kontroll. Ibland skriver jag fel ord, det är för att jag inte är ung. Bara gammal och seg.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

inget vidare batteritid =(

Medlem

Låter rimligt för en nylansering, för dyrt för tekniken såklart men man måste börja någonstans.

k3m
Medlem

för dyrt. då blir det begagnat köp ist

Medlem

3500 är övre gränsen enligt mig, 4000 är på tok för dyrt.

Medlem

Kan någon berätta hypen kring detta mer än att det är nintendo? Jag har absolut 0 intresse och förstår inte vad som borde intressera mig. Ser ut som last try för nintendo att fortfarande vara aktuella.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Kan någon berätta hypen kring detta mer än att det är nintendo? Jag har absolut 0 intresse och förstår inte vad som borde intressera mig. Ser ut som last try för nintendo att fortfarande vara aktuella.

Handlar inte om "last try" så länge de säljer sina konsoler med vinst från dag ett, någonting som varit fallet med alla konsoler sedan Wii. Sedan vet jag inte vilken hype du syftar på, Nintendo har nyss haft en presskonferens där de släppt en hel del information om sin nya konsol, därav fylls nyhetsflödet med en separat nyhet för varenda liten detalj (gots to get dem clicks).

Medlem

Jag har varit försiktigt optimistisk till Nintendo Switch, känner mig nog lite mindre optimistisk nu efter jag sett presentationen. Nya Zelda spelet var nog det som lockade mest resten kändes meh. Jag och sonen äger ju redan ett Wii U så blir nog att man köper nya Zelda till det och avvaktar Switch köp. Får se om det släpps några fler intressanta titlar framöver ........kanske blir att man köper en Playstation 4 slim istället då den har fler exklusiva titlar som lockar, plus att den har ett lägre pris än switch!

Medlem

Wii U var trots sin klena hårdvara den överlägset roligaste konsolen den här generationen, så måste jag betala 4000kr för Switch så får det väl vara så. Känns som att det landar på 3690kr i Sverige. Hoppas dock på 2990kr.

Medlem

Har folk glömt konsolskatten som ska införas 1 April? Priset kommer därmed ökas med 400kr, som det ser ut nu plus moms blir priset 3899kr eller 3999kr. Sedan är det upp till individen om det är värt pengarna, jag tycker inte det om man inte lyckad få tag på den billigare utomlands.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Wii U var trots sin klena hårdvara den överlägset roligaste konsolen den här generationen, så måste jag betala 4000kr för Switch så får det väl vara så. Känns som att det landar på 3690kr i Sverige. Hoppas dock på 2990kr.

Jag kan bara hålla med!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

På flesta butiker i landet kostar det 4995kr att förboka. Hoppas att det bara är en placeholder och att det justeras efter helgerna.

Gissar på ett pris som blir ca 3500kr. Bergsala ska väl också ha sin del?

Medlem
Skrivet av TorskTJ:

Och om svärföräldrarna köper och skickar hit en kostar den mig bara 2400:- Med dagens valutakurs.

Förutsatt att den inte fastnar i tullen, vilket den med största sannolikhet gör och du åker på Moms samt tull avgifter. (Förutsatt att vi pratar utanför EU)

Medlem

Hoppas verkligen inte som det är just nu, 4999kr. Aldrig i helvete.

Medlem

Alltså Nintendo är väldigt optimistiska, MAX 2500 inkl ett spel för denna kelana konsol med en väldigt kort batteritid.

Hade dom petat in pascalarkitekturen hade batteriet räckt längre och bättre grafikprestanda, då hade ett pris runt 3000 varit motiverat.

Känner ingen Wow känsla precis, det är inte något stort steg från Wii U.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Alltså Nintendo är väldigt optimistiska, MAX 2500 inkl ett spel för denna kelana konsol med en väldigt kort batteritid. Man köper den inte för att den är bärbar med ca 2,5 timmars batteritid!

Hade dom petat in pascalarkitekturen hade batteriet räckt längre och bättre grafikprestanda, då hade ett pris runt 3000 varit motiverat.

Känner ingen Wow känsla precis, det är inte något stort steg från Wii U.

Priset kommer inte ligga i närheten av vad du förväntar dig. Du får tänka på moms och den ytterliggare elektronikskatten som införs 1 April på 400kr. Kan garantera att kosnollen minst kommer ligga på 3499kr i Sverige och MAX 3999kr.

Medlem
Medlem

vad analogerna ser slappa ut, får vibbar av utnötta n64 dosor xD

Medlem

Alldeles för dyr...
För att vara portabel är det på tok för låg batteritid. 2,5 timmar?
Enda fördelen är att man med switch kommer kunna vara var man vill i lägenheten och spela och inte är tvungen att vara inom en viss radie runt TV:n.

12
Skriv svar