Klarar din dator jättehögt upplösta Fallout 4?

Medlem

Najs med lite nya textures
tyvärr klarar jag ej kraven :/ men med lite finlir så!

Håller med er andra att motorn skulle uppdateras.. hade gärna velat lira med 144fps istället för 60 utan att fakka upp spelet.

Medlem

Bethesdas engine är densamma sedan 2002. Byggd på samma koder men uppdaterad, med andra ord tillägg nytt på gammalt vilket skapar sina problem.

Fallout 3 ex var verkligen Oblivion with guns, t.o.m Oblivions engine buggar följde med fallout 3.

Sen är problemet med texturerna att de är dåligt compressed och dåligt optimerade. Även i vanilla Fallout 4 så droppade FPSen grovt när man kom till Lexington. Har dock inte spelat på ett bra tag, tappade intresset rätt snabbt så vet ej om uppdateringar har fixat det. Vivid landscapes(?) Fixade till rätt mycket så jag slapp denna fps drop. (970 GTX)

1080 GTX för HD texturer? Nah, vänta tills moddare gör sin magic så kan de säkerligen sänka specc till under 1060 GTX.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Oavsett vad alla klagar här på den gamla grafik motorn bethseda använde för Fallout 4 så skulle dessa hd texturer släppt i samband med realesen inte två år senare liksom. Gillade dock Fallout 4 mycket bra spel och tycker grafiken är inte allt då spelet själv var riktigt roligt. Men alla gnäller här inne. Tycker Bethseda valde detta för att få ett mer flyt på spelet och tänkte gameplay är viktigare än 4k texturer. Dock så säger jag igen. Dom kunde valt att släppa ultra hd texture pack efter realesen av Fallout 4 så kunde folk åtminstone bestämma själva. Tack för mig

Medlem

Tänk på ni har plats på datorn för det kommer kräva 58gb vilket säger ganska mycket på att det är inga futtiga texturer. Men 1.9 versionen kommer vara lite annat också antar jag.

Medlem

Nån som vet om det kommer nån game of the year version av falllut 4 eller nått med alla tillägg inbakade direkt?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nån som vet om det kommer nån game of the year version av falllut 4 eller nått med alla tillägg inbakade direkt?

Inget som är utannonserat men borde komma tycker man

Medlem

Mitt Fallout 4 är fortfarande inplastat i hyllan... undrar om jag ska ta och köra det någon dag. Hört att det skall vara bra, men nu vet jag inte om jag vill spela det längre när alla säger att det är så fult... Får ont i ögonen av fula spel. Skiter i om dom är roliga, bara dom är snygga!

Medlem

Mest intressant var RX490


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av robbis:

Mitt Fallout 4 är fortfarande inplastat i hyllan... undrar om jag ska ta och köra det någon dag. Hört att det skall vara bra, men nu vet jag inte om jag vill spela det längre när alla säger att det är så fult... Får ont i ögonen av fula spel. Skiter i om dom är roliga, bara dom är snygga!

Men helvete mannen sjukskriv dig och sprätta upp spelet nu

Medlem

Om det handlade om x4 polygoner istället för x4 texturer hade jag köpt spelet.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Gen
Medlem

Jag hade föredragit upplåst FPS framför högupplösta texturer. Jobbigt att spela i 60fps när man har en 144Hz skärm.

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag hade föredragit upplåst FPS framför högupplösta texturer. Jobbigt att spela i 60fps när man har en 144Hz skärm.

Spelet har ju iaf Vsync, till skillnad från skyrim som går totalt bananas om jag inte ställer ner skärmen manuellt till 60hz..

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Ni som klagar kan ju försöka göra ett eget spel som ser bättre ut, annars bör ni hålla klaffen.

Med det argumentet så måste ju du absolut älska vartenda spel som någonsnin släppts. Jag menar, man får ju inte ha en åsikt om man inte gjort ett spel själv, det inkluderar dig.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Testade det aldrig själv men så vitt jag vet så finns en textur mod som åtminstone dubblar upplösningen på texturerna och som flyter bra mycket bättre än standard. Säger en del om Bethesda.

Medlem
Skrivet av Elixx:
Skrivet av robbis:

Mitt Fallout 4 är fortfarande inplastat i hyllan... undrar om jag ska ta och köra det någon dag. Hört att det skall vara bra, men nu vet jag inte om jag vill spela det längre när alla säger att det är så fult... Får ont i ögonen av fula spel. Skiter i om dom är roliga, bara dom är snygga!

Men helvete mannen sjukskriv dig och sprätta upp spelet nu

haha, ja jag får väl göra det. Har ju nyss tagit 100% på FFXV

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Ni som klagar kan ju försöka göra ett eget spel som ser bättre ut, annars bör ni hålla klaffen.

Du som klagar kan ju försöka klaga bättre än de som klagar innan dig, annars bör du klaga....bättre...typ...

Gen
Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av Gen:

Jag hade föredragit upplåst FPS framför högupplösta texturer. Jobbigt att spela i 60fps när man har en 144Hz skärm.

Spelet har ju iaf Vsync, till skillnad från skyrim som går totalt bananas om jag inte ställer ner skärmen manuellt till 60hz..

Gamla Skyrim? Jag satte bara V-sync till halv uppdateringsfrekvens och desktop till 120Hz vilket då blev 60Hz i spelet Skyrim SE har inbyggt 60fps lås.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Komured:
Skrivet av Gen:

Jag hade föredragit upplåst FPS framför högupplösta texturer. Jobbigt att spela i 60fps när man har en 144Hz skärm.

Spelet har ju iaf Vsync, till skillnad från skyrim som går totalt bananas om jag inte ställer ner skärmen manuellt till 60hz..

Gamla Skyrim? Jag satte bara V-sync till halv uppdateringsfrekvens och desktop till 120Hz vilket då blev 60Hz i spelet Skyrim SE har inbyggt 60fps lås.

Ja gammelskyrim Fysikmotorn fick ju frispel då den är kopplad till FPSen.....

Gen
Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av Gen:
Skrivet av Komured:
Skrivet av Gen:

Jag hade föredragit upplåst FPS framför högupplösta texturer. Jobbigt att spela i 60fps när man har en 144Hz skärm.

Spelet har ju iaf Vsync, till skillnad från skyrim som går totalt bananas om jag inte ställer ner skärmen manuellt till 60hz..

Gamla Skyrim? Jag satte bara V-sync till halv uppdateringsfrekvens och desktop till 120Hz vilket då blev 60Hz i spelet Skyrim SE har inbyggt 60fps lås.

Ja gammelskyrim Fysikmotorn fick ju frispel då den är kopplad till FPSen.....

Sant Testade nya Skyrim i 120fps (innan patchen som låste FPSen) och vissa plattformselement blev omöjliga då jag halkade runt som bambi på hal is

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Komured:
Skrivet av Gen:
Skrivet av Komured:
Skrivet av Gen:

Jag hade föredragit upplåst FPS framför högupplösta texturer. Jobbigt att spela i 60fps när man har en 144Hz skärm.

Spelet har ju iaf Vsync, till skillnad från skyrim som går totalt bananas om jag inte ställer ner skärmen manuellt till 60hz..

Gamla Skyrim? Jag satte bara V-sync till halv uppdateringsfrekvens och desktop till 120Hz vilket då blev 60Hz i spelet Skyrim SE har inbyggt 60fps lås.

Ja gammelskyrim Fysikmotorn fick ju frispel då den är kopplad till FPSen.....

Sant Testade nya Skyrim i 120fps (innan patchen som låste FPSen) och vissa plattformselement blev omöjliga då jag halkade runt som bambi på hal is

Sprang in i en gryta .... bennyhill moment på den grytan när den flög runt inne i huset sen...

12
Skriv svar