Robot
Hell Is Us

En krigsskildring som dryper av atmosfär.

#hell-is-us

Medlem

You hade me at Jugoslavien!

Kände på mig att det skulle bli enformigt spel när jag såg lite klipp från det, vilket är synd. Känns som ett spel med massa potential som man inte går i mål med.

signatur

Halo kompis!

Medlem

Buggit? Själv hade jag inga bugger och inte hört nåt om att andra hade mycket buggar häller

Medlem

Var lite tveksam till att köpa detta men sen läste jag recensionen. Blev ett omedelbart köp,
Intrycket jag fick efter läsning av recensionen är precis vad jag önskat. Hoppas det är en stark 3:a!

Medlem

Välskriven recension och jag håller med om delar av den negativa kritiken däribland att variationen på fiender med sina olika subvariationer är låg, inget vi inte sett andra spel lida brist på förut och inget som stör mig personligen.
Det finns trots allt så många andra styrkor och skäl att spela Hell is Us. Så jag skulle säga att spelet hittills är ett "Flawed Masterpiece". För mig en fyra med vissa delar som doftar femma och andra delar som osar stark trea, så en fyra just nu.

Skrivet av Tusske:

Buggit? Själv hade jag inga bugger och inte hört nåt om att andra hade mycket buggar häller

Jag är lika förvånad, är cirka 25 timmar in i spelet nu och inga buggar, tvärtom är det riktigt väloptimerat på Xbox Series X.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Bussovic:

You hade me at Jugoslavien!

Kände på mig att det skulle bli enformigt spel när jag såg lite klipp från det, vilket är synd. Känns som ett spel med massa potential som man inte går i mål med.

Lite så. Men det är tveklöst ett bra spel!

Skrivet av Edd1e:

Var lite tveksam till att köpa detta men sen läste jag recensionen. Blev ett omedelbart köp,
Intrycket jag fick efter läsning av recensionen är precis vad jag önskat. Hoppas det är en stark 3:a!

Det är en stark trea! Velade mellan trea och fyra medan jag spelade innan det landade i det förstnämnda.

Skrivet av Tusske:

Skrivet av AELDSTAR:

Jag är lika förvånad, är cirka 25 timmar in i spelet nu och inga buggar, tvärtom är det riktigt väloptimerat på Xbox Series X.

Där ser man! Själv hade jag exempelvis ljud som buggade ur och blev osynkat i mellansekvenser, "kill cams" där perspektivet buggade ur (fick se från under marken eller dylikt), lås som slutade gå att interagera med (behövde starta om spelet för att kunna välja nycklar, hände flertalet gånger) och diverse andra grejer. Inga allvarliga saker, men drog ned helheten. Väloptimerat är det däremot. Flyter väldigt stabilt.

Skrivet av AELDSTAR:

Välskriven recension och jag håller med om delar av den negativa kritiken däribland att variationen på fiender med sina olika subvariationer är låg, inget vi inte sett andra spel lida brist på förut och inget som stör mig personligen.
Det finns trots allt så många andra styrkor och skäl att spela Hell is Us. Så jag skulle säga att spelet hittills är ett "Flawed Masterpiece". För mig en fyra med vissa delar som doftar femma och andra delar som osar stark trea, så en fyra just nu.

Tack! Som jag skrev ovan håller jag det som en stark trea, nästan en fyra. En positiv överraskning då mina förväntningar var rätt lågt ställda.

Medlem

Gillar konceptet med att man måste hitta saker själv men då måste också level design vara i topp klass vilket detta spelet inte har (spelade demon) Tyckte att det var väldigt dåliga kringliga banor av labyrint slag som såg exakt lika dana ut speciellt dungeon som man går igenom. Sen efter spelat Elden Ring kan jag inte leva med hur extrem dålig navigation karaktären har... Seriöst man kan inte klättra eller hoppa över små objekt.

Var på min wishlist men efter demon så har jag tagit bort det. Inget spel jag nånsin kommer lägga 600-800kr på.

signatur

Den som vet vet.

Medlem

He never asked for this......oh wait fel varumärke *ahem*

signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

I slutet av akt 2 och spelet har överraskat mig enormt
Mkt bra , visst är fienderna tråkiga men atmosfären överträffar det Kan vara mitt GOTY

Medlem

Liksom som exempelvis Banishers så är det mest troligt det repetetiva som gör att de inte når de högsta höjderna. De flesta gemene liknande spelen lider väl en viss grad av sånt, men en del mer än andra kanske..

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

1
Skriv svar