Robot
Dreamlords

Strategi och rollspel är en beprövad kombination. Lägg sedan till attributet MMO, så har vi en mer ovanlig sammanställning. De svenska utvecklarna Lockpick visar oss ett annorlunda koncept där de blandar genrerna hej vilt i titeln Dreamlords.


Medlem
Dreamlords - massiv svensk strategi

Härligt med mer svenska utvecklare, det känns som att det kommer fler och fler!

Medlem

ja mer svenskt på marknaden är bra bara inte ea lägger sig i och köper upp oss svenska duktiga spelföretag


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

jag tycker att spelet ser dött och stelt


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

god damn vad trött jag är på alla Fantasy och ww2 spel! Ge mig sci fi fö fan


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv

Kan vi inte få någon bild från webinterfacet?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Jag tycker recension är alldeles för snäll mot Dreamlords. Kanske är det för att det är ett svenskt spel, vad vet jag. Personligen klarade jag inte att spela i mer än 20 dagar innan alla brister och problem fick mig att sluta.

Precis som recensionen nämner är webinterfacet spelets bästa del, vilket jag håller med om till fullo. Här har jag spenderat mest tid på grund av att RTS-klienten över huvud taget inte vill fungera ibland. Vissa slagfält vill inte ladda in utan krashar hela klienten. Alltså kan du hamna i knipan att ett monster attackerar din stad men du kan inte gå in på slagfältet för att ta död på hotet. På tal om RTS-klienten så är det spelets akilleshäl. Det är något av det mest oslipade jag någonsin kommit i kontakt med.
Recensionen nämner är det problematiskt att få överblick över något alls, jag vill utveckla det till att kameran är den sämsta någonsin. Det grafiska gränssnittet är bökigt och oprecist och killarna på Lockpick borde kunna bättre med en kurs i MDI och kognitionsvetenskap i bagaget.

Grafiken är ful, och då menar jag verkligen ful. Både tekniskt och estetiskt lyckas Dreamlords skjuta utanför. Det blir nästan snyggare om du ställer ner allt på low så du slipper de överdrivna HDR och bloom-effekterna. Seriöst.

Jag skulle kunna fortsätta i en evighet med alla problem jag stött på i Dreamlords... men istället vill jag avsluta med lite positiva ord. Dreamlords är originellt och unikt. Det är en vågad, men kanske för stor, satsning av nykomlingarna Lockpick. Jag hoppas dom tar sig i kragen och börjar fixa problemen som Dreamlords lider av snarast för annars ser jag ingen anledning för folk att fortsätta betala för ett spel som är sönder från start.

Inaktiv
Skrivet av clark.dennis:

Jag tycker recension är alldeles för snäll mot Dreamlords. Kanske är det för att det är ett svenskt spel, vad vet jag. Personligen klarade jag inte att spela i mer än 20 dagar innan alla brister och problem fick mig att sluta.

20 dagar? Det låter masochistiskt. Jag klarade bara av att spela Daikatana i 5 minuter!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv
Skrivet av SgtKelly:
Skrivet av clark.dennis:

Jag tycker recension är alldeles för snäll mot Dreamlords. Kanske är det för att det är ett svenskt spel, vad vet jag. Personligen klarade jag inte att spela i mer än 20 dagar innan alla brister och problem fick mig att sluta.

20 dagar? Det låter masochistiskt. Jag klarade bara av att spela Daikatana i 5 minuter!

Det är ett rätt passivt spelande i början. Att bygga en byggnad kanske tar 10 timmar och att forska likaså. Var ju tvungen att ge det en ärlig chans

Medlem
Skrivet av clark.dennis:

... på grund av att RTS-klienten över huvud taget inte vill fungera ibland. Vissa slagfält vill inte ladda in utan krashar hela klienten. Alltså kan du hamna i knipan att ett monster attackerar din stad men du kan inte gå in på slagfältet för att ta död på hotet. På tal om RTS-klienten så är det spelets akilleshäl. Det är något av det mest oslipade jag någonsin kommit i kontakt med.

Att du tycker jag var för snäll beror nog på att jag inte stötte på samma problem som du med RTS-klienten.

Grafiken håller jag som sagt med om. Vackra miljöer visserligen, men motorn gör inte dessa rättvisa.

Inaktiv
Skrivet av adeg:

Att du tycker jag var för snäll beror nog på att jag inte stötte på samma problem som du med RTS-klienten.

Grafiken håller jag som sagt med om. Vackra miljöer visserligen, men motorn gör inte dessa rättvisa.

Tror de flesta krashbuggarna hänger ihop med Windows Vista. Du kanske kör XP? Min sambo upplever samma krashbuggar på sin burk med Vista (på exakt samma ställen dessutom).

Medlem
Skrivet av clark.dennis:
Skrivet av adeg:

Att du tycker jag var för snäll beror nog på att jag inte stötte på samma problem som du med RTS-klienten.

Grafiken håller jag som sagt med om. Vackra miljöer visserligen, men motorn gör inte dessa rättvisa.

Tror de flesta krashbuggarna hänger ihop med Windows Vista. Du kanske kör XP? Min sambo upplever samma krashbuggar på sin burk med Vista (på exakt samma ställen dessutom).

det förklarar saken

Inaktiv

På tok för dyrt. Provade spelet, tröttnade relativt snabbt. Överdrivna effekter (som t.ex. gör att skärmen skakar sönder helt och hållet) fick mig att tappa lusten att slåss. Repetivt, samma monster, samma map, samma scenario om och om igen. Gillar dock deras comic strip. Klart bäst med hela spelet. Fast för att läsa dem behöver man ju inte köpa spelet

Kul idé. Grafiken kunde verkligen ha varit bättre, men jag brukar ofta välja gameplay framför grafik. Hög inlärningskurva som kan få nybörjarna att droppa.

Medlem

Tycker grafiken påminner väldigt mycket om spelet Myth 2


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

tack fz för att ni påminde mig om att det var dags att säga upp min subscription innan den 17:e mars.

Medlem
Skrivet av Greger:

Tycker grafiken påminner väldigt mycket om spelet Myth 2

jo det finns ju en hel del likheter där. Det kan jag ju hålla med om åxå.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

1
Skriv svar