Bilder på Command & Conquer 4
Jaaa, det var väl egentligen bara en tidsfråga tills de skulle ta bort det som gjorde C&C till den enda fortfarande ordentliga RTS serien - riktigt basbyggande.
Riktigt basbyggande har ju inte funnits sedan 1997, så det är inget att gråta över.
Spelar den slutna betan nu, och det går faktiskt fortfarande att bygga en hel del andra bygnader runt sin construction yard.
Men mina stora förhoppningar ligger ändå i kampanjen, storyn i de gamla spelet är ju så sjukt bra.
MAn bara måste älska spel med unit crap...menar såklart unit cap
Jag gillar i alla fall inte det jag ser, det kommer troligtvis bli så att man går in på youtube och kollar på alla cutscenes eller köper de här när de kommer i realådan.
"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern
ge oss ett nytt command and conquer Generals ffs! modern warfare är de som säljer!
Menar det, i ny motor också. Hade varit snajs.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
Man bara måste älska spel med unit crap...menar såklart unit cap
Typ som Starcraft, warcraft, dawn of war, och company of heroes, age of empires och liknande floppar?
Har aldrig sagt att spelen ska floppa, även om SC serien är mer eller mindre död i väntan på uppföljare, age of empires dog också pga brist på nyskapande, warcraft har stannat upp pga wow etc. Se bara de som lämnade Age of Empires-serien och skapade det (enligt mig) mycket bättre Empire Earth, unit cap men med möjlig maxgräns på 1200/spelare units, det är grejjer
Även om 60-100 enheter/spelare brukar räcka för en vanlig match
Spel med unit cap kan vara bra, om de implementerat det tidigt och det känns naturligt. I SC kunde jag bygga stora/grymma arméer och unit cap upplevde jag aldrig som ett nämnvärt problem, men C&C-serien har aldrig haft det, och dess enheter är knappast lämpade för upplägget. Att skicka 15 kirov airship, väl medveten om att kanske 3-4 stycken når fram. är naturligt. Att skicka 8 flyg, flanka med 6-8 artilleri och göra smygattack med 20 stelth-tanks det är C&C när det är som bäst
At ha unit cap på 40 känns lågt, ska resurssamlare ingå och bas/basbyggare?
Då är det kört. Får väl testa betan (tack gamespot) och se hur det fungerar. Dock avskyr jag saker som begränsar spel/spelupplevelsen, det är kul att bygga stora arméer ju
Man bara måste älska spel med unit crap...menar såklart unit cap
Typ som Starcraft, warcraft, dawn of war, och company of heroes, age of empires och liknande floppar?
Har aldrig sagt att spelen ska floppa, även om SC serien är mer eller mindre död i väntan på uppföljare, age of empires dog också pga brist på nyskapande, warcraft har stannat upp pga wow etc. Se bara de som lämnade Age of Empires-serien och skapade det (enligt mig) mycket bättre Empire Earth, unit cap men med möjlig maxgräns på 1200/spelare units, det är grejjer
Även om 60-100 enheter/spelare brukar räcka för en vanlig match
Det är ju redan en del moddar i görningen, som dels fixar det du skulle vilja ändå, så det ordnar sig nog.
Spel med unit cap kan vara bra, om de implementerat det tidigt och det känns naturligt. I SC kunde jag bygga stora/grymma arméer och unit cap upplevde jag aldrig som ett nämnvärt problem, men C&C-serien har aldrig haft det, och dess enheter är knappast lämpade för upplägget. Att skicka 15 kirov airship, väl medveten om att kanske 3-4 stycken når fram. är naturligt. Att skicka 8 flyg, flanka med 6-8 artilleri och göra smygattack med 20 stelth-tanks det är C&C när det är som bäst
At ha unit cap på 40 känns lågt, ska resurssamlare ingå och bas/basbyggare?
Då är det kört. Får väl testa betan (tack gamespot) och se hur det fungerar. Dock avskyr jag saker som begränsar spel/spelupplevelsen, det är kul att bygga stora arméer ju