Bilder på Command & Conquer 4

Robot
Bilder på Command & Conquer 4

Är det bara jag som tycker att alla bilder ser lite blekta ut? Som om dom dragit dom genom ett retrofilter.

Medlem

Lite mycket laser-vapen tycker jag.

Medlem

ja inte mycket C&C känsla i dom bilderna.. faan

Medlem

laser har alltid varit NOD=P GDI har varit mer för railguns. kommer sakna basbygandet.

Medlem

Jaaa, det var väl egentligen bara en tidsfråga tills de skulle ta bort det som gjorde C&C till den enda fortfarande ordentliga RTS serien - riktigt basbyggande.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Riktigt basbyggande har ju inte funnits sedan 1997, så det är inget att gråta över.

Spelar den slutna betan nu, och det går faktiskt fortfarande att bygga en hel del andra bygnader runt sin construction yard.

Men mina stora förhoppningar ligger ändå i kampanjen, storyn i de gamla spelet är ju så sjukt bra.

Medlem

Man bara måste älska spel med unit crap...menar såklart unit cap

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

MAn bara måste älska spel med unit crap...menar såklart unit cap

Jag gillar i alla fall inte det jag ser, det kommer troligtvis bli så att man går in på youtube och kollar på alla cutscenes eller köper de här när de kommer i realådan.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

Man bara måste älska spel med unit crap...menar såklart unit cap

Typ som Starcraft, warcraft, dawn of war, och company of heroes, age of empires och liknande floppar?

Medlem

ge oss ett nytt command and conquer Generals ffs! modern warfare är de som säljer!

Medlem
Skrivet av Newguy:

ge oss ett nytt command and conquer Generals ffs! modern warfare är de som säljer!

Menar det, i ny motor också. Hade varit snajs.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:
Skrivet av Grumbledock:

Man bara måste älska spel med unit crap...menar såklart unit cap

Typ som Starcraft, warcraft, dawn of war, och company of heroes, age of empires och liknande floppar?

Har aldrig sagt att spelen ska floppa, även om SC serien är mer eller mindre död i väntan på uppföljare, age of empires dog också pga brist på nyskapande, warcraft har stannat upp pga wow etc. Se bara de som lämnade Age of Empires-serien och skapade det (enligt mig) mycket bättre Empire Earth, unit cap men med möjlig maxgräns på 1200/spelare units, det är grejjer
Även om 60-100 enheter/spelare brukar räcka för en vanlig match

Spel med unit cap kan vara bra, om de implementerat det tidigt och det känns naturligt. I SC kunde jag bygga stora/grymma arméer och unit cap upplevde jag aldrig som ett nämnvärt problem, men C&C-serien har aldrig haft det, och dess enheter är knappast lämpade för upplägget. Att skicka 15 kirov airship, väl medveten om att kanske 3-4 stycken når fram. är naturligt. Att skicka 8 flyg, flanka med 6-8 artilleri och göra smygattack med 20 stelth-tanks det är C&C när det är som bäst

At ha unit cap på 40 känns lågt, ska resurssamlare ingå och bas/basbyggare?
Då är det kört. Får väl testa betan (tack gamespot) och se hur det fungerar. Dock avskyr jag saker som begränsar spel/spelupplevelsen, det är kul att bygga stora arméer ju

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av vampyrer_suger:
Skrivet av Grumbledock:

Man bara måste älska spel med unit crap...menar såklart unit cap

Typ som Starcraft, warcraft, dawn of war, och company of heroes, age of empires och liknande floppar?

Har aldrig sagt att spelen ska floppa, även om SC serien är mer eller mindre död i väntan på uppföljare, age of empires dog också pga brist på nyskapande, warcraft har stannat upp pga wow etc. Se bara de som lämnade Age of Empires-serien och skapade det (enligt mig) mycket bättre Empire Earth, unit cap men med möjlig maxgräns på 1200/spelare units, det är grejjer
Även om 60-100 enheter/spelare brukar räcka för en vanlig match

Det är ju redan en del moddar i görningen, som dels fixar det du skulle vilja ändå, så det ordnar sig nog.

Spel med unit cap kan vara bra, om de implementerat det tidigt och det känns naturligt. I SC kunde jag bygga stora/grymma arméer och unit cap upplevde jag aldrig som ett nämnvärt problem, men C&C-serien har aldrig haft det, och dess enheter är knappast lämpade för upplägget. Att skicka 15 kirov airship, väl medveten om att kanske 3-4 stycken når fram. är naturligt. Att skicka 8 flyg, flanka med 6-8 artilleri och göra smygattack med 20 stelth-tanks det är C&C när det är som bäst

At ha unit cap på 40 känns lågt, ska resurssamlare ingå och bas/basbyggare?
Då är det kört. Får väl testa betan (tack gamespot) och se hur det fungerar. Dock avskyr jag saker som begränsar spel/spelupplevelsen, det är kul att bygga stora arméer ju

1
Skriv svar