FZ Poll: Slarvar du med hygien på grund av spel?

Robot
FZ Poll: Slarvar du med hygien på grund av spel?
Medlem
FZ Poll: Slarvar du med hygien på grund av spel?

inget man e stolt över men det har hännt förr. Idag blir det inga såna nätter då man har 2st underbara barn och fru att tänka på...

Medlem

Jo på DH har man väl gått 3 dagar utan att duscha, men utöver det är jag noga med hygienen.

Tycker synd om människor som glömmer sin hygien pga spelandet, nu menar jag dom som sitter hemma och inte har något ursäkt.

Medlem

DH och dålig hygien går lite hand i hand tycker jag.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Duscha varje dygn på ett LAN är knappast något som man hinner med, annars så håller man väl hyffsat på hygienen iaf

Inaktiv

Att inte tvätta sig, borsta tänder eller att lämna flera dagar gamla tallrikar runt omkring sig, dricka ur samma glas som förra veckan för att man inte har diskat... då mår man inte bra och datorn/konsollen borde tas om hand i en månad eller två.
Om man inte är vuxen och arbetar in sina pengar själv då.

Medlem

Kan inte säga att jag dushar varje dag, Men sen beror det jue på vad man gör... Men diskar gör jag ofta..

Tvätta händer och ansiktet i handfatet gör man dock varje dag ... Händerna lite oftare än en gång då ..

Men dushar gör jag när det behövs -- Dvs man är svettig / och håret börgar bli fettigt.. Det brukar jue bli iaf varranan dag .. sen beror det som sagt vad man gör .. Sitter jag en dag framför tvn och bara tittar på en serie så bli man i regel inte svettig ... BTW ska snart in och dusha ..

borsta tänderna gör jag minst en gång om dagen ... beroende vad jag gör .. ska jag bort brukar jag göra det presis före då jag snusar och tänderna brukar vara lite "Nerkladdade" med snus vätska (brun sörja) Ser kanse inte bra ut men det tar ett tag innan det kommer tebax efter en borstning ^^


signatur

Kan ej skriva åäö

Inaktiv

Vad är egentligen incitamentet till en sån här fråga? Att bevisa att gamers är normala människor som inte helt tappat verklighetsförankring och slutat bry sig om IRL, eller motsatsen?


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

Nä usch aldrig hygien kommer i första hand.

Inaktiv

Har jobbat inom gamedev i några år på några medelstora firmor, och det var fan de skabbigaste människor jag nånsin träffat, med några undantag. Standarden var svett+cigg/snus med touch av jästa skräpmatsrester. Tangentborden var rena E-Coli-fabriker. Överallt stod skitiga kaffekoppar, somliga mögliga (!) och bananflugorna frodades i slattarna alla colaburkar. Köket såg ut som i en pundarkvart. Totalt oprofessionellt, men så gick ju firmorna åt h-e också.
Skönt att man idag jobbar som läkare på KS där hygien är liiiite viktigare! Får vi in en gamer på akuten skurar vi honom med Kärschern först

Gen
Medlem
Skrivet av Daniel_N:

Har jobbat inom gamedev i några år på några medelstora firmor, och det var fan de skabbigaste människor jag nånsin träffat, med några undantag. Standarden var svett+cigg/snus med touch av jästa skräpmatsrester. Tangentborden var rena E-Coli-fabriker. Överallt stod skitiga kaffekoppar, somliga mögliga (!) och bananflugorna frodades i slattarna alla colaburkar. Köket såg ut som i en pundarkvart. Totalt oprofessionellt, men så gick ju firmorna åt h-e också.
Skönt att man idag jobbar som läkare på KS där hygien är liiiite viktigare! Får vi in en gamer på akuten skurar vi honom med Kärschern först

När man kollar på Dev Diaries från stora spelhus så ser det alltid grymt välstädat ut och alla som intervjuas är välvårdade och rakade. Frågan är hur det såg ut dagen innan dev diaries spelades in

Inaktiv

Jag fattar inte ni som säger att DH och dålig hygien går ihop.

Om jag vet att jag kommer vara ensam hemma hela veckoslutet och bara myspysa så kanske jag skippar duschen på morgen.

Men därimot om jag skall vistas bland folk och liknande så sätter jag nog min hygien i första hand.
Vafan inte vill jag att folk skall känna min svettlukt och jag hoppas att dom skulle vilja visa omsesidig respekt...
Har aldrig varit på DH men har varit på mindre lan osv och nu ivf när vi börjar komma ur tonåren så duschar vi nog alla på lan men är fortfarande lika omogna som för 8 år sedan

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Nä usch aldrig hygien kommer i första hand.

Antar att du säger att du aldrig sätter spelandet i första hand utan att hygienet alltid ligger först?

Tolkar meningen på två sätt
"Nä usch aldrig. Hygien kommer i första hand." eller
"Nä usch. Aldrig (att) hygien kommer i första hand."
Så stor roll en liten punkt (eller komma om man föredrar det) kan spela.

(Nu kommer säkert någon att hitta syftningsfel, gramatiska självmord eller stavfel stora som elefanter.)

Ang hygien så beror det på möjligheterna som ges. Nu var det iof länge sen jag var på DH och minnet är lite svagt, men har för mig att det inte vara jätte bra stöd för duschar och liknande. På lan med kompisarna så var det ju lite bättre möjlighet, och det är helt klart trevligare med ett litet rum som inte luktar svett än ett rum som luktar svett

Edit: Bort med särskrivningen. ARGH! Jag har blivit det som stör mig mest.

Medlem

Frågan för mig är som "knarkar ni när ni åker bil?"
Det finns säkert de som gör det men sakerna hänger knappast ihop?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av Gen:
Skrivet av Daniel_N:

Har jobbat inom gamedev i några år på några medelstora firmor, och det var fan de skabbigaste människor jag nånsin träffat, med några undantag. Standarden var svett+cigg/snus med touch av jästa skräpmatsrester. Tangentborden var rena E-Coli-fabriker. Överallt stod skitiga kaffekoppar, somliga mögliga (!) och bananflugorna frodades i slattarna alla colaburkar. Köket såg ut som i en pundarkvart. Totalt oprofessionellt, men så gick ju firmorna åt h-e också.
Skönt att man idag jobbar som läkare på KS där hygien är liiiite viktigare! Får vi in en gamer på akuten skurar vi honom med Kärschern först

När man kollar på Dev Diaries från stora spelhus så ser det alltid grymt välstädat ut och alla som intervjuas är välvårdade och rakade. Frågan är hur det såg ut dagen innan dev diaries spelades in

Större devs har så mycket kundbesök, media och liknande att uppstramningen blir lite hårdare. Det är fler chefer och ekonomiansvariga etc som inte är i produktion, och det gör att det städas oftare. Men lät man alla devs sitta i ett rum dit ickedevs sällan kom, så blev det direkt mycket grisigare där. Under crunchmode ska vi inte tala om snusket, det är f-n otroligt att grafiker & kodarna inte blir muterade av all biotoxisk påverkan.
Det är en slags kokett kulturpryl, att "en riktig gamer stannar i tonåren", och struntar i att hålla rent i köket, skrubba toan efter sig och andra fundamentala saker för en vuxen. Men så var det ju också tyvärr ickedevs som sade upp sig ibland eftersom de hade för många "överåriga barn" till kollegor. Pinsamt var det.

Medlem

Poopsocking är dessvärre sant. :crazy:
PET-flaskor med urin för den delen också, är jag rädd.

Jag kan bara för mitt liv inte förstå hur det kan gå så långt...

På den gamla goda tiden då man lanade nästan varje helg så blev det ju sämre hygien men bara så länge lanet pågick, när man kom hem så duschade man ju. Nu är jag bara ohygienisk på festivaler istället och spelar mina spel över internet med skype och liknande istället, jag och mina kompisar har blivit gamla och lata. Orka släppa runt datorn till folk och vara vaken flera dygn i sträck

Medlem

Om frågan enbart gäller LAN kan jag inte svara på den eftersom jag inte brukar besöka dylika tillställningar. Hemma duschar/badar jag när det behövs, dock inte varje dag. Visst har det hänt att man struntat i det även om det behövts pga att man varit försjunken i något spel men det är knappast något som sker varje dag.

Skrivet av phyzen:

(Nu kommer säkert någon att hitta syftnings fel, gramatiska självmord eller stavfel stora som elefanter.)

Nej, men en särskrivning.

Inaktiv

hah, vilken poll

vem vill veta sånt här egentligen ^^ ?

Medlem

Tycker det är lite dåliga alternativ.
Har man en gaming helg kan man ju lätt gå från fredag till söndag innan man duschar, men det är ju inte direkt att missköta hygienen.
Att duscha varje dag är ju egentligen inte bra för kroppen.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Nu är detta inte ett helt vetenskapligt påstående, men lite vardagssmuts och lättare exponering för bakterier och virus stärker väl bara immunförsvaret och gör en till en i det långa loppet friskare människa? (stod i DN i morse om ett konstprojekt som föreslog odling av fler skitsamlande naglar på varje finger för at öka exponeringen...)

Så lite gamla tangentbord, odiskade kaffekoppar och bananflugor borde väl bara vara bra?

Sen tror jag att spelnördarnas personliga hygien är ljusår bättre än den genomsnittlige festivalbesökarens...

Medlem

Hehe, var hemma hos en kompis för flera år sedan (har ej kontakt med honom nu längre), och jag tyckte det luktade så himmla konstigt i trappan upp till övervåningen där han hade sitt rum.
Men då familjen i fråga ägde två hundar så misstänkte jag att det kanske var någon av dem som pissat i trappen.

Väl uppe hos kompisen så såg jag att han hade en hink under skrivbordet, men tänkte inte mer på det.

Senare har jag fått veta att han använde just den hinken till att pissa i... !!
Lukten i trappan var från en gång då han råkat tappa hinken när han skulle tömma den på toaletten i nedervåningen.

Det var sista gången jag var hem till honom för övrigt.

Inaktiv

forrestfox: fyfan vilket jävla äckel, hur svårt är det att gå o pissa på toaletten?

visst var man lite slarvigare när man var yngre men har alltid duschat en gång om dagen o borstat tänderna minst 2ggr om dagen..trodde det var något alla gjorde...men tydligen inte

Medlem

"Ja, och jag bryr mig inte - spel är spel!"

Ödsla tid på tråkiga saker när man kan spela? Never! game är #1


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Fräsch omröstning hahaha


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Gå på toa gör man ju så klart, man kanske väntar till man håller på att spricka men ändå Borsta tänderna och dusha däremot brukar jag hoppa över på LAN, är ju inte samma saker om man sköter sig Samma med mat ju, ska ju äta pizza och skräpmat varje dag annars kunde man stannat hemma.

Medlem

Ja hygien kommer före spelandet,Mamma tvingar mig:P

Medlem

Duschar hellre än att spela. Det är såååå skönt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Duschning gör jag inte varje dag, det brukar bli varannan, men på sommaren brukar det vara skönt att göra det minst en gång per dag. Men.. finns det allvarligt folk som inte ens orkar gå på toan?!

Medlem

Såklart så gillar jag att spela mer än att duscha eller borsta tänderna, men tar alltid tid för att göra det eftersom man är så inbiten att göra det för annars känner man sig smutsig

12
Skriv svar