Id Software spikar releasedatum för Rage

Robot
Medlem
Id Software spikar releasedatum för Rage

Wow, ett år till i produktion? Snacka om att det måste vara finslipat då

Medlem
Skrivet av Jozo:

Wow, ett år till i produktion? Snacka om att det måste vara finslipat då

Sandpapprat!

Medlem

hur länge har de varit under produktion egentligen?

Medlem

Trevligt, synd att det tar ett år innan vi konsumenter får testa det.

Avstängd

Hmm, mycket snack om spelet men jag har aldrig klurat ut vad det handlar om än, bara att det är postapokalyptiskt...

Medlem

Aw, jag som har väntat sålänge...

Aja. Den som väntar på något gott, väntar ALLTID för länge

Medlem

det var ju nära... doom 4 hinner nog före och rage grafik kommer vara föråldrad... till pc i alla fall.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

det var ju nära... doom 4 hinner nog före och rage grafik kommer vara föråldrad... till pc i alla fall.

Precis; http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20100812/doom-4-borde-inte-...

Medlem

grafiken börjar redan bli utdaterad. September 2011 är detta redan passé.

ID är smått efterblivna!

Medlem

Maj 2007 tror jag det annonserades, Id Tech 5 engine. Hur kommer den stå sig i September 2011? "rage"


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Glädjane besked? Ja, det beror ju helt på vilka förhoppningar om tidsramar man hade antar jag.


signatur

.: Available in configurations priced at $399, $499 and $999 depending on how much you want to pay :.

Medlem
Skrivet av Swedenrock:

grafiken börjar redan bli utdaterad. September 2011 är detta redan passé.

ID är smått efterblivna!

Årets skämt eller, ta en titt på teknologin och motorn istället, den lär smiska det mesta.

Skillnad det mot föråldrad Tech 3(Quake 3) som används som grund i alla Call of Duty, dessutom vet ju de flesta att grafik inte är allt och att ID levererar kvalite.

Inaktiv

Vi hinner uppnå DirectX 15 innan detta -egentligen- släpps. Inte för att det hänt direkt mycket från DirectX9 och 11. Nya häftiga funktioner kanske, men man ser sällan spel använda det.

Medlem

Va nu? .... vart tog "when its done" vägen? >( mäh!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Trevligt, hoppas det blir bra. Så har man någon förströelse till nästa höst.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

fan vilken lång tid dit

A.G
Medlem
Skrivet av Segas:

Vi hinner uppnå DirectX 15 innan detta -egentligen- släpps. Inte för att det hänt direkt mycket från DirectX9 och 11. Nya häftiga funktioner kanske, men man ser sällan spel använda det.

Spelar ingen roll vilken DirectX version som finns ute då IDTech 5 (och som alla andra IDtech motorer) använder de OpenGL.

Och som en del redan sagt grafik är inte allt. Men det åter står att se om det blir något att hänga i granen.

Edit: Efter lite mer forskning så verkar det som att IDTech 5 är både Opengl och DirectX 9.

Medlem

Det kommer fortfarande vara samma konsoler om ett år. Och eftersom det är konsolerna som sätter gränserna för dagens spel så kommer grafiken inte alls vara utdaterad. Få utvecklar rena PC-spel idag, och de som gör det gör knappast speciellt tekniskt snygga spel.

Medlem

fy fan, 5 år nu?

Medlem

Jag lär inte plågas något alls!

Har Starcraft 2 att spela, som man lär spela i minst 10 år. Sen kommer Mafia 2 snart!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Blev först lite chockad att det är så långt kvar men nu känns det ändå skönt eftersom jag inte hinner spela klart spelen jag har innan nya kommer.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Sög verkligen att de är över ett år kvar, men de kommer så många andra bra spel under tiden, så det går ingen nöd precis

Inaktiv

2011 kommer bli NICE!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Dx9 orka :/


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Det var sannerligen på tiden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

shit! ser framemot detta spel! hoppas att det är top när det kommer då: )


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Va nu? .... vart tog "when its done" vägen? >( mäh!

Dom har väl räknat ut att det är "done" då

Medlem

Nu blev man lite klyven, tror inte det kommer vara så mycket "wow" slutet av 2011 men vi får se.. Jag gissar på att ID kommer släppa Doom 4 före Rage som det verkar bli.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Dx9 orka :/

För Dx 10,11 gör ju automatiskt ett spel snyggt?... eller inte.

12
Skriv svar