Soma ska gjuta nytt liv i skräckgenren

Robot
Medlem
Soma ska gjuta nytt liv i skräckgenren

Jag tror stenhårt på att det kommande Silent Hill kommer att roffa åt sig den titeln.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Trevligt.Det ser vi framemot.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

hoppas att de gör något nytt, Amnesia var sjukt läskigt när det kom men grejen med att vara helt obeväpnad och springa ifrån monster börjar bli rätt bekant vid det här laget. Förövrigt är havets djup perfekt för ett skräckspel, tyckte att det var jävligt creepy att dyka ner djupt i GTA V, trots att jag visste att det enda som fanns var lite hajar. Ska bli spännande att se vart de tar detta.

(när releasen närmar sig borde alla ladda upp med att glo på Sphere)

Medlem

Det verkar lovande detta spel.

Jag kan tycka att det är lite synd att de körde på med en massa marknadsföring med filmer med mera så tidigt - folk riskerar glömma bort detta innan det kommer ut.

Medlem

Oh jag gillar undervattens spel, detta kan bli grymt

Medlem

Tjejerna/grabbarna på Frictional brukar veta vad dom håller på med. Det här blir onekligen intressant!


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag tror stenhårt på att det kommande Silent Hill kommer att roffa åt sig den titeln.

Garanterat, men man vet ändå aldrig. Frictional games brukar ha hög standard när det kommer till skräckspel. Amnesia var äckligt läskigt tyckte då jag samt dom äldre spelen som jag nu av någon korkad anledning glömt bort namnet på.... höll på att skriva pendulum men det är ju en musikgrupp.

[edit] Penumbra var det spelen hette ja!

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag tror stenhårt på att det kommande Silent Hill kommer att roffa åt sig den titeln.

Troligtvis inte med tanke på att det universumet redan är alldeles för känt och totallt överexploaterat.

Skräckspel där man redan känner till det som ska vara det okända och skärmmande funkar ju inte som skräckspel. Bland annat därför Alien Isolation misslyckades och självklart aldrig kunde få samma effekt så som filmen hade.

Men även för de som aldrig sett eller spelat något av Alien filmerna/spelen funkade ju inte heller för, då utvecklarna gjorde ett annat stort misstag, att tydligt visa vad det är som jagar en.

Det briljanta med Alien är att man sällan tydligt fick se hur xenomorphen såg ut, rör på sig och vad det egentligen var för något.

Och de senaste Silent Hill spelen har ju haft samma problem. Tex pyramid head fungerade i 2:an men knappast i dem andra spelen.

Enda chansen där jag ser ett Silent Hill spel som skulle kunna gjuta nytt liv i skräckgenren, är ju om de totallt ignorerar allt som gjorts tidigare och gör något helt nytt. Men varför då ens kalla det för Silent Hill?

Nä då tror jag snarare Frictional Games har betydligt större chans att gjuta nytt liv i skräckgenren. Visst det kan bli pannkaka av alltihop men jag tror det måste vinnas en risk för det också, annars finns det aldrig någon chans att något utöver det vanliga skapas.

Något de flesta utgivare/utvecklare inte verkar fatta.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Puscifer:

Jag tror stenhårt på att det kommande Silent Hill kommer att roffa åt sig den titeln.

Troligtvis inte med tanke på att det universumet redan är alldeles för känt och totallt överexploaterat.

Skräckspel där man redan känner till det som ska vara det okända och skärmmande funkar ju inte som skräckspel. Bland annat därför Alien Isolation misslyckades och självklart aldrig kunde få samma effekt så som filmen hade.

Men även för de som aldrig sett eller spelat något av Alien filmerna/spelen funkade ju inte heller för, då utvecklarna gjorde ett annat stort misstag, att tydligt visa vad det är som jagar en.

Det briljanta med Alien är att man sällan tydligt fick se hur xenomorphen såg ut, rör på sig och vad det egentligen var för något.

Och de senaste Silent Hill spelen har ju haft samma problem. Tex pyramid head fungerade i 2:an men knappast i dem andra spelen.

Enda chansen där jag ser ett Silent Hill spel som skulle kunna gjuta nytt liv i skräckgenren, är ju om de totallt ignorerar allt som gjorts tidigare och gör något helt nytt. Men varför då ens kalla det för Silent Hill?

Nä då tror jag snarare Frictional Games har betydligt större chans att gjuta nytt liv i skräckgenren. Visst det kan bli pannkaka av alltihop men jag tror det måste vinnas en risk för det också, annars finns det aldrig någon chans att något utöver det vanliga skapas.

Något de flesta utgivare/utvecklare inte verkar fatta.

Tror han mena att hitta på nya sätt att skrämma spelaren på. P.T. kändes ju faktiskt jävligt fräscht. Storyn lär ju faktiskt bli ganska förutsägbar om de inte vill göra något eget påhitt - vilket jag just nu faktiskt känner mig lagom okej med.

Pyramid Head funka inte i Homecoming för han KAN INTE existera i något annat spel än tvåan. Annars var monster-designen på fienderna i Homecoming bra hyfsad, (bortsett från klon-nurses och klon-lying figure) iaf mycket bättre än Downpours "vanställda människor".

Jag har inte spelat igenom Alien Isolation, bara början som jag tyckte var läskig, men det spelet har väl inte misslyckats? Fått rätt så bra betyg och verkar vara genuint läskigt.

MEG
Medlem

Hoppas både på detta och det nya SH, det behövs ett bra skräckspel


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Kommer bli fantastiskt! Och feta credz att de lägger så mycket tid på polish, det uppskattas

Medlem
Skrivet av Ftmch:

hoppas att de gör något nytt, Amnesia var sjukt läskigt när det kom men grejen med att vara helt obeväpnad och springa ifrån monster börjar bli rätt bekant vid det här laget. Förövrigt är havets djup perfekt för ett skräckspel, tyckte att det var jävligt creepy att dyka ner djupt i GTA V, trots att jag visste att det enda som fanns var lite hajar. Ska bli spännande att se vart de tar detta.

(när releasen närmar sig borde alla ladda upp med att glo på Sphere)

Att dyka och sedan komma över en rak jäkla kant där det helt plötsligt blir avgrundsdjupt och kolsvart. DET är hur läskigt som helst, uschaan.


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem
Skrivet av Hittebarn:

Att dyka och sedan komma över en rak jäkla kant där det helt plötsligt blir avgrundsdjupt och kolsvart. DET är hur läskigt som helst, uschaan.

Precis! de där jäkla avgrunderna var sjukt obehagliga. (ser/ser inte fram emot att köra det i förstaperson med oculus rift, haha)

1
Skriv svar