Io Interactive bekräftar nytt Hitman

Robot
Io Interactive bekräftar nytt Hitman

Arbetet flyter på fint, säger den numera fristående danska studions VD.

#hitman, #io-interactive


Releasehästryttare

60 euro för Goty utgåvan på steam. Hutlöst!

Medlem

Eh.. Jag hoppas de gör nästa Hitman komplett från början.
Senaste Hitman var en riktig besvikelse över att banorna släpptes en och en med långa uppehåll, samt att storyn var riktigt "meh" -_-
Kanske bara är jag, men jag spelar inte Hitman för att spela om varje bana 100gg, jag vill spela igenom ett uppdrag en enda gång och sen gå vidare.
Har aldrig varit den som tycker om att återvända och spela om banor, men det har verkligen varit fokus i de två senaste Hitman spelen. :/

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av ForrestFox:

Eh.. Jag hoppas de gör nästa Hitman komplett från början.
Senaste Hitman var en riktig besvikelse över att banorna släpptes en och en med långa uppehåll, samt att storyn var riktigt "meh" -_-
Kanske bara är jag, men jag spelar inte Hitman för att spela om varje bana 100gg, jag vill spela igenom ett uppdrag en enda gång och sen gå vidare.
Har aldrig varit den som tycker om att återvända och spela om banor, men det har verkligen varit fokus i de två senaste Hitman spelen. :/

Det har ju alltid varit fokus i Hitman-serien. Är det som ger spelen livslängd. Halva tjusningen med spelet är ju att upptäcka alla olika sätt att avliva målen på.

Medlem
Skrivet av Devan:

60 euro för Goty utgåvan på steam. Hutlöst!

Ge dom stöd. Se det som en kickstarter. De är fria från SquareEnix och behöver cashen för att fortsätta kunna existera.

Medlem

Hallelujah! Hoppas även att banorna blir lite mindre och inte har lika stort replay fokus som senaste spelet. Vill hellre ha fler banor


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Kanske bara är jag, men jag spelar inte Hitman för att spela om varje bana 100gg, jag vill spela igenom ett uppdrag en enda gång och sen gå vidare.
Har aldrig varit den som tycker om att återvända och spela om banor, men det har verkligen varit fokus i de två senaste Hitman spelen. :/

Fast det har väl alltid varit en stor del av upplevelsen, redan från första början? I första spelet kunde man ju roa sig i många timmar genom att lista ut vilka sätt man kunde eliminera Lee Hong på till exempel. Stora banor med många alternativa sätt är ju liksom signum för serien. Att spela en bana en gång och bara gå vidare gör ju att man missar enormt mycket av variationen. Även mindre banor har mycket att göra - till exempel hur man smugglar in vapen och hur man nyttjar dem.

De klassiska vägskälen brukar ju vara i stil med "vill du smyga eller skjuta?", varpå du behöver svara på "vilka av de här vägarna vill du ta dig fram igenom, vilka förklädnader vill du använda?" och "vill du gå in i närstrid eller vara på avstånd?". Ju längre spelserien har gått, desto mer har det ju gått mot att man kan orsaka "olyckor" dessutom. Utöver att lista ur hur du kan smyga dig fram med pianotråden kan man nu lista ut hur ska få i offret sitt gift eller den där kristallkronan att falla.

För egen del brukar det ofta bli att första gången jag lyckas med en bana så är det mer högljutt än önskat. Sedan jobbar jag mig genom miljöerna för att lära mig mer och mer och kunna göra det tystare och snabbare.

Medlem

Ja jösses, spelade om "träningsuppdragen" så många gånger att jag var på gränsen att tröttna på spelet så jag har fortfarande inte tagit mig till sista "banorna". Tyckte inte heller riktigt om upplägget med kapitel, men i övrigt tyckte jag det var en av de roligaste i serierna. Framför allt att man slapp de där "jakterna" som fanns med i Absolution.
Tänk om Assassin's Creeed-serierna hade lärt sig lite från Hitman, hade kunnat bli grymt kul spel, riktiga assassin-spel istället för larviga "jag är full som bara den och fastnar på balkongen trots att jag är en mästar-mördare"-känslan.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Fast det har väl alltid varit en stor del av upplevelsen, redan från första början? I första spelet kunde man ju roa sig i många timmar genom att lista ut vilka sätt man kunde eliminera Lee Hong på till exempel. Stora banor med många alternativa sätt är ju liksom signum för serien. Att spela en bana en gång och bara gå vidare gör ju att man missar enormt mycket av variationen. Även mindre banor har mycket att göra - till exempel hur man smugglar in vapen och hur man nyttjar dem.

De klassiska vägskälen brukar ju vara i stil med "vill du smyga eller skjuta?", varpå du behöver svara på "vilka av de här vägarna vill du ta dig fram igenom, vilka förklädnader vill du använda?" och "vill du gå in i närstrid eller vara på avstånd?". Ju längre spelserien har gått, desto mer har det ju gått mot att man kan orsaka "olyckor" dessutom. Utöver att lista ur hur du kan smyga dig fram med pianotråden kan man nu lista ut hur ska få i offret sitt gift eller den där kristallkronan att falla.

För egen del brukar det ofta bli att första gången jag lyckas med en bana så är det mer högljutt än önskat. Sedan jobbar jag mig genom miljöerna för att lära mig mer och mer och kunna göra det tystare och snabbare.

Och hela idén med Elusive target tyckte jag var imponerande, då man kunde träna sig på att bli bättre innan en Elusive kom, och när den väl kom så var det hur häftigt som helst att klara på första försöket.

Jag kan förstå ForrestFox dock, har själv bara tyckt om att spela igenom en gång i Hitman serien, men senaste Hitman fick mig och ändra mig lite grann. Dock så skulle jag vilja se nästa Hitman som ett komplett spel med en komplett och lång story. Och jag skulle vilja se lite fler mindre banor mellan eller innan uppdragen som ingår i storyn innan man går på det stora uppdragen. Detta skulle ge lite variation och mer content, lite grann som första spelet hade, dock så kan man ju hålla sig inom syftet med själva uppdraget, som tex. att bryta sig in i en byggnad och gömma sig under natten och sedan smälta in dagen efter i det stora uppdraget som går ut på att döda the target. tex.

Medlem

Hur många Hitman-spel finns det egentligen nu? Typ 10?

Det släpptes väldigt många där ett tag under 2000-talet, nästan ett om året känns det som. Men det stämmer nog inte.

Jag vill att de gör andra slags spel också, de har talang. Jag gillade deras Mini Ninjas. Men ett sånt spel var kanske inte så kommersiellt.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Har aldrig varit den som tycker om att återvända och spela om banor, men det har verkligen varit fokus i de två senaste Hitman spelen. :/

Det beror ju mycket på genre och omspelningsvärde också. I ett stealth-spel kan det bli långdraget och tråkigt. Plattformsspel och racingspel lämpar sig bättre för omspelningar enligt mig.

Medlem
Skrivet av Banjo:

Hur många Hitman-spel finns det egentligen nu? Typ 10?

Det släpptes väldigt många där ett tag under 2000-talet, nästan ett om året känns det som. Men det stämmer nog inte.

Jag vill att de gör andra slags spel också, de har talang. Jag gillade deras Mini Ninjas. Men ett sånt spel var kanske inte så kommersiellt.

Till PC? Sex stycken. De första fyra släpptes vartannat år från och med år 2000.

1
Skriv svar