Nu kan du testa Wolfenstein II innan köp

Robot
Nu kan du testa Wolfenstein II innan köp

Trial-version ute. Som om det vore 90-tal!

#wolfenstein-ii


Fragtjuv

Fantastiskt


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Om det är 90-talet borde vi väl ändå kalla det shareware?

Skägg.
10 Chambers

Om det här vore 90-talet skulle ni behöva köpa en tidning för att få en CD-ROM med demot på.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om det här vore 90-talet skulle ni behöva köpa en tidning för att få en CD-ROM med demot på.

Floppy

Medlem

Väntar med spänning på hur switch versionen blir.

Avstängd

Såg att det var black friday rea på det i PS-store. Blir till att köpa ett par spel tror jag, vill testa detta och Horizon zero dawn.


signatur

PS5 och inget annat.

NiC
Medlem

Ett av de mest underhållande spel jag har spelat på senaste tid. Ibland glömmer man bort hur bra en shooter kan vara.

Fragtjuv

@Carl Johansson-Sundelius: Ojoj, det var härliga tider det!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Was ist das?! Ein trial verzzzzzion?! Gutt, ja! Ja, ja...

På tal om demos generellt - varför finns det inte demos av alla spel? Till konsoller alltså. Vore ju så mycket enklare att vara konsument om man kunde prova alla spel innan köp. Nu när mycket är digitalt så är det ju inte en kostnad på samma sätt att släppa en demo, som när det var fysiskt.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om det här vore 90-talet skulle ni behöva köpa en tidning för att få en CD-ROM med demot på.

Och i mitt fall så skulle demot inte fungera för att det skulle bli något obskyrt komptibilitetsproblem, och sen skulle jag i min desperation och besvikelse fråga en flyktigt bekant som en förälder kände, och han skulle säga något generiskt i stil med att man skulle testa att "ominstallera" eller "testa i MS-DOS" och jag skulle göra det och sen skulle det ändå inte fungera och jag skulle ringa en kompis och gå hem till honom för att spela och det skulle av någon märklig anledning fungera alldeles perfekt på hans dator, men inte min, för det fungerar alltid på hans dator, men ingen vet varför. Sen skulle vi spela och hans jobbiga lillebror skulle dyka upp och tjata om att han också skulle få spela. Vi skulle säga att han inte fick för att han var för liten, vilket förstås hade varit totalt hyckleri, för även om han var tio så var vi själva inte mer än 13 och kunde därmed drabbas på obeskrivliga sätt av spelvåldet.

Sen skulle jag gå hem igen och det skulle börja snöa. Igen.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

På tal om demos generellt - varför finns det inte demos av alla spel? Till konsoller alltså. Vore ju så mycket enklare att vara konsument om man kunde prova alla spel innan köp. Nu när mycket är digitalt så är det ju inte en kostnad på samma sätt att släppa en demo, som när det var fysiskt.

Det blir väl fortfarande en liten, liten kostnad att göra demot, man ska avgränsa det till en viss nivå eller ett visst område, spärra vissa spellägen, kanske lägga till någon skärm i slutet där det står nåt om att man borde köpa hela spelet. Lite administration att få ut det också på Steam/Playstation Store/Xbox Store. Dessutom ska demot gärna ut en liten tid innan spelet släpps - alltså mitt under s.k. Crunch-time.

På Xbox 360 så hade alla Xbox Arcade-spel en trialversion. Man laddade hem hela spelet, hela spelfilen, inte en mindre demofil. Sen kunde man spela en liten bit, innan det tog slut. Och fortsatte man kunde man köpa spelet direkt och behålla framsteg och achievements, vilket de inte var sena med att påpeka.

Några demos släpps ju fortfarande dock (typ FIFA varje år). Men kanske vanligare numera med att man får spela hela spelet under en helg eller att man släpper en "beta" (som egentligen är mer ett demo som ligger uppe en begränsad tid i många fall, mer för PR-syfte än betatestning, men "beta" låter väl bättre) för att låta folk prova på.

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Om det är 90-talet borde vi väl ändå kalla det shareware?

Shareware s careware!

Medlem

@Banjo: Det hårda 90-talet, vilken nostalgi. 😁


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

mest nostalgiska spelet ever för mig tror jag helt enkelt, det bara kom i rätt läge bra röj


signatur

//monster

Medlem

All hail Machine Games!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Köpte New Order/Old Blood igår, ska spela igenom dom sen blir det Wolfenstein 2

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om det här vore 90-talet skulle ni behöva köpa en tidning för att få en CD-ROM med demot på.

När PC-gamer låg i brevlådan när man kom hem från skolan så var det julafton. Körde in demos-skivan och verkligen njöt i fulla drag. Golden times.

Medlem

K*ken i f*ttan vilket bra lir!!!

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

På tal om demos generellt - varför finns det inte demos av alla spel? Till konsoller alltså. Vore ju så mycket enklare att vara konsument om man kunde prova alla spel innan köp. Nu när mycket är digitalt så är det ju inte en kostnad på samma sätt att släppa en demo, som när det var fysiskt.

Då skulle det inte säljas många spel kan jag lova, med tanke på hur tråkiga merparten av de som släpps visar sig vara. De lovar runt, men håller tunt...

Skrivet av zumo:

K*ken i f*ttan vilket bra lir!!!

Nä dra B*llen i gruset!!!


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Bra initiativ! Vet ett flertal spel som jag köpt för runt 500kr men som blivit ospelade efter bara nån timme eller två.
Dock borde ju en demo släppas antingen strax före release eller samtidigt, tycker jag.

@Capitan @Banjo: Jag skulle nog kunna tänka mig betala en slant för tex någon timmas access till ett spel bara för att få testa på eller en begränsad version, då skulle den kostnaden täcka eventuellt extra jobb och publicering. Jag tror att det skulle kunna gå båda vägar, vissa spel som man inte alls tänkt köpa annars köper man för att man fått prova demot, vissa andra spel skippar man efter demot som man annars kanske hade köpt utan demot.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

@Capitan @Banjo: Jag skulle nog kunna tänka mig betala en slant för tex någon timmas access till ett spel bara för att få testa på eller en begränsad version, då skulle den kostnaden täcka eventuellt extra jobb och publicering. Jag tror att det skulle kunna gå båda vägar, vissa spel som man inte alls tänkt köpa annars köper man för att man fått prova demot, vissa andra spel skippar man efter demot som man annars kanske hade köpt utan demot.

Jo, och med den "båda vägar" logiken skulle det endast släppas demos på bra spel. Vilket ju kanske är gott och väl!

@Banjo:

Haha, yes, men då vet man ju att om det inte finns en demo så är det inte värt att köpa Frågan är dock vem som bestämmer vad som är ett ”bra spel”.

Medlem

Det här vill man ju prova Men vart hittar jag demot till xbox one? Har sökt på xbox live men icke


signatur

Jäh!

1
Skriv svar