Red Dead Redemption 2 billigare på skiva än digitalt

Medlem
Skrivet av Mirage:

Nej, de kan fortfarande sälja koder för nedladdning. Fysiska butiker borde älska koder, de behöver ingen hyllplats (bara en bild på produkten) sen kan de ha tunna papperslappar eller skrivet direkt på kvittot.

Nej du tänker inte på hela bilden. Om det enda butiken gör är att sälja koder, varför ska jag då gå till butiken? De spel jag köpt hittills på min PS4 har varit fysiska. Butiken jag köpte de ifrån hade aldrig sålt mig de spelen om de inte vore just fysiska. Butiker som inriktar sig till att sälja spel på kod skulle förlora sin försäljning på engång, för ingen kliver ur soffan för att köpa en kod borta i någon butik istället för att göra några knapp tryckningar hemma. De måste ju även göra i princip samma tryckningar för att mata in koden när de kommer hem. Mycke ansträngning för ingentimg.

Medlem
Går ner snabbt i pris på ps store

Brukar oftast vänta innan jag köper då det brukar sjunka till halva pris inom 2-3mån på Ps store men den här gången punga jag upp 899:- för den dyrare versionen då jag vill ha med allt extra

Medlem

@kebbe:

Sitter du 30cm från din TV skärm ? Sitter du 3m i från så kommer du inte se nånn skillnad om du inte letar fel och det gör man inte

Medlem

@fue:

Sony har fullt med reor på sin Store så på black-friday kommer en rea sen varann dag i dec fram till jul sen mellandags rean och slut rean i januari. Sony kommer nog sänka priset 30-35%

Medlem

@Halvars90: Jag får svara på samma sätt, du tänker inte hela bilden. Föräldrar som inte har koll på internet-shopping som köper koder åt ungarna, och dylika scenarion. Samt, om du går in i spelbutik idag har de mer merchandise än spel...


signatur

I drank what?

Medlem

@Mirage: Då får vi helt enkelt vara oense på den biten. Men det är ju av en anledning till att det börjar gå dåligt för Gamestop, att folk köper spelen digitalt, hela deras butik faller samman om de inte har fysiska spel. Kommer aldrig att gå till en spelbutik om de inte har en fysisk produkt, jag ser liksom inte meningen. Det är lätt att säga "föräldrar" men sanningen är ju att mången fler föräldrar idag är mer teknik vana än vad mina eller dina föräldrars generation var, dessutom många fler "gamer-föräldrar" som lär ha koll.

Medlem
Skrivet av submariner:

@kebbe:

Sitter du 30cm från din TV skärm ? Sitter du 3m i från så kommer du inte se nånn skillnad om du inte letar fel och det gör man inte

Mår du bra?

Dyrt ja. Därför jag köper gift cards i dollar, byter region på xbox-hemsidan till USA och köper spelet. Funkar hur fint som helst på min xbone som har Sverige som region. Önskar att fler kände till detta så tjuvstaten Sverige inte kunde råna oss mer än vad den redan gör.

Medlem
Skrivet av submariner:

@kebbe:

Sitter du 30cm från din TV skärm ? Sitter du 3m i från så kommer du inte se nånn skillnad om du inte letar fel och det gör man inte

Kan ju börja med citat, så man vet vilket inlägg du svarar på.

Tycker hela systemet med att man använder namn borde tas bort, det används oftast felaktigt.

Det är för påkalla vissa personer till viss tråd eller inlägg, inte som någon ersättare till citat. Blir så trött på missbruket.

Har i alla fall bevisas konsolspel orkar inte ens hålla 30fps utan droppar ofta ner under 20fps och det är inte någon skön upplevelse. Kan ju kanske fungera om du sitter 3/4mter bort på 25tummare.

Märks ju tydligt i snabba scener, om man inte är van vid lagg då.

Samma problem i film, där får filmmakarna klippa i snabba scener (ta bort bildrutor ofta). För det blir sådant lagg. Panorera blir en pina i film (borde tas i högre fps).

123
Skriv svar