Recension – New Super Mario Bros. U Deluxe

Medlem

Jag tycker new supermario är för lätt.
Detta gäller hela serien sen den kom på DS.
Dom gamla super Mario 1-3 + world var svårare på sin tid.
Och jag är ingen hardcore Mario spelare men man har väll alltid 200-300 liv när man klarat ut ett "new" super Mario, så var det verkligen inte förr
Föredrar då hellre "huvud serien" nu senast oddesy


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Släpp Super Mario Galaxy 1 och 2 till switchen i 1080p, så blir det inköp av konsollen direkt! Finns ingenting i dagsläget som lockar precis.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Molotov:

Jag tycker new supermario är för lätt.
Detta gäller hela serien sen den kom på DS.
Dom gamla super Mario 1-3 + world var svårare på sin tid.
Och jag är ingen hardcore Mario spelare men man har väll alltid 200-300 liv när man klarat ut ett "new" super Mario, så var det verkligen inte förr
Föredrar då hellre "huvud serien" nu senast oddesy

Säg inte det. Kan dock vara så att spelen är lätt då jag lirat dem flera gånger men Mario Bros 3 tycker jag inte är överdrivet svårt. Hade inte problem med det då och inte nu heller.

Å andra sidan tyckte många recensenter att Tropical Freeze var svårt och hade inte där heller några problem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av devilrat:

Släpp Super Mario Galaxy 1 och 2 till switchen i 1080p, så blir det inköp av konsollen direkt! Finns ingenting i dagsläget som lockar precis.

Inte ens nyaste Mario? Det spelet är riktigt kul. Inte lika nyskapande som Galaxy men helt klart en värdig ny del i Mario's saga.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Jag tycker väldigt mycket om det här spelet, även eller kanske just för att det är Super Mario World en gång till. Men den här nyutgåvan representerar verkligen varför jag inte köpt så mycket alls till Switch, det är så mycket gammal skåpmat man redan spelat. Vad gör det mig att Nintendo säljer mycket konsoler (ingenting!) när både de och tredjepart ändå bara mjölkar ut gamla spel i olika port/"ultimate" utgåvor.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte ens nyaste Mario? Det spelet är riktigt kul. Inte lika nyskapande som Galaxy men helt klart en värdig ny del i Mario's saga.

Nae, nya Odyssey var ingen höjdare precis. För likt gamla Sunshine i upplägget, vilket jag aldrig fastnade för. Galaxy spelen däremot är helt makalöst bra. Förutom Mario 64 till N64 samt Mario world till SNES, bland de bästa som finns att tillgå i nintendos bibliotek.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Samtidigt som det är lite trist att äldre titlar kommer till Switch (då man gärna ser nya grejer) så är det också bra. Nu sålde Wii U-versionen faktiskt riktigt bra trotts att konsolen inte gjorde stordåd men bra ändå att folk som missade spelet kan få chansen att testa det nu.

Jäkligt off-topic men jag hade gärna sett att vi kunde få ta del av 3D World på Switchen då det i mitt tycke är en av de bästa Mario-spelen.

Jag gillar att de kommer igen, eftersom jag aldrig ägde ett Wii U. Jag vill nu bara att det ska släppa super mario maker.

Söder om söder-hipster
Skrivet av NordhNet:

Hmmm, är sugen på detta.
Vad säger ni? Om man håller mario world som det bästa som hänt sen skivat bröd, är NSMBUD något i hästväg?

Jag gilllade New Super Bros U väldigt mycket, särskilt jämfört med NSMB och NSMB Wii som jag tycker kändes lite tomma och fattiga. Inspirationen från just Super Mario Bros 3 och Super Mario World är väldigt tydlig, med Yoshis, luftskepp och en stor sammanhängande världskarta.

Visst är NSMB-spelen lite tillrättalagda jämfört med de gamla klassiska Mario-spelen. Men en sak jag verkligen uppskattar är att det är perfekta spel för att spela tillsammans. Fyra spelare på en gång är underbart kaotiskt!

Jag har ett Wii U, så har kört både detta och spel som Mario Kart 8 där. Ändå köpte jag Mario Kart 8 Deluxe till Switch, och måste säga att det spelet har fått ett helt annat liv hemma än det någonsin fick tidigare. Så mycket enklare på Switch att spela ett gäng samtidigt, och dessutom ta med konsolen för att spela två samtidigt på t ex en tågresa.

Jag tror NSMB U Deluxe kommer få en liknande roll. Priset känns dock lite smärtsamt högt för mig som redan finkammat hela spelet + Luigi-expansionen. Men... jag kommer nog krypa till korset ändå.


signatur

"Well, you know what they say: "If you want to save the world, you gotta push a few old ladies down the stairs."

12
Skriv svar