Fps-klassikern Sin får remaster

Robot
Fps-klassikern Sin får remaster

Och nuvarande version har uppdaterats - 90-talsmörsa som om det vore 2020.

#remaster, #sin


NuZ
Testpilot

Yes!!!!!!!!!
Tror dock på mindre stringtrosor och punchlines men spelet är legendariskt.

Haha såg nu att det är remaster och inte remake så det lär finnas kvar. Väldigt bra spel från sin tid


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Whoa! Minns att jag gillade detta spelet skarpt när det väl begav sig. Var första spelet som jag spelade där man såg kulhål etc där man skjutit fienderna. SÅÅÅÅ coolt!

En remaster jag inte visste att jag behövde!


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Gött! Körde demot som man fick på en gammal CD-gamer skiva till förbannelse när det begav sig.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Skribent

Jag har aldrig spelat det gamla, men spelade "SiN Episodes Emergence" när det kom till Steam 2006. Tyckte det var rätt skoj och väntar fortfarande ivrigt på episod 2

Får kanske plocka upp den här upphottade originalutgåvan istället då.

Medlem

Oj ett sånt gammalt spel skulle behöva en komplett remake, imo. Har aldrig lirat originalet men kände till spelet.
Blir inge bra att polera gammal crap.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Satt i datasalen så fort läraren vände ryggen till så satt alla och lirade Sin, gammla goda tiden, och lärarna blev så fundersamma när dom vände sig om och såg 10 datorer starta om samtidigt

Medlem

Har så otroligt många minnen från detta spel. Det liksom definerade min tid framför datorn på den tiden. Minns särskilt hur interaktiv världen var med massa knappar att trycka på, ringa samtal till random personer i telefonkioskar etc, etc och massa humor överallt. Och såklart riktigt mustig action! Ett av världens bästa FPS i mitt tycke. Synd att det var så buggigt bara. Hade inget internet på den tiden heller. Brukade bland annat fastna i båten på oljeriggsuppdraget och kom aldrig vidare utan att starta om.

Det här var en riktigt god nyhet!

Medlem

Första spelet jag vet som hade en multiplayer bana som Rats.

ELF
Medlem

Har varit sugen på att plocka upp detta. Då blir det nog ett köp.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Frilansare
Skrivet av NuZ:

Yes!!!!!!!!!
Tror dock på mindre stringtrosor och punchlines men spelet är legendariskt.

Haha såg nu att det är remaster och inte remake så det lär finnas kvar. Väldigt bra spel från sin tid

är inte stringtrosor och punchlines hela grejen med Sin? Vore ju förödande om det 2020-fierades.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Joakim Bennet:

är inte stringtrosor och punchlines hela grejen med Sin? Vore ju förödande om det 2020-fierades.

Haha sant 😅


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

bra nyhet, var ju ett riktigt roligt spel på den tiden.

Medlem

Detta hade behövt en remake och inte remaster. Lazy!

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Oj ett sånt gammalt spel skulle behöva en komplett remake, imo. Har aldrig lirat originalet men kände till spelet.
Blir inge bra att polera gammal crap.

Blir inge bra att polera gammal "crap"?
Tror du har hamnat fel gubben.

Medlem

Har kvar demot från cd gamer


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent
Skrivet av Shadee:

Jag har aldrig spelat det gamla, men spelade "SiN Episodes Emergence" när det kom till Steam 2006. Tyckte det var rätt skoj och väntar fortfarande ivrigt på episod 2

Får kanske plocka upp den här upphottade originalutgåvan istället då.

Minns det var en stor grej med den där uppföljaren och att det skulle vara i episoder, sen kom bara det en episod. Väldigt synd, för minns jag tyckte det var helt ok.


signatur

"Writer and Fighter"

Skägg.
10 Chambers

Släppdatum för Sin: 9 november 1998
Släppdatum för Half-Life: 19 november 1998

Om man undrar varför Rituals spel hamnade lite i skymundan. Bra lir dock, som många redan påpekat kändes världen väldigt interaktiv, och att flyga runt i en helikopter och skjuta på fiender kändes episkt. Id Tech 2-comeback just nu alltså, Kingpin skulle väl också få en remaster.


signatur
Medlem

Sweet!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av loerk:

Blir inge bra att polera gammal "crap"?
Tror du har hamnat fel gubben.

Hehe, nejdå. Jag är bara mån om att få en bra eller godkänd grafik i spel. Det är omöjligt att polera 90 tals grafik. En fullständig remake skulle vara guld. Men dyrare så klart..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

oj det var jag inte redo på, minns att det var värsta grejen att det blev kulhål i huvet på fienderna.

Medlem

Undra om det då också kanske gör färdigt det episodbaserade som kom efter men som verkar runnit ut i sanden. Emergence eller vad det hette.

Medlem

Jag spelade det här skumma spelet då det kom.
Det var väldigt speciellt och annorlunda.
Kommer i håg oljeriggen. Och bruden.


signatur

autograph

Medlem

Det här hade vi sjukt kul med. Jag och några vänner hade lan i källaren hemma hos oss. Jolt cola och Quake Arena hela nätterna. Plötsligt dök det upp från ingenstans. Kraschade precis hela tiden men vi hade så sjukt kul med Sin ändå. Sen hamnade det tyvärr i skuggan av H-L, lite orättvist eftersom de ändå är rätt olika som spel. Det här blir sköj!

Medlem

Frågan är om man måste köpa remastern om man redan äger sin gold?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Nightdive är då väldigt bra på att porta gamla klassiker, lär inte vara nått undantag den här gången.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Liknar Unreal, men lite stel och kexig grafik var det.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av magma:

Frågan är om man måste köpa remastern om man redan äger sin gold?

Du har förmodligen redan klurat ut det vi det här laget men: "SiN: Gold has returned! Free update for original owners!" som det står på Steam-sidan.

Det finns även hos GOG.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hehe, nejdå. Jag är bara mån om att få en bra eller godkänd grafik i spel. Det är omöjligt att polera 90 tals grafik. En fullständig remake skulle vara guld. Men dyrare så klart..

Varför skulle det vara omöjligt att polera grafik från 90-talet?

C64
Medlem

Ojoj Härligt Jag har instalerat win 98 se på en laptop i måndags och gått igenom mina gamla warez skivor
det första jag gjorde var att installera SIN det funka perfekt men optisk mus funkar skit på dom flesta spel jag spelat nu trådmus ska det vara

12
Skriv svar