"Vi vill släppa The Last of Us Part 2 så snart som möjligt"

Robot
"Vi vill släppa The Last of Us Part 2 så snart som möjligt"

Neil Druckmann har intervjuats angående förseningen.

#Naughty-dog, #The-last-of-us-part-2


Medlem

Det kommer släppas till ps5 istället.

Skribent
Skrivet av fudge:

Det kommer släppas till ps5 istället.

Så långt går det nog inte. Spelet är trots allt i princip helt klart och redo att släppas till PS4.

Medlem
Skrivet av fudge:

Det kommer släppas till ps5 istället.

Ps4an är väl bakåtkompatibel ändå? Så alla som köper PS5 kan ändå spela. Tror inte dom hinner anpassa det till PS5.

Medlem
Skrivet av fudge:

Det kommer släppas till ps5 istället.

dumheter, skulle i princip vara darwin award på det ifall dom gjorde..

Medlem

att inte släppa det digitalt med ursäkten att det skulle vara orättvist mot de som inte har internet är ganska korkat sagt. Finns folk som inte har råd att köpa spel med, ska de så sälja det för 99 kr istället för att det ska vara rättvist och att alla har råd med det?

Skrivet av John7612:

att inte släppa det digitalt med ursäkten att det skulle vara orättvist mot de som inte har internet är ganska korkat sagt. Finns folk som inte har råd att köpa spel med, ska de så sälja det för 99 kr istället för att det ska vara rättvist och att alla har råd med det?

Och så ska det då släppas på Xbox och PC åxå ju. Orättvist mot dom.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Känns som han försöker hålla undan den riktiga anledningen till förseningen genom att skylla på annat...

Medlem

Skumt att resident evil 3 kunde släppas i fredags, både digitalt och fysiskt till 3 olika format men tlou2 som kommer om mer än 1 månad "kan" inte släppas fysiskt till enbart PS4... Argumentet om att det inte är rättvist kam han också köra upp i r**** då nästan ALLA spel på PC enbart släpps digitalt, ingen som gråter där inte.

Skribent
Skrivet av John7612:

att inte släppa det digitalt med ursäkten att det skulle vara orättvist mot de som inte har internet är ganska korkat sagt. Finns folk som inte har råd att köpa spel med, ska de så sälja det för 99 kr istället för att det ska vara rättvist och att alla har råd med det?

Känner väl lite så också. Givetsvis köper jag att det kan vara logistikproblem med fysiska kopior. Men att inte kunna släppa det digitalt, om det nu är så färdigt som de säger, är lite weird...Dessutom är det ju ett singleplayer-spel, ingen lider av att hamna ”efter”.

Men ja...har skrivit det några gånger tidigare, jag tror det är fler än en orsak till varför spelet skjuts upp. Tror inte vi ska räkna med det här spelet i år i alla fall...misstänker corona-situationen kommer hålla i sig ett bra tag till, och om tanken är att vänta ut den så lär det dröja.

Tar ändå det här med en axelryckning, finns annat att spela tillsvidare


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd
Skrivet av Jonny Myrén:

Så långt går det nog inte. Spelet är trots allt i princip helt klart och redo att släppas till PS4.

De kommer ha det som lanseringstitel, självklart. Det har nog Sony velat i många år. Hypen hänger kvar utan att de behöver släppa spelet. Covid19-snacket är säkert bara en dålig ursäkt till att vänta på konsollanseringen. Det var väl 4 år sedan de utannonserade spelet? Varför inte dröja lite till? Det är bara ett affärsdrag som hade kommit vare sig corona eller inte. Tror jag, ska tilläggas.

Medlem

Jag hoppas att dom väntar tills ps5an kommer och släpper till båda samtidigt. Blir ett perfekt spel att köpa till ps5an. Men vet inte om jag kan vänta på den versionen om spelet kommer snart. Ok bra för alla som är hemma nu i sommar/vår att få det snart så klart. Men eftersom jag har ett jobb som inte påverkas av det som händer nu så har jag inga såna problem iaf.

Medlem
Skrivet av Potatisbullen:

Skumt att resident evil 3 kunde släppas i fredags, både digitalt och fysiskt till 3 olika format men tlou2 som kommer om mer än 1 månad "kan" inte släppas fysiskt till enbart PS4... Argumentet om att det inte är rättvist kam han också köra upp i r**** då nästan ALLA spel på PC enbart släpps digitalt, ingen som gråter där inte.

Lite skillnad på en halvljummen remake och Sonys kanske största spel genom tiderna dock;). Nej vad vet jag. Jag försvarar inte beslutet men har inga problem med det heller. Tycker dock att folk överanalyserar det mesta lite väl ofta nu för tiden.

Skribent
Skrivet av Pungvred:

De kommer ha det som lanseringstitel, självklart. Det har nog Sony velat i många år. Hypen hänger kvar utan att de behöver släppa spelet. Covid19-snacket är säkert bara en dålig ursäkt till att vänta på konsollanseringen. Det var väl 4 år sedan de utannonserade spelet? Varför inte dröja lite till? Det är bara ett affärsdrag som hade kommit vare sig corona eller inte. Tror jag, ska tilläggas.

Det släpps absolut till Playstation 5, men att de skulle hoppa över PS4 tror jag inte en sekund.

Medlem

Alltså, dom vill ju ha ett fett släpp, till _alla_ samtidigt om det går. Detta är ju inget Bannerlords som är ett PC-managementspel i early access liksom. Spelet är säkert klart, sedan hände corona, då blev det fel i planeringen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Enligt rykten så är det Sony som skjutit upp releasen. De räknar med att 60% av inkomsten kommer ifrån fysisk speldisk.

Det är mest troligt för mig att det är en ekonomisk fråga och inget annat.

Utvecklaren har dock riktigt mörka anklagelser när det gäller arbetsmiljö/crunch time så det är säkert en blandning med det.

Medlem

Ni kan ju inte jämföra pc marknaden med konsol marknaden.

PC marknaden har ju länge varit digitalt där konsol har alltid varit båda. Att helt plötsligt plocka bort fysiska mediet och endast släppa digitalt är ett ganska stort beslut.

Det är som att säga att byta från klassrums undervisning till distans undervisning under corona tider är ju hur lätt som helst för distans kurser har ju alltid funnits. Nej det är det inte!

Medlem

Tycker inte det är fel om de försenar spelet om det tror att vinsten kommer att påverkas, det är ju en bizniz trots allt. Sen kan det ju vara logistik inblandat med personal som jobbar hemma, tillverkning etc..

Medlem

Om de inte kan göra promotion ordentligt som ett spel av denna storleken behöver. Så är det ganska förståeligt att de väntar. Risken är att det kommer en massa andra saker ivägen och spelet faller i glömska. Alla speltillverkare har säkert en roadmap för flera år framåt. Jag tror inte att andra vill vänta med sina spel pga att Last of Us 2 inte kunde släppa sitt.

Medlem

Ren skit snack att det har med "infrastruktur" eller nåt sånt skit att göra med, bara släpp det på playstation store, jag köper allt där ändå, dom flesta köper inte hårdkopia längre... SÅ allt det här är REN BULLSHIT! BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

1
Skriv svar