Pharaoh: A New Era är en remake av stadsbyggaren från 1999

Robot
Pharaoh: A New Era är en remake av stadsbyggaren från 1999

Släpps nästa år till pc. Se debuttrailern.

#pharaoh, #pharaoh-a-new-era


Medlem

För Egtyptofiliska stadsbyggarfantaster finns ju även Immortal Cities: Children of the Nile (finns på steam och GOG). Dessutom kommer Builders of Egypt under första kvartalet nästa år.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Geeks Gaming

Caesar 3 är en av favoriterna, har det på steam och kör det då och då. Caesar IA finns som F2P vilket är en remake av Caesar 3 men, känns som ett fan-spel och mer en hobby än en riktig produktion. dock kul och spelvärt. Kul med nya spel som testar samma idé igen, inte vetat att det funnits andra spel som också gjort spel i samma stil. Körde det från början på mac när det begav sig i början av 2000.

Medlem

ooh yes, gillade pharaoh som fan. det borde bli skoj


signatur

//monster

FM-guru
F.d. Sisyr

Kul! Snudd på alla de gamla stadsbyggarspelen i den serien - Caesar, Zeus, Pharaoh osv - är riktigt underhållande.

Geeks Gaming

Riktigt nice. Själv anser jag att Caesar 3 är bättre och kör de ganska ofta (På svenska givetvis) Så hade hellre sätt en remaster av de istället.

Medlem

Det mest episka med Farao var ju att Hans Villius var berättare i prologen till varje uppdrag. Känslan var total minns jag

Hoppas det kommer med möjlighet till den svenska översättningen.

Medlem

Tack!! detta gör mig överlycklig.

Har en lång historia av Sierras city builders, och länge önskat en remake av dem. Eller åtminstone en återkomst av assymetriska 2D stadsbyggarspel.
Spelar både Pharao, Zeus och Emperor Rise of the Middle Kingdom än idag.
Perfekta spel att slappna av med, och lyssna på podcasts medan man pillar med sin stad.

Medlem

Detta ger mig hop om dark colony 1 dag ska få remaster.

Backloggens befriare

Najs


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Klonas:

Det mest episka med Farao var ju att Hans Villius var berättare i prologen till varje uppdrag. Känslan var total minns jag

Hoppas det kommer med möjlighet till den svenska översättningen.

Exakt så, det första jag tänkte när jag läste om detta!


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem
Skrivet av tedacious:

Tack!! detta gör mig överlycklig.

Har en lång historia av Sierras city builders, och länge önskat en remake av dem. Eller åtminstone en återkomst av assymetriska 2D stadsbyggarspel.
Spelar både Pharao, Zeus och Emperor Rise of the Middle Kingdom än idag.
Perfekta spel att slappna av med, och lyssna på podcasts medan man pillar med sin stad.

mmmmmmmmmmmmm Emperor

älskart än idag


signatur

stavfel är min grej

Ion
Medlem

"Du måste bygga hyddor!"

Som sagt, Hans Villius gör hela spelet

https://www.youtube.com/watch?v=2NIbLTLHc7I

EDIT: Jag kommer ihåg att jag fick det här spelet i julklapp. Julen 99 var jag 13 år och vi var hemma hos mina morföräldrar. Mina föräldrar köpte i princip aldrig spel, så det var en speciell händelse av den anledningen. Minns att mormor viskade till morsan:

- "Men ni försöker väl få honom att sitta mindre vid datorn?!".
- "Ja, men det här är nog i alla fall allmänbildande".

Alla spänningar slapp när Hans Villius röst väckte alla på juldagsmorgonen.

Ion
Medlem
Skrivet av Klonas:

Hoppas det kommer med möjlighet till den svenska översättningen.

Om inte får vi lansera det som en mod!

ELF
Medlem

De kan inte göra en enkel remake pga att källkoden inte finns och tror inte heller att utvecklarverktygen finns.

Aldrig moddat ett spel, men jag skulle lätt kunna sätta mig och lägga in svenska från originalet om det inte kommer, bara det finns verktyg för det. Beroende på hur de bygger upp spelet det vill säga. I originalet så är all text i en vanlig text fil och allt ljud är bara vanliga mp3 filer.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Hittade Farao bland mina gömmor och det startar faktiskt i Windows 10... dock funkar inte GUIt nått vidare bra, musens position och knapparna stämmer inte överens :/ attans

Backloggens befriare
Skrivet av Klonas:

Hittade Farao bland mina gömmor och det startar faktiskt i Windows 10... dock funkar inte GUIt nått vidare bra, musens position och knapparna stämmer inte överens :/ attans

Det finns fan-fixes att ta hem relativt enkelt


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Årets nyhet !!

Medlem

Mycket trevligt. De får gärna göra remakes av Zeus och Emperor: Rise of the middle kingdom också på sikt, när de ändå håller på.

Medlem
Skrivet av RykoStars:

Mycket trevligt. De får gärna göra remakes av Zeus och Emperor: Rise of the middle kingdom också på sikt, när de ändå håller på.

https://www.youtube.com/watch?v=f5hJT6WzYHU&list=PLM0Gn_aQK94...

Då börjar jag gråta. Zeus och Poseidon är min favorit.

Geeks Gaming

Har nu förberett mig med att fixa de svenska filerna av Pharaoh och hoppas man kan plugga in dom direkt i spelet sen. Har även Caesar 3 på svenska. Saknar bara Zeus.

Medlem

Oj vad det här väcker ljuva barndomsminnen!

1
Skriv svar