Playstation 5 - Nätaggregats Buzzz (Coil Whine)
Har nu fått min PS5 DE och probat på en del spel. Jag märkte plötsligt att jag hör ett buzzzz ljud under en tystare del i spelet, som ett litet propellerflygplan inuti boxen, tänkte att det var fläcken först så jag googlade och det är flera ägare som hör ett förhöjt coil whine från den, det märks bara när man kör spel, så jag gissar att när det är högre belastning på nätaggregatet så börjar det höras. När man hoppar ut till dash boarden så slutar surret, oavsett om ett spel är i gång i bakgrunden, detta är klart märkbart för mig då konsolens fläkt är väldigt tyst i övrigt.
Jag har planerar att ha den ståendes i rummet bredvid så kommer jag kunna leva med det men ville meddela detta så att även andra kan uppmärksamma det. Frågan är om man kommer kunna lämna in den på reparation sen. Skriv gärna om ni kan höra något själva när spelet är i gång (lyssnar gärna nära baksidan).
Jag hör ingen coil whine, men min fläkt låter en del. Med tanke på att min XSX är helt ljudlös så tänkte jag att PS5 skulle vara lika iaf Båda står på tv-bänken helt öppet.
| Z790 Formula | 14900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00 | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck | Simagic Alpha U |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn