PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd
har du kanske kass uppkoppling? har själv varit med om liknande saker i andra sammanhang och då har det visat sig att det är uppkopplingen som segar ner hela systemet....
Nej då, jag kör 1gb upp och ner. Det har ordnat sig, allt flyter och funkar nu. Känns ”next gen” helt enkelt. börjar känna mig mäktigt imponerad jämfört med Xbox one. Tror det blir en tuff kamp mellan Xbox och ps5. Skaffar självklart en ps5 längre fram för att kunna njuta av alla konsoler och min dunder pc 😁👌.
Vad är leveransstatusen på "Mina Sidor" för er? Min står som "Skickad", och leveransen är registrerad hos Bring men de har inte fått leveransen. Och så har det varit sedan igår kväll. Så jag undrar vad EG håller på med om paketen är färdigpackade, fast de låter dem ligga kvar på lagret i 2 dygn...
Är det Bring som har en enstaka Mini Cooper de hämtar paket med eller nåt?
Precis. Den står som skickad vilket om jag inte missminner mig skedde natten mellan fredag och lördag. Mailet från Bring om "kommande leverans" kom i fredags morse. Oklart om de ligger kvar hos Elgiganten eller om Bring bara är sega på att registrera dem.
Mvh,
Michael Claesson
Inte varit i kontakt men väntar med spänning på om du får någon respons då!
Ja, de stängde ganska kvickt igen beställningarna igen förstod jag det som.
Svar från amazon:
”I dagsläget har vi inget exakt datum för när vi kommer få in fler PS5 på lager, utan detta beror helt på SONY och deras produktionstakt.
Så fort vi får in fler PS5 på lager så kommer dessa att börja skickas ut till er som beställt.”
Så det blir nog ingen därifrån i år då...
Precis. Den står som skickad vilket om jag inte missminner mig skedde natten mellan fredag och lördag. Mailet från Bring om "kommande leverans" kom i fredags morse. Oklart om de ligger kvar hos Elgiganten eller om Bring bara är sega på att registrera dem.
Har du fått ett mail från BRING också? fick endast från elgiganten att den är skickad, men ingen info från bring.
Har du fått ett mail från BRING också? fick endast från elgiganten att den är skickad, men ingen info från bring.
Yes, men det var inget märkvärdigt utan egentligen bara samma länk som jag redan fått från Elgiganten.
Hej,
Vi har mottagit en beställning från Elgiganten som nu förbereder din leverans. Du kommer få ett nytt meddelande när vi har tagit emot och sorterat ditt paket. Då kan du också spåra din leverans.
Mer information, alternativ och ev. möjlighet att anpassa leveransen: länk
Vänliga hälsningar
Bring
Och efter det har det alltså inte kommit något nytt vilket innebär att de inte mottagit något. Om jag spårar från Elgigantens sida med deras unika ID så ska den ha blivit levererad till transportör i fredags morse står det.
Mvh,
Michael Claesson
Yes, men det var inget märkvärdigt utan egentligen bara samma länk som jag redan fått från Elgiganten.
Och efter det har det alltså inte kommit något nytt vilket innebär att de inte mottagit något. Om jag spårar från Elgigantens sida med deras unika ID så ska den ha blivit levererad till transportör i fredags morse står det.
Ah ok, jag fick bara från Elgiganten att " din produkt skickas från vårt lager idag " och sen länk till bring koli. Men är som sagt på samma problem som dig, inget har hänt sedan fredags morgon hos BRING.
Svar från amazon:
”I dagsläget har vi inget exakt datum för när vi kommer få in fler PS5 på lager, utan detta beror helt på SONY och deras produktionstakt.
Så fort vi får in fler PS5 på lager så kommer dessa att börja skickas ut till er som beställt.”
Så det blir nog ingen därifrån i år då...
Optimisten i mig hoppas ändå att det inte ska vara helt kört att få den i år...deras bokningssystem bör ju vara kopplat till någon form av saldo eftersom att det ganska snabbt igen var stängt för beställning.
Får dessutom ta i beaktning att du har fått svaret under helgen och att personen i fråga kanske inte haft möjlighet att höra sig för med någon ansvarig?
Men som sagt, det är optimisten inom mig som tänker så
Jag gnäller på Webhallen 😅 enda anledningen att förboka är att få produkten på releasedagen och Webhallens agerande dels att sätta igång med förbokning åt helvete för tidigt, dels informera alldeles för dåligt om att de har en sjukt lång backlog, gjorde att jag utan att veta om det totalt missade release. Om det inte vore för Elgiganten hade jag fått vänta till nästa år med PS5. Det kan ju vara en smal sak kan man absolut tycka, men min lärdom är ju att aldrig förboka av Webhallen och varför ska jag då köpa annat av dem när jag får bättre service av andra? Jag röstar bara med min plånbok, jag tänker ju inte vara lojal mot en återförsäljare, så dum är jag inte.
Fast förbokning är ju ingen garanti att du måste få en produkt? Säg att det fanns 50m förbokningar på PS5 men skulle de då vänta 1 år med att släppa konsolen för att alla som bokat skulle få en och vad händer om 30m till bokat under tiden? Men absolut, i en perfekt värld skulle en förbokning garantera en produkt vid release men till den dagen. 😉
Optimisten i mig hoppas ändå att det inte ska vara helt kört att få den i år...deras bokningssystem bör ju vara kopplat till någon form av saldo eftersom att det ganska snabbt igen var stängt för beställning.
Får dessutom ta i beaktning att du har fått svaret under helgen och att personen i fråga kanske inte haft möjlighet att höra sig för med någon ansvarig?
Men som sagt, det är optimisten inom mig som tänker så
Instämmer, hoppet är det sista som överger en!
Svar från amazon:
”I dagsläget har vi inget exakt datum för när vi kommer få in fler PS5 på lager, utan detta beror helt på SONY och deras produktionstakt.
Så fort vi får in fler PS5 på lager så kommer dessa att börja skickas ut till er som beställt.”
Så det blir nog ingen därifrån i år då...
Försiktigt optimistisk här då!
”Så fort vi får in fler PS5 på lager så kommer dessa att börja skickas ut till er som beställt.”
Med tanke på att beställningsfönstret var rätt kort känns det bra att man står ”längst fram i kön” då!
Fast förbokning är ju ingen garanti att du måste få en produkt? Säg att det fanns 50m förbokningar på PS5 men skulle de då vänta 1 år med att släppa konsolen för att alla som bokat skulle få en och vad händer om 30m till bokat under tiden? Men absolut, i en perfekt värld skulle en förbokning garantera en produkt vid release men till den dagen. 😉
Vad vill du ha sagt? Jag och flera andra hade typ sämst möjlighet att få en på release av alla nätbutiker vid förbokning från Webhallen. Bara det är anledning nog att välja annan nätbutik. Släpp att försvara Webhallen nu.
Hej! Vet inte om någon kan detta men jag har en förhandsbokning på WH, ett Ps5 med blueray, det står att min order inväntar följande produkter och sen står det ”... lanseras 2020-11-30”.
På en kompis beställning hos WH står det att varan saknas i lager?!
Ps5 lanserades 2020-11-19, kan det vara så att mitt Ps5 kommer att bli färdig för upphämtning 2020-11-30? Datumet som står i min bokning?
Hej! Vet inte om någon kan detta men jag har en förhandsbokning på WH, ett Ps5 med blueray, det står att min order inväntar följande produkter och sen står det ”... lanseras 2020-11-30”.
På en kompis beställning hos WH står det att varan saknas i lager?!
Ps5 lanserades 2020-11-19, kan det vara så att mitt Ps5 kommer att bli färdig för upphämtning 2020-11-30? Datumet som står i min bokning?
När förbokade ni? Webhallen är den som har absolut längst kö, och det kan dröja långt in i nästa år innan ni kommer få eran beroende på när bokningen gjordes.
Videomupp
När förbokade ni? Webhallen är den som har absolut längst kö, och det kan dröja långt in i nästa år innan ni kommer få eran beroende på när bokningen gjordes.
Bokade i december -19, och har fått det tråkiga mailet, men varför står det isåfall så olikt på min och kompisens order?!
Jag håller med om Elgiganten och Bring. Egentligen skulle man ta och reklamera de där extra 79 kr som inte gav någon snabbare leverans.
Jag ringde Bring lokalt i Göteborgsområdet i fredags efter att ha fått kollinummer. I köppaniken hade ett gammalt telefonnummer automatiskt följt med så skulle korrigera. Hursomhelt, hon jag pratade med tyckte definitivt jag skulle ringa och begära återbetalning av 79 kr för Expressfrakten. Jag ringde EG och fick tillbaka dem på studs med kvitto t.o.m.
För övrigt sa hon att Bring måste ha hämtat ut paketet från EG innan 12.00 på fredagen för att det ska kunna levereras antingen på fredagen eller lördagen. Så nu blir det väl måndag eller tisdag istället. Märkligt ändå att de inte hinner med. Man kanske inte anställer extra personal för något som händer en gång var sjunde år, men det är ju ändå Black Friday-tider. SMH
Jag ringde Bring lokalt i Göteborgsområdet i fredags efter att ha fått kollinummer. I köppaniken hade ett gammalt telefonnummer automatiskt följt med så skulle korrigera. Hursomhelt, hon jag pratade med tyckte definitivt jag skulle ringa och begära återbetalning av 79 kr för Expressfrakten. Jag ringde EG och fick tillbaka dem på studs med kvitto t.o.m.
För övrigt sa hon att Bring måste ha hämtat ut paketet från EG innan 12.00 på fredagen för att det ska kunna levereras antingen på fredagen eller lördagen. Så nu blir det väl måndag eller tisdag istället. Märkligt ändå att de inte hinner med. Man kanske inte anställer extra personal för något som händer en gång var sjunde år, men det är ju ändå Black Friday-tider. SMH
Tack för info! Ringer till kundservice och reklamerar frakten när den har kommit. Det som skapar mest huvudbry är att vissa av ordrarna klockan 12 har levererats, men de flesta (alla?) klockan 9 verkar knappt ha lämnat Elgiganten till Bring.
Tack för info! Ringer till kundservice och reklamerar frakten när den har kommit. Det som skapar mest huvudbry är att vissa av ordrarna klockan 12 har levererats, men de flesta (alla?) klockan 9 verkar knappt ha lämnat Elgiganten till Bring.
Tänkte göra detsamma om det inte dyker upp imorgon. Jag misstänker som sagt att de ställt merparten av alla på pall för leverans till Bring medan vissa som inte kom med på den pallen av olika anledningar fick sina skickade redan i torsdags eller fredags. Oavsett så finns det fog för att lämna lite kritik till dem för att de återigen inte lyckats hantera ordrar i rätt ordning. 69 kr är väl inte hela världen men inte ska man betala för något som inte lever upp till villkoren.
Mvh,
Michael Claesson
Bokade i december -19, och har fått det tråkiga mailet, men varför står det isåfall så olikt på min och kompisens order?!
Jag bokade 18 dec 2019 och har texten:
Din order är inte redo för upphämtning då följande produkter saknas i lager:
300815 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum.
Har dock lyckas få tag på en digital version att njuta av så det går ingen nöd på mig.
Undrar hur många ps5 Inet får in i veckan som kommer. Ligger riktig nära fick ett mail att jg skulle få. Men sedan ändrade dom till okänt datum men pratade med dom jag kan ha tur att få denna vecka. Glömde dock fråga hur många dom får in står ju på webhallens sida att dom ska få in 50+. Ja bara jag får mitt till juledigheten är jag nöjd.
Undrar hur många ps5 Inet får in i veckan som kommer. Ligger riktig nära fick ett mail att jg skulle få. Men sedan ändrade dom till okänt datum men pratade med dom jag kan ha tur att få denna vecka. Glömde dock fråga hur många dom får in står ju på webhallens sida att dom ska få in 50+. Ja bara jag får mitt till juledigheten är jag nöjd.
har de ens sagt när nästa batch kommer in?
Nu verkar det som att åtminstone min EG order gått till terminal(fick leveransbekräftelse fredag morgon) så hoppet lever om en leverans imorgon
Vill bara uppdatera er som har beställt med elgiganten att nu har min order uppdaterats hos Bring med " Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare" 17.01 Jönköping. Så får se om den hinner ner till Skåne tills imorgon
Samma här, den kom till terminalen 17:28 i Jönköping. Hade inte väntat mig att något skulle skickas på en söndag så blir lite gladare i alla fall.
Samma här, den kom till terminalen 17:28 i Jönköping. Hade inte väntat mig att något skulle skickas på en söndag så blir lite gladare i alla fall.
Min anlände i Jönköping 23.08 i torsdags men har inte rört sig sen dess. Inget ovanligt att få hem varor dagen efter, utan expressfrakt, med PostNord.
har de ens sagt när nästa batch kommer in?
Jag har inte hört något om nästa batch från Inet. Dom hade ju ett datum under status för order som var för nästa vecka men helt plötsligt var det borta och nu står det okänt leveransdatum.
Det är ingen idé att tjata på kundtjänst heller då dom aldrig svarar med någon vettig information
Min anlände i Jönköping 23.08 i torsdags men har inte rört sig sen dess.
Skumt. Undrar om det är Bring som är överbelastade under denna release. Eller om det främst ligger på Elgiganten att det blivit konstigt behandlat. Förmodligen både och med tanke på att Elgiganten skickade ut ordrar som lades efter 12 innan de som lades 09.
Kanske är allmänt känt bland oss som bokat från Komplett med preliminärt leveransdatum i maj, men har fått bekräftat från dem att det är en väl tilltagen placeholder för att "ingen ska bli ledsen" och att de egentligen inte har någon aning om när det blir. Så förhoppningsvis blir det tidigare än så.
Ska bli intressant att se när "andra vågen" kommer 😅