FZ korar Generationens spel!

Robot
FZ korar Generationens spel!

Redaktionen och läsarna har sagt sitt - detta är generationens allra bästa spel.

#generationens-spel


Medlem

Tack för en riktigt trevlig kväll! Även sambon hängde med och mös. Nu har vi bokat in 18/12 för glögg och årets spel!

Bör tilläggas att sambon inte ens är spelintresserad men tyckte allt var så härligt!

Medlem

Kul att Hollow Knight och Ori var med på topp 20. Riktiga kanonspel!


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Alltid kul när ni streamar, tack för en trevlig kväll!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tack för en väldigt trevlig kväll FZ! Blev så jäkla sugen på The Witcher 3 så nu sitter man här igen och ska köra om det. Tur man är ledig imorgon.

Medlem

Lite surt att man inte kunde se för man jobbade . Men får kolla när jag kommer hem 😁

Medlem

Tackar även jag för en trevlig kväll även om jag varken har ägt ett xbox eller ps är det alltid underhållande att titta på er. Saknade en massa spel tills jag insåg att många var från generationen innan. Då börjar man inse att man är till åldern stigen. Glad att ni fick med både Hollow knight, Nier Automata och DoS 2 på topp 20. I ärlighetens namn skulle Titanfall 2 och DoS varit där med.

Witcher 3 är en värdig vinnare även om jag både hatar (avskyr verkligen Geralt på alla plan. I 3:an är han dock som minst avskyvärd) och älskar det spelet så säger mina hundratals timmar något om det spelet.

edit:
Tog bort lite dålig grammatik och något syftningsfel...

Fragtjuv

Kul att Doom kom med på Top 20. Det är det värt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Trevlig lista! Men, men, men....Witcher III framför TLOU Part II och God of war??? Kom igen...Detroit: become human och/eller Until Dawn borde var före Witcher III och de är inte ens med i listan!?

Jag lägger in officiell protest...☝️🙂

PS Inside är kanon för er som missat det.

Medlem

Tråkigt att man hade rätt med topp 3 utöver ordningen.

Kul då det är bra spel, absolut.

Tråkigt då det var förutsägbart. Hade velat ha minst ett spel i topp tre som förvånande så att man hade kunnat uppleva något nytt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Underbart att se Bloodborne på läsarnas plats fem 💪 sen att FZ rankade det lite längre ner förvånar inte, finns så många bra titlar att välja mellan.

Medlem

Toppenkväll,

Kanonlistor båda två,

Tänk om man hade Witcher och RDR2 i sin backlogg.

Avundas er!!!

Själv plockar jag nog upp God of War

It's not a lake, it's an ocean

Tack för en trevlig kväll! Även om jag tvingades springa iväg och natta sonen mitt i alltihop.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av A1200G:

Trevlig lista! Men, men, men....Witcher III framför TLOU Part II och God of war??? Kom igen...Detroit: become human och/eller Until Dawn borde var före Witcher III och de är inte ens med i listan!?

Jag lägger in officiell protest...☝️🙂

PS Inside är kanon för er som missat det.

Håller med om Detroit: Become Human borde ha varit med på topp 10 i alla fall. Men det är ett spel som kanske stöter bort många, gameplayet är ju lite "speciellt".


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

FM-guru
F.d. Sisyr

Rätt nöjd med min gissning av läsarnas val av generationens spel ändå;

Skrivet av Sisyr:

Vad gäller spelarnas val så gissar jag som jag gjorde i nomineringstråden;

1. The Witcher 3
2. God of War
3. Red Dead Redemption 2
4. Horizon: Zero Dawn
5. Bloodborne

Nästan fullträff. Byt plats på 2 och 3 bara!

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Rätt nöjd med min gissning av läsarnas val av generationens spel ändå;

Nästan fullträff. Byt plats på 2 och 3 bara!

Grattis, du tillhör en majoritet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det vore spännande att få ta del av antalet röster per titel. Eller det är hemligt?

Medlem
Skrivet av izam84:

Underbart att se Bloodborne på läsarnas plats fem 💪 sen att FZ rankade det lite längre ner förvånar inte, finns så många bra titlar att välja mellan.

Det fanns i alla fall med på redaktionens lista den här gången ^^

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WonderBoy:

Det vore spännande att få ta del av antalet röster per titel. Eller det är hemligt?

Kan iaf avslöja att The Witcher 3 vann övertygande men att det på vissa placeringar i Topp 10 skiljde så lite som en röst!


signatur
Medlem

Det har kommit en hel del underbara spel denna generation.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kavakava83:

Det har kommit en hel del underbara spel denna generation.

Ja, herregud. Ska langa upp klippet med alla nominerade, men sjukt mycket bra spel.


signatur
Medlem

Skippade den här konsolgenerationen, blev PC. God of War 3 och TLOU2 hade varit kul att prova. Detroit Become Human blir en topp 3 favorit för mig.

1. Red Dead Redemption 2
2. The Witcher 3
3. Detroit Become Human

Tack för en trevlig stream,

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dajvan:

Skippade den här konsolgenerationen, blev PC. God of War 3 och TLOU2 hade varit kul att prova. Detroit Become Human blir en topp 3 favorit för mig.

1. Red Dead Redemption 2
2. The Witcher 3
3. Detroit Become Human

Tack för en trevlig stream,

Det är ju inte försent än, många kommer nog kränga sina gamla maskiner till en billig peng.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kan iaf avslöja att The Witcher 3 vann övertygande men att det på vissa placeringar i Topp 10 skiljde så lite som en röst!

Okej, men det känns ju ändå lite betryggande. Då slipper jag ligga sömnlös över tanken på att Red Dead Redemption skulle kunna ha vunnit om jag bara hade drivit en lite, lite hårdare kampanj.

Medlem

Trist att man aldrig pallat sig igenom första "området" i Witcher 3

Inaktiv

Stängde av Witcher efter ca 10 timmar, ville det skulle vara bra men inget för mig, samma sak med RDR2, trots att jag älskade ettan, får väl se det som att man har unik smak eller nåt
Skoj att se att så många uppskattade Death stranding, blev helt fängslad av det under de ca 130 timmarna jag gav det.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Freakon:

Grattis, du tillhör en majoritet.

Nja, tveksamt? Inte sett ett enda topp 5 tips som stämt lika bra, men det är möjligt att någon mer lyckats. Hade färre fel på min topp 5 än du hade på din topp 3, exempelvis.

Medlem

Jäklar va kul att Days gone kom på 17 plats, inte illa pinkat trots den kalla recensionen . Ser man videos på hur den flyter på PS5 så upplevs det vara ett helt nytt spel.
The Witcher 3 , helt klart vinnaren.


signatur

Banksy

Medlem

Tack för grym stream, bra topp 10 och fin konsolgeneration!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Gärna fler av dessa kvällar, min annars sunkiga dag blev plötsligt en väldigt bra dag, tack fz!

Avseende listan där har jag kört 25% av spelen så blir mycket att ta igen sen när man fått sitt ps5.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

123
Skriv svar