Rykte: Apocalypse Now blir spel

Medlem
Skrivet av kebbe:

Spelet kan ju knappast bli sämre än filmen iallafall..

Måste du alltid vara så jävla negativ?


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Spelet kan ju knappast bli sämre än filmen iallafall..

Och ingen kan ju knappast bli mer bitter än vad du är i alla fall... Gå och lägg dig ditt troll.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av kebbe:

Spelet kan ju knappast bli sämre än filmen iallafall..

Inaktiv

Har svårt att se hur detta skulle kunna vara stoiff för ett spel. Låt mig gissa. Det är något xbox-shooter man har tänkt sig. flyga lite helikopter emellanåt, skjuta rishattar med .50 cal från en patrullbåt. total slaktfest.

det enda som skulle funka vore något äventyrsspel med berättelse och där man löser problem i någon slags monkey island-stil.

apocalypse now är ingen krigsfilm egentligen. ingen action. det är mer...segt utdraget drama och berättande som enbart pga catchiga och stentuffa oneliners har hamnat i fel hylla för flertalet tittare.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Sent Aprilskämt?

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Manley:
Skrivet av fakka:

Överdrivet hype'ad film.

Precis som The Hurt Locker.

Säger en som inte fattar..

Att sedan jämföra dom två filmerna är snudd på hängning.

Hurt Locker försöker göra något, men lyckas inte alls..

Ungefär som du i ditt inlägg ovan..

Snälla, förklara för oss som inte är upplysta? Sett båda filmerna och tycker att hyllningarna till filmerna är ungefär lika överdrivna som gudfadern trilogin.

Se den ett par gånger till, är det enda råd jag kan ge dig..

Medlem
Skrivet av Fille_H:
Skrivet av kebbe:

Spelet kan ju knappast bli sämre än filmen iallafall..

Måste du alltid vara så jävla negativ?

vadå han har ju rätt

Medlem
Skrivet av Troublegum:

Har svårt att se hur detta skulle kunna vara stoiff för ett spel. Låt mig gissa. Det är något xbox-shooter man har tänkt sig. flyga lite helikopter emellanåt, skjuta rishattar med .50 cal från en patrullbåt. total slaktfest.

det enda som skulle funka vore något äventyrsspel med berättelse och där man löser problem i någon slags monkey island-stil.

apocalypse now är ingen krigsfilm egentligen. ingen action. det är mer...segt utdraget drama och berättande som enbart pga catchiga och stentuffa oneliners har hamnat i fel hylla för flertalet tittare.

tycker de bästa och mest trovärdiga krigsskildringarna är just de som visar händelsen mer som en helhet. tänker t.ex. Das Boot

Medlem

Det skulle kunna bli ett intressant rollspel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Min favoritrulle! vågar dock inte hoppas på mer än en simpel actionpangare i vietnamkostym.


signatur

War never changes.

Inaktiv
Skrivet av boneless:
Skrivet av Troublegum:

Har svårt att se hur detta skulle kunna vara stoiff för ett spel. Låt mig gissa. Det är något xbox-shooter man har tänkt sig. flyga lite helikopter emellanåt, skjuta rishattar med .50 cal från en patrullbåt. total slaktfest.

det enda som skulle funka vore något äventyrsspel med berättelse och där man löser problem i någon slags monkey island-stil.

apocalypse now är ingen krigsfilm egentligen. ingen action. det är mer...segt utdraget drama och berättande som enbart pga catchiga och stentuffa oneliners har hamnat i fel hylla för flertalet tittare.

tycker de bästa och mest trovärdiga krigsskildringarna är just de som visar händelsen mer som en helhet. tänker t.ex. Das Boot

Jag håller med. Jag formulerade mig förmodligen lite konstigt. Jag menade att det inte är en krigsfilm så som flertalet tänker sig.
Det är just det här med att fokus inte behöver ligga på just våld och explosioner som i någon simpel Seagal-rulle. Blir så billigt. Ska man förvalta en titel som apocalypse now så ska man göra det bra.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Manley:
Skrivet av fakka:

Överdrivet hype'ad film.

Precis som The Hurt Locker.

Säger en som inte fattar..

Att sedan jämföra dom två filmerna är snudd på hängning.

Hurt Locker försöker göra något, men lyckas inte alls..

Ungefär som du i ditt inlägg ovan..

Snälla, förklara för oss som inte är upplysta? Sett båda filmerna och tycker att hyllningarna till filmerna är ungefär lika överdrivna som gudfadern trilogin.

The Hurt Locker håller jag med dig om. En helt okej film, som förtjänar just en "okej" stämpel. Samma med Slumdog Millionaire som jag hoppas den annars så fantastiske Danny Boyle skäms över. Dock så är både Apocalypse Now och Gudfadern fantistiskt bra filmer. Dock så är ingen av dem, i min åsikt i närheten de bästa i genren. Om man vill se en psykologisk krigsfilm, så kolla på "Den tunna röda linjen", och vill man se en realistisk vietnamfilm så får man kolla på "Plutonen".

Lite det som gör upplevelsen med Apocalypse Now sämre, är det att både Dale Dye (military Advisor som överlevde 71 stora operationer under Vietnam) och Oliver Stone (som också slogs i Vietnam) har gått ut och sagt att Apocalypse Now är så orealistiskt som det kan bli om man skall filmatisera Vietnam kriget. Med det i åtanke, är det fortfarande en fantastisk film i många andra avseenden.

Medlem

Film till spel har ju alltid funkat bra förut? Eller?

Nä.

Medlem
Skrivet av Troublegum:
Skrivet av boneless:
Skrivet av Troublegum:

Har svårt att se hur detta skulle kunna vara stoiff för ett spel. Låt mig gissa. Det är något xbox-shooter man har tänkt sig. flyga lite helikopter emellanåt, skjuta rishattar med .50 cal från en patrullbåt. total slaktfest.

det enda som skulle funka vore något äventyrsspel med berättelse och där man löser problem i någon slags monkey island-stil.

apocalypse now är ingen krigsfilm egentligen. ingen action. det är mer...segt utdraget drama och berättande som enbart pga catchiga och stentuffa oneliners har hamnat i fel hylla för flertalet tittare.

tycker de bästa och mest trovärdiga krigsskildringarna är just de som visar händelsen mer som en helhet. tänker t.ex. Das Boot

Jag håller med. Jag formulerade mig förmodligen lite konstigt. Jag menade att det inte är en krigsfilm så som flertalet tänker sig.
Det är just det här med att fokus inte behöver ligga på just våld och explosioner som i någon simpel Seagal-rulle. Blir så billigt. Ska man förvalta en titel som apocalypse now så ska man göra det bra.

ja men då är vi ju helt överens.

Spelmakarnas ytliga syn på berättande kommer aldrig att göra den rättvisa. Den grundläggande skillnaden är förstås att spel ska underhålla, där inom måste krig vara roligt. Ett spel som ger ångestdrypande domedagskänslor som Apocalpse Now i en tid där de mest avancerade spelen fortfarande skulle vara helt banala som film.

12
Skriv svar