Den stora Assassin's Creed Valhalla-tråden

Skrivet av Fulci:

Jag tycker Valhalla är för lätt och tråkigt. Om man inte går till ett dödskalleområde då det helt plötsligt blir omöjligt. Att de har statiska levels i områden gör att majoriteten av fiender antingen är för lätta eller för svåra. Under tiden man gör quests och är i ett område blir de snabbt för lätta. Ska man då byta till ett nytt område innan man är klar med sina quests?

I Odyssey kunde man ställa in svårighetsgraden och då var den på den nivån spelet igenom oavsett vart man gick. I Valhalla är det som trappsteg där man nästan hela tiden inte är i synk med önskad svårighetsnivå på fienderna.

personligen var jag alltid OP i odyssey efter man spelat ett tag, sen att fienderna var så kallade bulletsponge gjorde bara att dom tog lite längre inte svårare, men var fortfarande bara att trycka på attack hela tiden och rinse and repeat mot dom och spelade ingen direkt roll vad för vapen man hade i det du bara malde ner fiender när dom hade omringat dej om du så hade en en dagger eller ett spjut så spelade det ingen roll om dom så hade sköldar eller inte, var bara at trycka på attack så blev alla träffade... personligen gillar jag inte bulletsponge fiender för det har inte med svårighet att göra för dom tar längre tid att ta ner med samma knapptryckningar om och om igen, därför jag slutade spela The Division 2..
Men alla är vi ju olika som tur va, annars hade världen varit skit tråkig

signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd

Håller med om att striderna var bättre i odyssey. Valhalla är alldeles för likt dark souls och hatar dom spelen, stamina liksom vad fan.

Har inte klarat detta än för ha feer roamat denna vecka och raidat lite. Får se när jag tar upp storyn igen men känns ej lockande.

signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Håller med om att striderna var bättre i odyssey. Valhalla är alldeles för likt dark souls och hatar dom spelen, stamina liksom vad fan.

Har inte klarat detta än för ha feer roamat denna vecka och raidat lite. Får se när jag tar upp storyn igen men känns ej lockande.

Ta inte illa upp nu, men anledningen du inte njuter av spelet lika mycket är för att du är en dålig gamer rent allmänt.
För när var senast du klarade ett spel utan att ta upp nån walktrough eller hur man hittar det bästa vapnet eller rusting på nätet?
Troligen kommer du nog inte ihåg senast!
Det märks ju att har väldigt dåligt tålamod när det gäller klara av saker i spel, och att så fort du har haft svårt för en fiende/boss och misslyckats några gånger så blir du sur och så tar du och kollar på nätet för hur man ska göra eller nån slags glitch som ger dej godmode, och du gör garnterat likadant på uppdrag där du skall hitta eller göra nåt speciellt, dvs det går 5-10min utan att du lyckats med uppgiften så blir du sur och kollar upp hur man gör den. och du kollar säkert åxå upp snabbt hur man får dom "bästa" sakerna snabbt så du slipper göra det själv och kan gå rundor och vara Op så snabbt som det bara går..
Och att man gör så hella tiden gör att man utvecklas inte som spelare lika mycket..

Så mitt tips till dej är att sluta upp och kolla upp allt på nätet så fort du får litet svårt hinder där och klara av det själv istället och på så sätt bli en bättre gamer för annars kommer du inte kunna njuta av flera Assassins´s creed lika mycket, för tyvärr för dej så är så att Assassins creed spelen kommer troligen inte att vara så länge att du bara kan hålla i en kniv och peppra på attack knappen och ta ner 4 fiender samtidigt. Den kommer troligtvis att blir mer komplicerad.

signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

Skägg.
10 Chambers

Körde precis klart Berserker-uppdragen, Bjorn med Björnen. Fint!

signatur
Inaktiv
Skrivet av Snake Plissken:

Ta inte illa upp nu, men anledningen du inte njuter av spelet lika mycket är för att du är en dålig gamer rent allmänt.
För när var senast du klarade ett spel utan att ta upp nån walktrough eller hur man hittar det bästa vapnet eller rusting på nätet?
Troligen kommer du nog inte ihåg senast!
Det märks ju att har väldigt dåligt tålamod när det gäller klara av saker i spel, och att så fort du har haft svårt för en fiende/boss och misslyckats några gånger så blir du sur och så tar du och kollar på nätet för hur man ska göra eller nån slags glitch som ger dej godmode, och du gör garnterat likadant på uppdrag där du skall hitta eller göra nåt speciellt, dvs det går 5-10min utan att du lyckats med uppgiften så blir du sur och kollar upp hur man gör den. och du kollar säkert åxå upp snabbt hur man får dom "bästa" sakerna snabbt så du slipper göra det själv och kan gå rundor och vara Op så snabbt som det bara går..
Och att man gör så hella tiden gör att man utvecklas inte som spelare lika mycket..

Så mitt tips till dej är att sluta upp och kolla upp allt på nätet så fort du får litet svårt hinder där och klara av det själv istället och på så sätt bli en bättre gamer för annars kommer du inte kunna njuta av flera Assassins´s creed lika mycket, för tyvärr för dej så är så att Assassins creed spelen kommer troligen inte att vara så länge att du bara kan hålla i en kniv och peppra på attack knappen och ta ner 4 fiender samtidigt. Den kommer troligtvis att blir mer komplicerad.

Om man snabbt blir less och inte ids "bli bättre" kollar upp saker för att det går emot en och man tycker det är tråkigt.
Då är det inte rätt spel man spelar.
Orsak kan vara att man är "mätt" eller bara vill hinna spela genom så många spel som möjligt.
Kanske en backlogg som "gnager"
Man kan "behöva" ett byte, då menar jag man ska nog köra några spel som man vanligtvis inte kör.
Prova en ny genre tex.

Tillägger att med detta inlägg så är det inte för att ta parti för nån av era åsikter bara tankar kring egna erfarenheter av såna här "symptom" efter över 30år som gamer

Fast i lvl 4 på Ravensthorpe utan nått att raida för att bygga vidare

FreeRoamar och kör story under tiden
Vill kunna ha fester och se hur det ser ut. Har uppgraderat alla hus utom de som buffar Feasts, och då verkar man inte kunna starta en

signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jösses vad segt spelet är i början. Är det verkligen värt att göra alla sidouppdrag och hitta alla skatter eller ska man bege sig så fort som möjligt till England?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Fast i lvl 4 på Ravensthorpe utan nått att raida för att bygga vidare

FreeRoamar och kör story under tiden
Vill kunna ha fester och se hur det ser ut. Har uppgraderat alla hus utom de som buffar Feasts, och då verkar man inte kunna starta en

För mig byggdes inte ravensthorpe klart förrän jag gjort klart sista området, så man ska nog se lite på det som att det ska växa i takt med storyn, raida det man kan göra i de nya områden man upptäcker etc. Låt det ta den tid det tar och stressa inte över ravensthorpe är mitt råd. Feasts är inte så spännande egentligen, man får ju lite stat boost och så men det är mest en liten filmsekvens av vikingar som äter och festar en kort stund.

Skrivet av Frasstheass:

Jösses vad segt spelet är i början. Är det verkligen värt att göra alla sidouppdrag och hitta alla skatter eller ska man bege sig så fort som möjligt till England?

Själv tyckte jag att början var mysig, men du kan absolut bege dig till england direkt om du känner för det. Jag upplevde att jag levlade långt före rekommenderad level när jag gjorde alla sidouppdrag etc. i de tidiga områderna. Bättre att satsa på att göra mycket sånt i något område du trivs bra i senare isåfall.

Medlem

Är det bara jag eller är inte Valhalla slående vackert speciellt i Norge under nattetid med det norrskensdränkta himlavalvet? Att folk klagar på grafiken i dessa nextgenkonsoler är häpnadsväckande med tanke på att vi får allt detta grafikgodis i stabila 60 fps, för första gången på konsoler. Jag håller delvis med om att striderna är brutala på den svåraste svårighetsgraden särskilt i strid med flera kombattanter- men det gäller att använda pilbåge och stealth effektivt vilket gör det hela överkomligt.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

För mig byggdes inte ravensthorpe klart förrän jag gjort klart sista området, så man ska nog se lite på det som att det ska växa i takt med storyn, raida det man kan göra i de nya områden man upptäcker etc. Låt det ta den tid det tar och stressa inte över ravensthorpe är mitt råd. Feasts är inte så spännande egentligen, man får ju lite stat boost och så men det är mest en liten filmsekvens av vikingar som äter och festar en kort stund.

Själv tyckte jag att början var mysig, men du kan absolut bege dig till england direkt om du känner för det. Jag upplevde att jag levlade långt före rekommenderad level när jag gjorde alla sidouppdrag etc. i de tidiga områderna. Bättre att satsa på att göra mycket sånt i något område du trivs bra i senare isåfall.

Tyvärr så har jag svårt lämna något halvgjort, så är kvar i snön!

Skrivet av Frasstheass:

Gört ...testa England det har en helt annan energi
Där lyfte spelet ordentligt för mig.
Sen har jag åkt tillbaka och rumlat runt i snön

signatur

Medlem

Vilket område tyckte folk om mest då? (spoilerfritt helst). Tyckte att storyn i East Anglia var lite medryckande även om liknande story gjordes i typ två andra områden så gjordes det nog bäst där, ganska episkt.
Älskade jul/halloweenstämningen i Jorvik respektive... vad det nu heter, området i väst också.

Medlem

Gört ...testa England det har en helt annan energi
Där lyfte spelet ordentligt för mig.
Sen har jag åkt tillbaka och rumlat runt i snön

Har börjat rensa upp lite kring Ravensthorpe precis. Gör klart Norge när man blivit lite starkare. Kan gilla att det inte droppas så mycket gear som i förra spelet, även om det är knepigt med att välja vad man ska uppgradera eller inte.

Medlem

Någon mer än jag som har problem med Ultimate Refinement trophyn? Den vägrar poppa för mig!!!

Efter uppdateringen kan man äntligen se VAD man köper i affären
Hur kunde Ubi tycka det var en bra ide att bara förklara i text från början haha

signatur

Medlem

Efter uppdateringen kan man äntligen se VAD man köper i affären
Hur kunde Ubi tycka det var en bra ide att bara förklara i text från början haha

Jävlar! otippat ändå att de faktiskt fixade den idiotiska grejen. Skönt att slippa spara/ladda varje gång man vill kolla något.
Kul när man köpte "short hair" men det var "fancy hair" sen när man valde hår t.ex...

Medlem

Efter sista patchen idag kan jag inte ens ladda ett sparat spel, kraschar ut till dashboarden efter en stund. Nu ännu värre än innan, totalt ospelbart...Innan kunde jag iaf spela ett tag innan den kraschade, bra jobbat ubisoft..

Medlem

Valhalla är också buggigt, men det pratas mindre om det för det var inte så buggigt på konsoler som Cyberpunk 2077. Det senare är förstås en katastrof, eftersom på konsoler ska man kunna lägga sig i soffan, starta Forza och bara köra.

Skägg.
10 Chambers

Kom precis till Asgard, vilket jag inte alls var beredd på. Dock alldeles för låg level för att köra vidare.

signatur
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kom precis till Asgard, vilket jag inte alls var beredd på. Dock alldeles för låg level för att köra vidare.

Men har du inte lärt dej att du inte ska dricka mystiska å konstiga dricker som du inte vet vad det e för nåt!

signatur

Skägg.
10 Chambers

Men har du inte lärt dej att du inte ska dricka mystiska å konstiga dricker som du inte vet vad det e för nåt!

Min Eivor är en ja-sägare!

signatur
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Min Eivor är en ja-sägare!

Aha en people pleaser!!

signatur

Hur gör ni med eran outfit, döljer ni nåt av dom?
Jag döljer hjälm, cape, pilbåge och handskar... Och sköld om jag använder det

signatur

Medlem
Skrivet av Fulci:

Valhalla är också buggigt, men det pratas mindre om det för det var inte så buggigt på konsoler som Cyberpunk 2077. Det senare är förstås en katastrof, eftersom på konsoler ska man kunna lägga sig i soffan, starta Forza och bara köra.

Upplevde inte en enda bugg i Valhalla, körde på PS4 och PS5.

Medlem
Skrivet av Boogie:

Upplevde inte en enda bugg i Valhalla, körde på PS4 och PS5.

Jag har inte upplevt en enda bugg i Cyberpunk 2077. Kör det på PC.

Medlem

Kollade och såg att jag kört 197 timmar Odyssey och 57 timmar Valhalla. Trodde inte det var så många timmar i Odyssey. Men det tilltalade mig och hade inga buggproblem med det spelet på PC. Valhalla hade några trista buggar, men flera av dem blev fixade i ett par uppdateringar efter release.

Hur gör ni med eran outfit, döljer ni nåt av dom?
Jag döljer hjälm, cape, pilbåge och handskar... Och sköld om jag använder det

Visste faktiskt inte att man kunde dölja vapen tills jag råkade göra det igår.

Brukar bara dölja hjälm och ibland cape

Tar fram hjälmen vid full on Fighting, men av nån konstig anledning gör inte mina klanmedlemmar det

signatur

Visste faktiskt inte att man kunde dölja vapen tills jag råkade göra det igår.

Brukar bara dölja hjälm och ibland cape

Tar fram hjälmen vid full on Fighting, men av nån konstig anledning gör inte mina klanmedlemmar det

Dom har kanske inte råd till nån hjälm

signatur

Dom har kanske inte råd till nån hjälm

Sigurd o Eivor tar allt av värde själva 😅

signatur

Medlem

Är det något som har blivit bättre eller sämre jämfört med föregångarna?

Jag har aldrig spelat ett AC men läste att ubisoft skulle ändra kurs & lovade bättring.

Skriv svar