Diskutera – Vilket är tidernas bästa Playstation-spel?

Robot
Diskutera – Vilket är tidernas bästa Playstation-spel?
Medlem

Tidernas bästa? Kommer fan inte ihåg vilket spel som kom ut för 3 år sedan ens... Men Days Gone är nog min röst.


signatur

I drank what?

Medlem

Driver 2


signatur

I want to play a game.

Medlem

Oof... Står mellan FF7 och God of War 2018. Men det känns som att FF7 är ett "viktigare" spel, även om det är lite orättvist eftersom det har funnits så mycket längre. Men det blir nog fasen vinnaren!


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Gran turismo!

Medlem

Finns så många.. sly, jak o daxter, Ratchet..
Men jag slår ett slag för första Little big planet, kändes helt magiskt första genomspelningen

Medlem

FF7 eller FF9 men FF7 va sånt steg framåt iallafall i mina ögon.

Medlem

Står mellan Resident Evil, Resident Evil 2 och The Last of Us.


signatur

"There will be another time"

Medlem

Lägger min röst på Suikoden 2.

Medlem

Största spelupplevelsen var Final fantasy VII. Gillade något metal gear solid också. Hade bara PS1.


signatur

- pixelfantast

Medlem

God Of War serien är Sonys största present till alla gamers IMHO


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Medlem

Final Fantasy VII.

Medlem

Ps1: King's field 2
Ps2:Resident evil 4
Ps3:Oblivion
Ps4:The last of us Remastered
Ps5: Resident evil village demo (allt jag spelat på ps5 so far.)

Medlem

Final Fantasy VII

Medlem

Gud vad svårt. Vill säga FF7 pga hur storslaget det kändes just då, men eftersom att jag samtidigt stör mig så oerhört mycket på random encounters och anser att det förstör tempot i spelet så kan jag inte säga att det är tidernas bästa spel. Så jag måste nog säga God of War (2018).

Medlem

Metal Gear Solid 2 och Kingdom Hearts 1.

Om jag tar bort nostalgibrillorna får det bli Metal Gear Solid 3 och God of War (2018).

Jag låter självsäker, men det är fan en svår fråga.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

För mig är det nog Bloodborne, Final Fantasy X, Persona 5 Royal och God Of War serien. GoW 2018 är nog det bästa GoW men tycker hela serien är jävligt grym.

Medlem

Om man ser till exklusiva PS-spel...hm...troligen The Last Of Us. Inget annat spel har någonsin lyckats trollbinda mig så. När eftertexterna rullade satt jag en bra stund och bara funderade.

Annars är det The Witcher 3, tveklöst. Grundspelet är helt makalöst, blir man inte melankolisk av berättelsen i Heart of Stone har man empatiska problem, medans Blood&Wine är bättre och längre än många andra full-längdsspel.


signatur

Den som här flest prylar när han dör vinner.

Medlem

För min del måste de spel jag haft mest kul med varit Ratchet&Clank-serien, Uncharted-serien och Last of us-serien.
Många minnesvärda timmar bakom de spelen..

Medlem

Castlevania Symphony of the night är solklar etta för min del.

Medlem

Final Fantasy 7. Inte bara det bästa Playstation spelet utan det bästa spelet någonsin, alla kategorier.

Medlem

Suikoden 1&2, samt FF9 står högst upp på min lista, sedan metal gear serien, sen lite axplock mellan olika titlar som fängslat en som Horizon, days gone, the last of us.
Ghost of tsushima har jag stora förhoppningar på som installeras just i denna stund!

Medlem
Medlem

Tekken tag team bästa för festspelet!
Men allra bästa måste vara Unchardet 4.
Men igen slår Zelda Ocarina of timme!


signatur

🐖💨💩

Medlem

Suikoden
Castlevania Symphony of the Night
Final Fantasy VII

Medlem
Medlem
Medlem
King's Field II.

2. Vandal Hearts.
3. FFVII.

Medlem
123
Skriv svar