Psychonauts 2 får odödlighetsläge så att alla kan klara det

Robot
Psychonauts 2 får odödlighetsläge så att alla kan klara det
Medlem

De kommer säker dingla det framför näsan på mig varje gång jag dör! ”Är det lite svårt för dig? Testa att vara odödlig så går det nog bättre ska du se”

Medlem

De borde passa på att lägga in en funktion så att spelet kan spela sig självt också.
Alla ska kunna njuta av spel.

Fler möjligheter till folket 🙃

Medlem

Tja... vet ett spel som skulle behöva nåt slags "fusk" och det är Little big planet-spelen, för en som inte spelar så mycket konsol är det fan inte helt lätt på vissa ställen.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

De borde passa på att lägga in en funktion så att spelet kan spela sig självt också.
Alla ska kunna njuta av spel.

Fler möjligheter till folket 🙃

Skulle vara grymt då kan man ju sköta hushållet samtidigt som man lirar 🤣

RmK
Medlem
Skrivet av jeppe109:

De borde passa på att lägga in en funktion så att spelet kan spela sig självt också.
Alla ska kunna njuta av spel.

Fler möjligheter till folket 🙃

Det går redan att göra i Final Fantasy XII

Medlem

Kommer dom göra samma sak som capcom gjorde med Resident Evil Village?
"Är spelet för svårt? Testa sänka svårighetsgraden din pleb"


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Varför gnälla på att folk vill vara inkluderande? Vi snackar väl ett singleplayer lir här?

Visst, man kan resonera som så att det inte är ett spel längre, utan snarare en "interaktiv film" eller något, men so what?

Spel skall vara ett nöje, och om fler kan ha roligt tack vare detta, more power to them.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skribent
Skrivet av Akronym:

Varför gnälla på att folk vill vara inkluderande? Vi snackar väl ett singleplayer lir här?

Visst, man kan resonera som så att det inte är ett spel längre, utan snarare en "interaktiv film" eller något, men so what?

Spel skall vara ett nöje, och om fler kan ha roligt tack vare detta, more power to them.

Instämmer. Det finns nog många med funktionsnedsättningar som älskar såna här initiativ.

Medlem

trevligt tycker jag. Ser inge problem med detta. DOCK om dom rör spel som Sekiro och gör dom lättare eller gör att det finns några lägen som t,ex odödlighet etc, Då kan jag inte göra annat än att säga NEJ där för jag tycker det är ett sådant typ av spel där skill ska bestämma om du kan klara spelet eller ej.

Medlem
Skrivet av Natrium:

trevligt tycker jag. Ser inge problem med detta. DOCK om dom rör spel som Sekiro och gör dom lättare eller gör att det finns några lägen som t,ex odödlighet etc, Då kan jag inte göra annat än att säga NEJ där för jag tycker det är ett sådant typ av spel där skill ska bestämma om du kan klara spelet eller ej.

Även om jag har viss förståelse för hur du resonerar så tycker jag att du har åtminstone delvis fel.

Själv anser jag att alla spel med handling bör ha någon form av "story läge" (som är lätt) så att alla som vill skall kunna uppleva handlingen.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Thane:

De kommer säker dingla det framför näsan på mig varje gång jag dör! ”Är det lite svårt för dig? Testa att vara odödlig så går det nog bättre ska du se”

Det kommer fram en cutout av Tim Schafers huvud och en pratbubbla som bara säger "HA! Pussy!!!".


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Inaktiv
Skrivet av Jonny Myrén:

Instämmer. Det finns nog många med funktionsnedsättningar som älskar såna här initiativ.

Sen om det retar upp några elitister i samma veva får man väl se det som en bonus

Medlem

Tycker det här är väldigt bra, skadar ju inte att det finns olika möjligheter att spela på.

Medlem

Toppen! Jag skulle nog inte utnyttja det själv, men jag tycker det är bra med valmöjligheter.

Förr var ju fusk mycket vanligare, det t.ex. kunde vara i form av oändligt med liv. Fanns ju till och med fuskhårdvara. På så sätt kunde spelare redan då skräddarsy sin upplevelse, och experimentera. Nu tycker jag inte att det här ska kallas för fusk, menar bara att liknande medel har funnits länge.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Sen om det retar upp några elitister i samma veva får man väl se det som en bonus

Eller hur för att alla som inte vill ha svårighetsgrad i spel är elitister, dumt argument för att försöka att automatiskt få det att låta som de med annan åsikt har fel. Jag gissar på att du mest syftar på Soulsborne och spel likt det för ja det finns absolut toxic folk som tror de är bättre än andra där för att de är bra på spelen men det är långt ifrån alla och det är även långt ifrån enda anledningen till varför nästan alla fans inte vill ha svårighetsgrader i de spelen. Communityn i flesta fall är väldigt hjälpsam. Finns hur många guider som helst och frågar du på något forum om hjälp så kommer de flesta försöka hjälpa dig.

Majoriteten av fansen vill bara inte att de ska ändra ett av spelens main mechanics bara för att några få människor som inte ens gillar spelen från början ska kunna ta sig igenom dem. Det finns tillräckligt med spel ute för att alla inte ska behöva ha handhållande. Att dö, trial and error, har inte så mycket med att spelet är svårt att göra. Det ska vara så, det är så för nästan alla när de testar ett av spelen för första gången, man är inte dålig för det. Var är logiken med att de ska ta bort det när det bokstavlig talat är en av sakerna spelet är som mest känt för?

Sen att de spelen är JÄTTESVÅRA är en myt som av någon jäkla anledning folk fortfarande tror på. Finns gott om folk med handikapp som klarat det. Problemet är att fastnar du på en boss eller en zon en timme utan att progressa då är spelet för svårt. En timme är fan tom en stretch i flesta fall, utan det handlar mer om att de vill bara ha konstant progression varje minut annars är det för svårt. Även fastän i Soulsborne, när du dör och spenderar en stund på en boss så progressar du redan för du förhoppningsvis lär dig hur bossen fungerar. De har dock inte tid eller tålamod att lära sig utan det ska räcka med att bara trycka lite på kontrollen sen är spelet slut. Det handlar mer om att du gillar tyvärr inte spelet, spela något annat. Det är uppenbart att majoriteten av fansen vill inte ha svårighetsgrader. Det bästa argumentet utan att vara en "elitist" då är att främst Soulsborne spelen har onlinelägen. Antingen splittra spelarbasen mellan svårighetsgraderna eller gör så att du bara kan farma sönder alla bra saker på lättaste nivån. Ingen aktiv spelare vill det och det har inget med elitism o göra. Det finns MÅNGA fler argument som upprepats 100000 gånger men det där är väl det starkaste av dem.

Återigen det finns såååå många spel som de som inte gillar Soulsborne och liknande spel kan lira istället. Man ska inte behöva skräddarsy vartenda spel så att alla gillar dem. Det är en populär spelserie, därför vill många spela det men vissa har inte tålamod så istället för att förstå att de inte gillar spelet skyller de på att det är för svårt. Jag skulle vilja ta mig igenom Nioh men hade inte tålamod, tyckte in de var roligt så jag sket it helt enkelt.

Inaktiv

Ser Playthrough videos på youtube. Klarat flera hundra spel på det sättet.

Medlem

Jag spelar i princip endast spel som ger mig en utmaning men har inget emot ett easy läge för de som föredrar det på villkor att högre svårighetsgrader lämnas orörda. Orkar inte spela igenom lätta spel, ens för story, tycker de blir sömnpiller.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Ser Playthrough videos på youtube. Klarat flera hundra spel på det sättet.

Varför måste det vara antingen eller?

Medlem

Ser noll Problem med detta, dom som gillar dom hårdare svårighetsgraderna spelar på dom.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar