EA Play Pro-prenumeranter och "guldbokare" får Battlefield 2042 tidigare

Robot
EA Play Pro-prenumeranter och "guldbokare" får Battlefield 2042 tidigare

15 i stället för 22 oktober.

#battlefield-2042

Avstängd

Jag väntar med detta tills en rea precis som jag gjorde med BF5.

signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Fint... då får ni som får spelet den 15:e berätta för mig om det är värt att köpa den 22/10 (eller senare). Jag väntar gärna.

signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F

Medlem

Inget som påverkar mina planer. Väntar och ser hur det ser ut på Twitch och YouTube innan jag bestämmer mig för att köpa eller inte.

Inaktiv

Som flera tidigare nämnt så är väl detta inte dåligt för någon, dom som älskar serien och köper dyrare utgåvor får tillgång tidigare. Vi andra får chansen att tidigt ta del av intryck etc.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Fint... då får ni som får spelet den 15:e berätta för mig om det är värt att köpa den 22/10 (eller senare). Jag väntar gärna.

Lite så jag tänker också. Blev besviken på BF1 och BF5 så kommer vänta och se vad folk säger om spelet innan jag köper. Det ser ut som att dom har lärt sig läxan att faktiskt släppa ett färdigt spel på releasen men jag avvaktar.

Medlem

Om jag inte kommer ihåg fel så har de väl gjort samma sak på tidigare BF också, så det är väl som det brukar med lite olika starttid.

Medlem

Nu bryr jag mig inte särkilt om just denna titel. Men det finns ngt magiskt i början av mp-spel, när alla är lika dåliga. Om man ger chansen till se största/bästa fansen att träna, då försvinner magin. Då blir man mest kanonmat.

ELF
Medlem
Skrivet av maq777:

Nu bryr jag mig inte särkilt om just denna titel. Men det finns ngt magiskt i början av mp-spel, när alla är lika dåliga. Om man ger chansen till se största/bästa fansen att träna, då försvinner magin. Då blir man mest kanonmat.

Kan hålla med lite. Då skulle man behöva återställa all progression så fort det tillkommer en ny spelare.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Medlem

YES eller jag menar no, äldre och mycket visare nuförtiden
"TestKaninat" så många spel på tidigt släpp eller för den delen på riktiga släppdatum med tveksam funktion och underdimensionerade servrar att jag tittar YT först

signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag väntar med detta tills en rea precis som jag gjorde med BF5.

Kul när alla har börjat låst upp alla vapen samt folk har börjat bli riktigt bra på det. But you do you I guess.

Avstängd
Skrivet av kaealy:

Kul när alla har börjat låst upp alla vapen samt folk har börjat bli riktigt bra på det. But you do you I guess.

Spelar inte online. Köper jag det är det för singleplayer storyn.

signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Spelar inte online. Köper jag det är det för singleplayer storyn.

2042 har ingen single-player, enbart multiplayer denna gång.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd
Skrivet av Fezk:

2042 har ingen single-player, enbart multiplayer denna gång.

Ok ja då blir det inget köp.

signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Bra, då inväntar jag rean eller låter bli köp.

Äh, handen på hjärtat så hade det nog inte blivit köp oavsett.

Det senaste jag köpte BF2 och expansionen med special forces. De senare titlarma har jag bara testat hos vänner.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Avstängd

Aldrig preorder, ren principsak.

Medlem

Första veckan brukar det väl ändå vara en del strul som dom behöver patcha bort så för mig gör det inget. Bli ingen förbokning för mig denna gång.

Medlem

Jag köpte grafikkort för 13k för att spela just detta.

Medlem
Skrivet av breahl:

*insert sur-gubbe-smiley*

Inaktiv
Skrivet av Fatmajk:

*insert sur-gubbe-smiley*

Hen skrev ju att hen spelade BF för dess singleplayer och eftersom 2042 inte har någon sp blir det därför inget köp.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Första veckan brukar det väl ändå vara en del strul som dom behöver patcha bort så för mig gör det inget. Bli ingen förbokning för mig denna gång.

Det varierar, men en vecka låter optimistiskt. Battlefield 4(?) var ju i ganska dålig skede i flera månader om jag inte missminner mig. Det var mycket snack om netcode på den tiden.

Medlem
Skrivet av breahl:

Kampanjen i Battlefield spelen är väl i bästa fall Okej så det är ju ingen förlust om de skippar den. Enda jag orkat mig igenom var BC2 .

Medlem
Medlem
Skrivet av breahl:

Du kan spela mot och med bottar

Avstängd
Skrivet av Thane:

Du kan spela mot och med bottar

Jag spelade med och mot sådana som Heaton och Potti när dom var som vassast i NIP i början av 2000. Jag vill inte gå in och förnedra alla i BF. )))

signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Det varierar, men en vecka låter optimistiskt. Battlefield 4(?) var ju i ganska dålig skede i flera månader om jag inte missminner mig. Det var mycket snack om netcode på den tiden.

Mm det minns jag. Vissa maps som Paracel Storm krashade konstant. BF1 och BF5 hade väl inte lika stora problem men känner inte att det är någon brådska att vara speltestare första veckan/veckorna.

Moderator
Skrivet av breahl:

Jag spelade med och mot sådana som Heaton och Potti när dom var som vassast i NIP i början av 2000. Jag vill inte gå in och förnedra alla i BF. )))

Bara för att du spelade mot dem betyder det ju inte att du var duktig.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Bara för att du spelade mot dem betyder det ju inte att du var duktig.

I min ungdom spelade jag i samma fotbollslag som en allsvenska spelare och en landslagsspelare.

Jag är skitkass, på riktigt sjukt dålig.

Tyckte att den anekdoten passade nu.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

I min ungdom spelade jag i samma fotbollslag som en allsvenska spelare och en landslagsspelare.

Jag är skitkass, på riktigt sjukt dålig.

Tyckte att den anekdoten passade nu.

Jag är född i samma världsdel som Zlatan men trots det är jag dålig på fotboll.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Fast i alla BF spel så kommer det ändå i slutändan handla om hur bra du är på FPS. Ja, vissa vapen/attachments gör att du för en liten fördel, men inte till den graden att du slutar med 0 kills och 35 deaths. Då är det mer hur du är som spelare att göra.

Det är en grej om man spelar rankat/elite nivå där minsta lilla övertag spelar en stor roll. Men BF är inte en sånt spel.

Sen så är FPS ett genre där dina "skills" förs vidare till andra spel relativt bra, det enda du behöver lära dig är rekylen och rörelserna, och ofta vänjer man sig snabbt för det.

12
Skriv svar