NHL 22 ska presenteras imorgon klockan 17:00

Robot
NHL 22 ska presenteras imorgon klockan 17:00

Hockeysäsongen är snart här och därmed också ett nytt NHL.

#EA, #NHL-22, #hockey


Inaktiv

Är det så jävla mycket begärt att få skiten på PC?

Hoppas kan man väl.

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Är det så jävla mycket begärt att få skiten på PC?

Hoppas kan man väl.

Kunde inte sagt det bättre själv !

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Är det så jävla mycket begärt att få skiten på PC?

Hoppas kan man väl.

Hear hear!

Backloggens befriare
Skrivet av anon_78917:

Är det så jävla mycket begärt att få skiten på PC?

Hoppas kan man väl.

Japp. Totalt omöjligt fattaru väl?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Är det så jävla mycket begärt att få skiten på PC?

Hoppas kan man väl.

Varför det? PC är ju dött. Finns inga som helst pengar att tjäna där.

Okej, jag kan inte hålla mig.

Skribent
Skrivet av anon_78917:

Är det så jävla mycket begärt att få skiten på PC?

Hoppas kan man väl.

När det finns torskar i helvetet och djävlar i norra ishavet...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Är det så jävla mycket begärt att få skiten på PC?

Hoppas kan man väl.

Hoppas kan man men lär inte hända
Back to NHL 2004 ReBuilt
NHL var alltid bäst på PC.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

NHL var alltid bäst på PC.

Att de inte själva inser det, är rent av tragiskt.

Medlem

Läste nånstans att det ska göra comeback till pc men jag har ingen aning om det stämmer eller om det bara är nåt rykte

Medlem

Tvivlar på att det kommer till PC. Om dem väl gör det så blir det väl som FIFA att dom kör på Old-gen för PC också...

Medlem

Är en genuin "hockeynerd" och har köpt det varje år till någon konsol. Har blundat åt all kritik om få och eller dåliga årliga uppdateringar.
Men, förra året fick det vara nog. Köpte det helt enkelt inte. Det kom på Game Pass, och självklart körde jag det.

I år ska det dock mycket till att dom får mina pengar. Uppdateringen till dom nya konsolerna ska vara stora, speciellt i grafik (som sett likandat ut länge....), innan jag ens tänker bry mig.

Hoppas inte ens på något mirakel. Trots att jag älskar sporten och NHL är enda valet om man lira det som spel.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Skribent
Skrivet av Tassel:

Är en genuin "hockeynerd" och har köpt det varje år till någon konsol. Har blundat åt all kritik om få och eller dåliga årliga uppdateringar.
Men, förra året fick det vara nog. Köpte det helt enkelt inte. Det kom på Game Pass, och självklart körde jag det.

I år ska det dock mycket till att dom får mina pengar. Uppdateringen till dom nya konsolerna ska vara stora, speciellt i grafik (som sett likandat ut länge....), innan jag ens tänker bry mig.

Hoppas inte ens på något mirakel. Trots att jag älskar sporten och NHL är enda valet om man lira det som spel.

EA skulle verkligen behöva en konkurrent som blåser lite eld i arslet på dem. FIFA har ju åtminstone PES, vilket innebär att de aldrig riktigt kan slappna av med den utvecklingen. NHL så är de ju ensamma på marknaden, den kan släppa vad fan som helst.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Tassel:

Är en genuin "hockeynerd" och har köpt det varje år till någon konsol. Har blundat åt all kritik om få och eller dåliga årliga uppdateringar.
Men, förra året fick det vara nog. Köpte det helt enkelt inte. Det kom på Game Pass, och självklart körde jag det.

I år ska det dock mycket till att dom får mina pengar. Uppdateringen till dom nya konsolerna ska vara stora, speciellt i grafik (som sett likandat ut länge....), innan jag ens tänker bry mig.

Hoppas inte ens på något mirakel. Trots att jag älskar sporten och NHL är enda valet om man lira det som spel.

Har alltid köpt men NHL20 var mitt sista. De behöver en helt ny motor. Hela produkten har stagnerat sedan länge.

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Hoppas kan man men lär inte hända
Back to NHL 2004 ReBuilt
NHL var alltid bäst på PC.

NHL har alltid varit ett konsolspel där man ska sitta i tv-rummet och möta varandra. Jag och mina kompisar brukade göra turneringar och möta varandra när vi var små.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

NHL har alltid varit ett konsolspel där man ska sitta i tv-rummet och möta varandra. Jag och mina kompisar brukade göra turneringar och möta varandra när vi var små.

Fast det ena behöver inte utesluta det andra. Så även om det skulle släppas till PC så kommer de fortfarande släppa det till konsol, precis som med FIFA, Madden etc.

Medlem
Skrivet av breahl:

NHL har alltid varit ett konsolspel där man ska sitta i tv-rummet och möta varandra. Jag och mina kompisar brukade göra turneringar och möta varandra när vi var små.

Ja men en gång i tiden fick vi även riktiga PC versioner.
Sista är 2004 och den spelas fortfarande med modden Rebuilt som gör om spelet till senaste säsongen osv. Spelet ser snyggt ut också men animationerna kanske inte är samma som moderna.
Efter 2004 fick PC nöja sig med sunkiga konsolportar från PS2. Sen försvann även det men PC versionerna av NHL var alltid överlägsna konsol-versionerna.
Att sitta och spela i soffan kan man göra lika bra (om inte bättre) med PC som en konsol.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Är det så jävla mycket begärt att få skiten på PC?

Hoppas kan man väl.

Håller helt med!

Medlem
Skrivet av Tassel:

Är en genuin "hockeynerd" och har köpt det varje år till någon konsol. Har blundat åt all kritik om få och eller dåliga årliga uppdateringar.
Men, förra året fick det vara nog. Köpte det helt enkelt inte. Det kom på Game Pass, och självklart körde jag det.

I år ska det dock mycket till att dom får mina pengar. Uppdateringen till dom nya konsolerna ska vara stora, speciellt i grafik (som sett likandat ut länge....), innan jag ens tänker bry mig.

Hoppas inte ens på något mirakel. Trots att jag älskar sporten och NHL är enda valet om man lira det som spel.

Samma här, köpt varje utgåva sedan NHLPA hockey 93, förra året fick jag fan nog. Och då hade jag ändå varit extremt besviken dom senaste 5-6 åren. Denna gången kommer jag helt enkelt inte att köpa det längre. Det får fan vara nog nu. Grafiskt sett så har inget ändrats i spelen på 10år, mechanics läggs till och tas bort slumpat varje år för att folk ska tro att det är en nyhet, spellägen lika så, ena året finns det seasons, trees, be a pro etc. andra året försvinner det bara för att sedan komma tillbaka nästa år i form av en "nyhet".

Väldigt få saker i spelvärlden irriterar mig då jag själv jobbar i branschen och vet hur saker och ting går till. EA NHL är dock 100% lathet. Det säljs till idioter som mig varje år för att det inte finns något annat val och man måste köpa det för att kunna spela hockey.
Nu tackar jag dock för mig och kommer inte köpa det igen förrän det blir rejäla uppdateringar.

Medlem

Sista NHL jag köpte var -16 😁 fungerar fortfarande bra.
Håller med om tidigare talare att det kommer behövas rejäla uppdateringar för att jag ens ska tänka tanken att köpa det igen.

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Ja men en gång i tiden fick vi även riktiga PC versioner.
Sista är 2004 och den spelas fortfarande med modden Rebuilt som gör om spelet till senaste säsongen osv. Spelet ser snyggt ut också men animationerna kanske inte är samma som moderna.
Efter 2004 fick PC nöja sig med sunkiga konsolportar från PS2. Sen försvann även det men PC versionerna av NHL var alltid överlägsna konsol-versionerna.
Att sitta och spela i soffan kan man göra lika bra (om inte bättre) med PC som en konsol.

Jo det går men då måste du ju koppla in datorn till tvn plus ha två handkontroller till datorn. Det går ju men blir inte riktigt samma känsla.

Sen en av anledningarna att det slutade komma på pc var väl att folk laddade ner pirat hellre än att köpa. Det händer aldrig på en konsol.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Sen en av anledningarna att det slutade komma på pc var väl att folk laddade ner pirat hellre än att köpa. Det händer aldrig på en konsol.

Det tror jag inte, de släpper fortfarande FIFA och Madden på PC, de spelen lär väl vara lika intressanta för pirater som NHL. Och jo, det händer på konsol också. Så att det inte kommer till PC så tvivlar jag på att det är pga pirater.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jo det går men då måste du ju koppla in datorn till tvn plus ha två handkontroller till datorn. Det går ju men blir inte riktigt samma känsla.

Sen en av anledningarna att det slutade komma på pc var väl att folk laddade ner pirat hellre än att köpa. Det händer aldrig på en konsol.

Dator kan vara ständigt inkopplad i tv eller valfri skärm. Använder själv projektor.
Vill man spela med handkontroll från soffan så ställer man ju bara över bilden. Går tom gör trådlöst om du kör Tex steamlink och inte kan dra kabel.
Vad menar du inte med samma känsla?
Vi kan spela med samma kontroller som konsol, tom en kan spela med Playstation, en med Xbox en med Switch pro.

Det stämmer att det officiella uttalandet var pga pirater, men då ska vi tänka på att det var en tid innan digital försäljning slagit genom och att dom senaste åren endast var sunkiga PS2 portar av NHL som släpptes till PC.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Dator kan vara ständigt inkopplad i tv eller valfri skärm. Använder själv projektor.
Vill man spela med handkontroll från soffan så ställer man ju bara över bilden. Går tom gör trådlöst om du kör Tex steamlink och inte kan dra kabel.
Vad menar du inte med samma känsla?
Vi kan spela med samma kontroller som konsol, tom en kan spela med Playstation, en med Xbox en med Switch pro.

Det stämmer att det officiella uttalandet var pga pirater, men då ska vi tänka på att det var en tid innan digital försäljning slagit genom och att dom senaste åren endast var sunkiga PS2 portar av NHL som släpptes till PC.

Jo du har helt rätt i det du säger men tror inte det kommer någon pc version på detta.

Jag kommer nog iaf köpa det till min ps5. Sista NHL jag köpte var NHL 20. Hoppas på bättre grafik i detta!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jo du har helt rätt i det du säger men tror inte det kommer någon pc version på detta.

Jag kommer nog iaf köpa det till min ps5. Sista NHL jag köpte var NHL 20. Hoppas på bättre grafik i detta!

Ja lite utveckling hoppas man på imo currentgen.
Men vad jag förstod skulle årets titel vara en crossgen version.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Ja lite utveckling hoppas man på imo currentgen.
Men vad jag förstod skulle årets titel vara en crossgen version.

Ja fast är väl en version till ps4 och en annan till ps5. Precis som med kommande FIFA 22.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja fast är väl en version till ps4 och en annan till ps5. Precis som med kommande FIFA 22.

Ok, vet inte hur det här med crossgen spel fungerar riktigt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Hoppas åxå på en PC version, för har det hellre på PC än konsol.. men tvivlar väldigt mycket på att dom släpper en på pc


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Det tror jag inte, de släpper fortfarande FIFA och Madden på PC, de spelen lär väl vara lika intressanta för pirater som NHL. Och jo, det händer på konsol också. Så att det inte kommer till PC så tvivlar jag på att det är pga pirater.

Fifa och Madden är så oerhört mycket större än Nhl dock, så antagligen handlar det om försäljningssiffror på nåt sätt, därför kanske delvis pga piratkopiering.

Medlem
Skrivet av bogani:

Har alltid köpt men NHL20 var mitt sista. De behöver en helt ny motor. Hela produkten har stagnerat sedan länge.

Görs ju i frostbite from i år, iaf till nextgen

12
Skriv svar