Snabbkollen – Kommer du spela Diablo 2: Resurrected?

Medlem

Absolut! Världens bästa spel kommer igen.

Visst har det blivit omsprunget på vissa områden av nyare spel som PoE och Grim Dawn. Främst när det kommer till ett mer varierat end game. Diablo 2 har dock fortfarande det överlägset bästa PvP i ett arpg.

Det finns också en charm i enkelheten i items och gear som gör det underhållande. Speciellt när man spelar solo eller i grupp med ett par kompisar. Utan att för den delen att dumma ner spelet till dagisnivå som i Diablo 3.


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Medlem

Inväntar lite recensioner och omdömen från spelare så man vet om de fuckat upp igen eller inte

Medlem
Skrivet av SystemIDentifier:

Har haft otroligt lite koll på den här releasen, men eftersom jag inte har spelat spelet sedan det begav sig så är jag lite sugen på att köra det igen, dock på PS5. Är det någon som vet om kontrollerna på konsol kommer vara i samma stil och stuk som i Diablo 3?

Jag lirade betan på Series X och valde att köpa det där. Riktigt bra kontroller, och i vissa fall bättre än på PC, och framför allt i combat då du kan binda skills till knapparna och behöver därmed inte scrolla mellan skills. Det enda jag tyckte var lite rörigt i början var inventory, men man lärde sig till slut. Nu var det ett tag sen jag körde D3 på konsol, men jag vill minnas att kontrollerna i D2 och D3 är väldigt lika varandra, med undantag för inventory då.

Medlem

Ligger nedladdad på Switchen och väntar. Tog ledigt från jobbet idag och imorgon 😄

Medlem

Diablo2:Resurrected är det enda spelet som lockar just nu. Har spelat alla andra spel som det skrivits om i denna tråd och nej, inget av spelen klår Diablo2 i det stora hela.

Medlem

Väntar på recensioner. Vill se hur det ser ut på en UW monitor innan köp.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Tyckte betan var kul. Men sen så råkade jag plocka upp Guild Wars 2 igen.

Avstängd

Kommer spelas. Inte vid release, pga tidsbrist, men framöver garanterat.

Backloggens befriare

Nej, håller mig till originalet personligen.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Save7heDay:

Var sugen på d2r innan jag kände att Blizzard inte förtjänar mina pengar.

+1 på den. Tänkte spela det. Var till och med jätte peppad, sen träffade skiten fläkten hos Blizzard, och allt de gjort blev genast mycket mindre intressant. Synd.

Medlem

Nej, föredrar Diablo 3…och just nu ger jag inga mer pengar till Blizzard…

Medlem

Nej! I get mer Blizzard! Blizzard R. I. P


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Köpte spelet för länge sedan så fort man kunde, betalade med Wow gold som jag har för mycket av men har inte tid att spela det.

Medlem

Kommer inte spela det här då jag inte riktigt ser poängen med det, om jag plötsligt skulle känna för att spela Diablo 2 så duger fortfarande originalet.

Medlem

Blev ett köp till Series X, har inte lirat spelet på 15 år minst.
Men helvete vad mycket bättre musik och stämning det är än vad trean har!
Det kan också var mitt nostalgiska jag som talar...

Om D4 liknar D2R i design, stämning och musik så har de en garanterad succé.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

12
Skriv svar