FZ har utsett Årets spel 2021!

Medlem

Inget VR-spel på listan, har ni inte gillat nått eller har headseten dammat på hyllan.

Ang listan har jag inte mycket att säga, bara spelat The Ascent.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Bara spelat returnal och ratchet and clank av de på listan. Kanske går blir lite extra julklappar till mig själv i år.

Medlem

Har spelat ovanligt många spel på listan i år. Hade höjt Pathfinder till topp 5 och slängt in Age of Empires 4 men i övrigt en bra lista. Ni får godkänt


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

4 st från XGS på top 10. Inte illa. Men det är klart. Flodvågen av spel från XGS har överträffat alla förväntningar.

Medlem

Mest överraskad att AoE4 inte ens kom med listan. Annars har jag inte mycket att säga om listan.
Ska dra igenom it takes two med flickvännen, vet att vi inte kommer bli besvikna. Mer soff-coop till folket!!!

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag saknar förstås Kaze and the Wild Masks på listan, men jag hade inte förväntat mig att det skulle dyka upp där heller. Verkar inte vara så många som har spelat det, men för alla gillar plattformsmagi i två dimensioner är det verkligen ett spel jag rekommenderar.

Kan hålla med om att det är lite för lätt för vana spelare men det är ju det som är grejen tänker jag. Hade det varit svårare hade man nog sett färre "Jag körde detta med sambon som normalt inte spelar" kommentarer.

Jag tyckte spelet var jättebra. Superfin design, kreativt gameplay, fin handling och split screen som förhöjde spelet rejält. Men annars så håller jag med många om att det inte kommit så mycket annat i år som varit bra.

Medlem

Listan känns som ett bevis på hur fattigt spelåret har varit.

Halo Infinite hade inte ens hamnat på min lista, ett 3/5 spel möjligen men absolut inte mer.

It Takes Two, kul i stunden men har redan glömt det. 3/5

Psychonauts 2, samma som Halo Infinite, samma trötta formel som tidigare spel. 3/5.

RE: Village är väl det enda spel som känns som ett riktigt bra spel i år. 4/5.

Saknar House of Ashes, The Forgotten City och LiS True Colors på listan.

The Forgotten City är nog årets spel för min del.

Dex
Medlem

Får nog hålla med en hel del tidigare inlägg här. Har varit en hel del bra spel för min del (typ 4 av 5 på FZ betygskala). Men har nog inte varit ett enda som jag skulle ge 5 av 5. Det som kommer närmst är nog Tales of Arise och det var inte ens med på FZ's lista!

Av dom som är topp 20 här så gillade jag mest Ratchet & Clank, Returnal, Halo Infinite, Guardians of the Galaxy och kanske Kena också för det var så himla mysigt. Men hade inte gett ett enda av dom en 5:a i betyg.

Får hoppas 2022 kommer med någon riktig "grand slam" som kompensation. Men det har varit bra för backloggen i alla fall så man har hunnit beta av lite äldre spel också.

PS. Har FZ ens gett ut någon 5 i år? Kan inte komma ihåg och lite jobbigt och sitta och gå igenom alla recensionerna

Medlem

Svårt att sia om hur ens egen lista hade sett ut då man inte spelat alls.

Men topp 5 håller jag med om. Förutom Village…tyckte det var för rörigt och har inte spelat klart.
Bra lista!

Medlem

Min topplista:
1. Halo Infinite
2. Resident Evil Village
3. Hitman 3
4. Psychonauts 2
5. It Takes Two
🙂

Medlem

Inget höjdar år som många säger, så inte spelat så mycket med Dread blir ÅS för mig.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

____________
HAR LiRAT:
Ratchet & Clank: Rift Apart, HiTMAN 3, Marvel's Guardians of the Galaxy och Resident Evil 8: Village.
____________
ViLL SPELA:
Kena: Bridge of Spirits, DeathLoop, Psychonauts 2, Halo: Infinite, Forza Horizon 5 och It Takes Two.
_______________________________________________________________________
MiN ÅRETS LiSTA:
01. Ratchet & Clank: Rift Apart -- @ PlayStation 5
02. Resident Evil 8: Village -- @ Steam--PC
03. HiTMAN 3 -- @ EPiC--PC
04. Marvel's Guardians of the Galaxy -- @ PlayStation 5
____________________________________
*** Inget vidare spelår tycker jag.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Denna lista visar verkligen vilket tråkigt spelår det har varit i överlag i år. Enda spelet på denna lista som var väldigt underhållande är It Takes Two. Ratchet And Clank och Psychonauts 2 var helt ok också.

Fragtjuv

Jag har inte köpt så mycket i år men jag har haft jävligt kul med Halo Infinite!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Avstängd
Skrivet av Maysay:

Har inte spelet något spel på listan. Är jag inte en gamer?

Inte mycket intressant på den listan. Ett mycket svagt är i termer av bra släpp.

Medlem

Mina favoriter i år utan rangordning och oavsett om de kommit ut i år eller inte. Spel jag spelat mest i år.

1. Flight simulator
2. The artful escape
3. Forza horizon 5
4. Halo infinite
5. It takes two
6. Psychonauts 2
7. Paper beast VR (troligen årets bästa för mig men kom ut förra året)
8. Hades (kom till Xbox i år)

Bubblare. Måste ändå namna lawnmower simulator då jag lagt alldeles för mycket tid på att klippa gräs 😅

NuZ
Testpilot

Håller helt med listan! Lite halvdant år men ändå en hel del bra eller bättre spel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Endast spelat Resident Evil Village och Metroid Dead på listan, men båda var riktigt bra.

Men det spel jag hade mest kul med dock, även om det var kort, var Death's Door.

Medlem
Skrivet av justabit:

The Forgotten City är nog årets spel för min del.

Också ett av mina favoritspel i år.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av anon_119148:

Har du spelat It Takes Two?

Jag har och gillade det inte heller. Dock skulle jag ju inte säga att det är ett dåligt spelår bara för att vissa titlar inte passade mig...

Det jag väl däremot kan känna personligen är att det förvisso släpptes en hel del bra spel i år, men att de riktiga fullträffarna uteblivit. Närmast för egen del var väl Trudograd, som därmed får gälla som mitt ÅS.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Inget VR-spel på listan, har ni inte gillat nått eller har headseten dammat på hyllan.

Ang listan har jag inte mycket att säga, bara spelat The Ascent.

Mitt Index ligger o samlar damm, har du några bra VR-spel som jag har missat?
Kört Alyx, PavlovVR, BoneWorks och Medal of Honor.

Medlem
Skrivet av Snoop0:

Mitt Index ligger o samlar damm, har du några bra VR-spel som jag har missat?
Kört Alyx, PavlovVR, BoneWorks och Medal of Honor.

Vertigo Remastered, After the fall, Moss, H3VR
Var vad jag snabbt kom på.

Om du vill spela tillsammans är det bara hör av sig


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Barnen ska får it take two på julaftonsmorgonen, får se om dom blir bäst vänner eller värsta fiender.

Medlem

Jag har inte spelat ett enda spel på listan, inte heller något annat spel släppt 2021. Kan inte påstå att något av spelen på listan lockar mig heller.

Medlem

Förstår inte riktigt vad det är som är så bra med Halo Infinite. Tyckte hela designen kändes generellt gammal men det kanske bara var jag ¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Förstår verkligen inte hur så många kan tycka om Forza Horizon 5. Det är bedrövlig! Saknar känsla helt och hållet.... Det är hyggligt snyggt dock, det ger jag dem.

Redaktör
Skrivet av Kloker:

Förstår verkligen inte hur så många kan tycka om Forza Horizon 5. Det är bedrövlig! Saknar känsla helt och hållet.... Det är hyggligt snyggt dock, det ger jag dem.

Har du stängt av alla styrhjälpmedel och kört "Sim"-läget? Det är ju en arkadracer så spelet gör ju en del åt dig, men stänger du av allt blir det rätt stor skillnad.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Har du stängt av alla styrhjälpmedel och kört "Sim"-läget? Det är ju en arkadracer så spelet gör ju en del åt dig, men stänger du av allt blir det rätt stor skillnad.

Jajamen, allt är i "sim-läge".

Medlem

Nu har jag svårt att säga ifall det är en rättvis topp men man får lita på de som spelat. Mitt årets spel blev Hell let loose, blir bara bättre och bättre.

Medlem

Inscryption är lätt årets spel

123
Skriv svar