Framerate-kritik mot Cyberpunk 2077 på Xbox Series S, CD Projekt undersöker

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Lite som PS5 som har 8k-loggan på kartongen.

Mjo.. Lite knäppt när inte ens Ps5:ans fw har stöd för att skicka ut det i nuläget. Fast å andra sidan så har ju PS5:an faktiskt ändå ett spel som rullar i 8K. Det renderas alltså internt i full fat 7680x4320. Och i 60fps, dessutom. Det är 6K på Series X, vilket gör PS5-versionen till världens första konsolspel som körs i 8K60.

https://www.youtube.com/watch?v=DNGA_XnWVMg&ab_channel=Digita...


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Gen
Medlem
Skrivet av jk78ki:

Tycker inte heller PS5 versionen flyter på som man hade hoppats. Det är sällan det faktiskt håller 60 när man är i stadsmiljö.

Märkte du också av Vsync tearing?

Skrivet av HaZe303:

Ni som lirar ps5, ni vet väl att ni behöver impotera ps4 save fil till ps5 versionen, annars kör native ps4 även om det är ps5 versionen, jag började om från skratch.

Jag tankade ner Trialversioen så det var en färsk save.

Medlem
Skrivet av Gen:

Märkte du också av Vsync tearing?

Jag tankade ner Trialversioen så det var en färsk save.

Ja det händer ibland, men inte så mycket att jag aktivt tänker på det.

Medlem

Fan har själv problemet att spelet rullar på bra men att det krashar efter 1 timme eller så.
Har ganska bra hårdvara rtx 3090 o ryzen 5950x men det är typ ostabilare än star citizen.
Efter andra krashen på 1,5 tim så gav ja upp.

Medlem

Skrev om detta i en annan artikel precis när de nya konsolerna kom ut. Xbox Series S är ingen bra konsol prestandamässigt. Flera utvecklare sa även detta om Series S vid lansering. Inte så många som trodde på mig då.
Ibland måste man nog förstå att 1+1 inte blir 18.
Men Xbox är ju "The Good guys" så det gör inget att dom tillverkar en konsol som är undermålig.

Ingen fanboy, bara realist.

Medlem
Skrivet av Sippil:

Hej noob här!
Men vad för slags HDMI/annan slags kabel gäller för att få ut så mkt utav ps5?
Jag har en ny datorskärm men förvirrad när det gäller kabel. HDMI 2.0, 2.1? Någon annan kabel?

Det du ska kolla upp är om datorskärmen har stöd för HDMI 2.1. det brukar stå i manualen till produkten eller på HDMI ingången. Själv kör jag med en 2.1 HDMI kabel köpt på Netonnet.
HDMI 2.1 gör så att du kan spela i 120 Hz i 4k mer eller mindre. Inget man kanske behöver men spelet flyter på lite mer i något högre resolution minus att spelet inte ser lika bra ut då detta är något krävande.

Du måste även ställa in det på PS5, du har en inställning där man kan stänga av/sätta på 120 Hz. Här har du lite mer information kring HDMI 2.0 och HDMI 2.1: https://www.inet.se/kampanj/6307/hdmi-2-1-kablar.

Medlem
Skrivet av krille1986:

Det du ska kolla upp är om datorskärmen har stöd för HDMI 2.1. det brukar stå i manualen till produkten eller på HDMI ingången. Själv kör jag med en 2.1 HDMI kabel köpt på Netonnet.
HDMI 2.1 gör så att du kan spela i 120 Hz i 4k mer eller mindre. Inget man kanske behöver men spelet flyter på lite mer i något högre resolution minus att spelet inte ser lika bra ut då detta är något krävande.

Du måste även ställa in det på PS5, du har en inställning där man kan stänga av/sätta på 120 Hz. Här har du lite mer information kring HDMI 2.0 och HDMI 2.1: https://www.inet.se/kampanj/6307/hdmi-2-1-kablar.

Åh tack så jättemycket för hjälpen!! ⭐

Medlem

Köpte spelet ånyo när 1.5 patchen kom ut till Ps5,

Men jäklar vad många sidouppdrag som har försvunnit? Är det någon som har koll på varför?

12
Skriv svar