1år utan spel!

Medlem

Hade jag haft något liknande som att åka utomlands ett år så hade det nog inte varit några problem egentligen. Men att lägga av ett år när man går här hemma. Det skulle vara betydligt svårare.

Medlem

Om jag hade goda skäl att ge upp spel helt och hållet så hade jag fixat det utan problem. Men så länge jag inte har några skäl att sluta spela så tänker jag inte göra det bara för att

Medlem

Har varit "periodare" i flera år, dvs jag spelar mycket i perioder för att sedan inte spela alls under längre eller kortare tid. Längsta uppehållet var nog uppåt ett år, men har aldrig räknat exakt. Första gången jag tappade spelsuget så kändes det lite tråkigt då det under flera år varit största intresset, men efter att ha haft flera långa uppehåll för att sedan komma tillbaka så känns det nu för tiden bara bra. Tycker faktiskt jag njuter mer av att spela nu när jag aldrig känner att jag spelar bara för att klara av vissa spel utan bara spelar de spel jag faktiskt känner mig genuint intresserad av.

Medlem

Hamnar lite då och då i perioder, speciellt sommar då jag egentligen bara kollsr film eller serier och knappt rör datorn eller någon av konsolerna.
Kan väl vara ett sug när något nytt kommer, men med exklusiviteter och sllt annat så är det inte heller ovanligt att jag helt glömmer att spel existerar.

Internet däremot, rastlös om jag inte har något att göra några dagar och nätet dör.

Daz
Medlem

Röstade på alternativet att jag klarar mig ett helt år utan spel. När vi köpte hus och jag temporärt gick över och jobbade daghelg (24 arbetstimmar i veckan) så spelade jag inte på ett helt år utan fokuserade min tid på att renovera hela huset och den tid som blev över gick till sambo och övrig familj och vänner.

Nu har jag förutom sambo även fyra barn så spel ligger långt ner i prioriteringslistan. Nu när jag funderar över det så tror jag inte att jag spelat en enda timma under mars månad. Maj, juni. juli och augusti brukar också vara en period varje år som jag knappt spelar då det är så mycket annat som lockar.

Inaktiv
Skrivet av Hanzo:

Över 3 promille?

Nej, det är tyvärr inte någon höjdare, varesig för dej, din hälsa eller det som känns motigt i livet.
Då är det bättre du försöker hitta hjälp och spela jävla massa TV-spel istället.

I vanlig ordning, kommer du inte lyssna på det jobbiga som jag eller andra säger.
Du måste själv hitta viljan att bli bättre än vad du är idag.

Jag har börjat grilla, då krävs det snaps, och öl.
Min hälsa är såpass bra att lillebror inte vill ha med mig till fjällen och vandra, och han är då reservofficer......., jag är en packad gubbe bara.

Medlem

om jag inte ska gå tokig och typ mörda någon kanske 2 dagar, efter det är det som jag är människa som inte får vatten på en månad.

Medlem

min fru blir tokig på mig om jag går mer än en vecka utan att spela.
kan vara för att jag blir hopplös om jag inte får koppla bort välden lite då och då och bara dyka in i spelen.

Det är mitt sätt att rensa hjärnan och det funkar bra.

Medlem

Har haft nog med erfarenheter från livet så känner ingen nöd. Och kommer nog ha mycket flera. Så jag förstår absolut inte alls själva grejen med att sluta med något som är underhållande bara för att man vill ha lite ändring.

Har tänkte mycket på att bara försvinna med mina saker och mig själv då och då. Att bara start något nytt någonstans. Kanske nytt land.

Hoppas det går bra för dig, dock!

Medlem

1 Vecka går bra. Jag tittar nästan aldrig på Tv för jag tycker det mesta är skräp så då blir Spel min huvudsakliga hobby.

Medlem

När jag flyttade till en ny stad så fick jag av någon anledning för mig att börja jogga för att se mig omkring. Inte springa - utan mysjogga, i så pass lugnt tempo att jag knappt blev anfådd. Jag skaffade även appen Strava, och en Garmin Forerunner gps-klocka. Strava tillät mig att se en kartbild över var andra människor motionerade i staden, och sen ladda över rutter att utforska till klockan, som fungerade som en gps-navigatör på armen. Funkar lika bra om man är mer benägen att cykla - men oavsett är det ett grymt sätt att lära känna sig själv och en ny plats på! Och för att knyta an till spelande, så har konditionsträning numera blivit min nya drog och favoritspel, ordagrant. Att följa ett träningsschema, följa datan som klockan samlar in, och se sin kondition förbättras och kropp bli starkare, är det mäktigaste och mest belönande rollspel jag någonsin provat! Rekommenderas starkt nu när du kommer ha massa fritid och en helt färsk "spelvärld" att utforska

Medlem

Finns väl få platser i världen där man inte kan spela. Så varför vara utan? Det är ju ett tidsfördriv, ett intresse och underhållning. Inget jag skulle vilja vara utan helt. Sen finns det ju perioder då man spelar mer och perioder när man spelar mindre.

Avstängd
Medlem
Skrivet av Lasrod:

Jag har många gånger gjort lite galna äventyr. Det kan vara att vandra 100 mil i Spanien över 6 veckor eller bestiga Afrikas högsta berg och resa genom halva Afrika med buss i 3 månader. Jag har även jobbat i Indien 3 månader och i Japan 6 månader och mycket annat. Allt detta har varit helt enormt bra upplevelser som slår allt annat jag gjort i livet.

Nu är det dags igen!

Denna gång åker jag och jobbar i Japan ett par år. Något exakt datum för återresa har jag inte så detta äventyr blir mer långsiktigt. Beslutet innebär också att jag valt att sälja min Nintendo Switch, mitt Playstation 5, mitt Valve Index och alla spel. Jag lägger helt enkelt dator/tv-spel åt sidan och kör ett "nytt liv" igen så som många gånger förut. I resväskan har jag endast kläder och sådant man behöver för den första tiden i ett nytt land.

Vad jag ska göra med all tid som man kommer få när man inte har tillgång till spel vette tusan men jag tänker att det löser sig. Man hitta nya nöjen och andra saker att göra.

Jag lämnar tryggheten i Sverige. Och givetvis kommer jag att sakna 6 veckors semester och våran enormt flexibla arbetskultur. Jag kommer givetvis sakna vänner, syskon, syskonbarn och föräldrar. Det finns säkert oerhört mycket annat jag kommer sakna också som man inte tänker på förens man märker att det inte finns tillgänglig.

Så detta är väll ett litet hejdå till FZ som jag annars följer varje dag. Men kanske jag kommer tillbaka om något år och det lär väl finnas en del spel att spela då. Jag är väldigt nöjd över att jag nu i sista stund lyckades få död på sista bossen i Elden Ring så även om jag inte hann köra alla bossar i spelet så hann jag i alla fall köra det mesta.

Hur ser det ut för dig? Hur länge skulle du kunna tänka dig att vara helt utan dator/tv-spel?

Skaffa en partner. Helt plötslig så har du inte inte tid längre o spela. 😔

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Över 3 promille?

Nej, det är tyvärr inte någon höjdare, varesig för dej, din hälsa eller det som känns motigt i livet.
Då är det bättre du försöker hitta hjälp och spela jävla massa TV-spel istället.

I vanlig ordning, kommer du inte lyssna på det jobbiga som jag eller andra säger.
Du måste själv hitta viljan att bli bättre än vad du är idag.

Polisens blåsinstrument visar dock inte promille. Antingen rött eller grönt!

Medlem

Jag blir bara nyfiken på vad du jobbar med?!


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Det är väl klart man "klarar" sig hur länge som helst utan spel. Om inte så har man allvarliga problem.
Sen att det skulle saknas väldigt väldigt mycket är ju en sak.

Gen
Medlem

@Lasrod förstår att du lägger ner spelandet pga alla nya upplevelser i Japan men varför stänga ned FZ? Tänkte du sluta surfa helt?

Chefredaktör

Wow, spännade äventyr @Lasrod!

När det gäller spelande hade jag personligen inte klarat mig helt utan spel under en längre tid. Det är en så stor del av mitt liv, mitt största fritidsintresse. Ibland lite för stort, nästan så jag undrar om jag hade behövt ett års paus ibland

FZ kommer att finnas kvar när du känner dig redo att komma hit igen.
Du behöver ju inte spela aktivt för att hänga här, du kan ju vara här även om du bor i Japan och inte spelar spel för tillfället!
Oavsett så är du alltid en del av FZ-familjen, du får välja själv när och hur mycket och vill umgås med oss. <3

Stort lycka till i Japan och hoppas på ett snart återseende!

Frilansare

Hmm, allt handlar väl om vad man har i övrigt att göra. Kanske skulle klara ett år om jag reste, upptäckte och så vidare. Men 1 år hemma i huset? Nä.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Har haft nog med erfarenheter från livet så känner ingen nöd. Och kommer nog ha mycket flera. Så jag förstår absolut inte alls själva grejen med att sluta med något som är underhållande bara för att man vill ha lite ändring.

Har tänkte mycket på att bara försvinna med mina saker och mig själv då och då. Att bara start något nytt någonstans. Kanske nytt land.

Hoppas det går bra för dig, dock!

Skrivet av lyrael:

Finns väl få platser i världen där man inte kan spela. Så varför vara utan? Det är ju ett tidsfördriv, ett intresse och underhållning. Inget jag skulle vilja vara utan helt. Sen finns det ju perioder då man spelar mer och perioder när man spelar mindre.

Nej absolut så är det inte något fel att ha nöjen. Tanken är inte att sluta ha roligt utan att bara ersätta nöjet med spel med att göra annat. Det är ett perfekt tillfälle att göra så när man flyttar till ett helt annat land.

Skrivet av socialarbetaren:

Jag blir bara nyfiken på vad du jobbar med?!

Jag jobbar med data!

Knackar kod. I och med att detta är ett yrke som utförs över hela världen så finns det jobb överallt.

Skrivet av Gen:

@Lasrod förstår att du lägger ner spelandet pga alla nya upplevelser i Japan men varför stänga ned FZ? Tänkte du sluta surfa helt?

Skrivet av Daniel Sjöholm:

Wow, spännade äventyr @Lasrod!

När det gäller spelande hade jag personligen inte klarat mig helt utan spel under en längre tid. Det är en så stor del av mitt liv, mitt största fritidsintresse. Ibland lite för stort, nästan så jag undrar om jag hade behövt ett års paus ibland

FZ kommer att finnas kvar när du känner dig redo att komma hit igen.
Du behöver ju inte spela aktivt för att hänga här, du kan ju vara här även om du bor i Japan och inte spelar spel för tillfället!
Oavsett så är du alltid en del av FZ-familjen, du får välja själv när och hur mycket och vill umgås med oss. <3

Stort lycka till i Japan och hoppas på ett snart återseende!

Jag kommer säkert besöka FZ nu och då men det är nog inte sådär jättekul att läsa så mycket om spel när man inte spelar.

🙂

Medlem

Har inte spelat sedan 7 juni 2020. Så det är inget problem.

Medlem

Efter min dotter föddes spelade jag inte på runt 2 år, det var inget jag ens hade tid att sakna för livet var så fullt med annat. Innan spelade jag alltid minst nån timme varje dag men nu massa år senare är det som högst 5 timmar i veckan.

Medlem

När jag reser har jag inget sug efter att spela alls. Kan lätt gå en månad utan att spela. Men när jag är hemma ser jag ingen anledning att ta en paus från spelandet.

Skribent

På vinterhalvåret mår jag rätt risigt om jag inte får spela minst en liten stund varje dag. Sommaren kan jag nog klara mig utan spelen några dagar om nöden så kräver!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Skribent
Skrivet av Lasrod:

Jag har många gånger gjort lite galna äventyr. Det kan vara att vandra 100 mil i Spanien över 6 veckor eller bestiga Afrikas högsta berg och resa genom halva Afrika med buss i 3 månader. Jag har även jobbat i Indien 3 månader och i Japan 6 månader och mycket annat. Allt detta har varit helt enormt bra upplevelser som slår allt annat jag gjort i livet.

Nu är det dags igen!

Denna gång åker jag och jobbar i Japan ett par år. Något exakt datum för återresa har jag inte så detta äventyr blir mer långsiktigt. Beslutet innebär också att jag valt att sälja min Nintendo Switch, mitt Playstation 5, mitt Valve Index och alla spel. Jag lägger helt enkelt dator/tv-spel åt sidan och kör ett "nytt liv" igen så som många gånger förut. I resväskan har jag endast kläder och sådant man behöver för den första tiden i ett nytt land.

Jag vill nog bara önska dig lycka till och att du ska få en fantastisk resa. Som vår kära chefredaktör skrev här ovan så finns ju FZ alltid kvar när du kommer tillbaka och så även spelen. Men som också skrivet går det ju alltid titta in på här på FZ ändå. Personligen skulle jag tycka det vore fantastiskt kul om du kunde uppdatera här på forumet om resan och dina upplevelser. Inte varje dag eller ens varje månad, men som en liten resedagbok hur det går för dig där borta i Japan. Ta med oss FZare på resan litegrann


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag vill nog bara önska dig lycka till och att du ska få en fantastisk resa. Som vår kära chefredaktör skrev här ovan så finns ju FZ alltid kvar när du kommer tillbaka och så även spelen. Men som också skrivet går det ju alltid titta in på här på FZ ändå. Personligen skulle jag tycka det vore fantastiskt kul om du kunde uppdatera här på forumet om resan och dina upplevelser. Inte varje dag eller ens varje månad, men som en liten resedagbok hur det går för dig där borta i Japan. Ta med oss FZare på resan litegrann

Tack så mycket!
Ska fundera på det där om att uppdatera här på FZ. Det finns ju galet mycket roligt i japan så absolut ska jag ha det i tanken. Lovar inget just nu men kanske det dyker upp något inlägg här på FZ framöver 🙂👍

Chefredaktör
Skrivet av Lasrod:

Tack så mycket!
Ska fundera på det där om att uppdatera här på FZ. Det finns ju galet mycket roligt i japan så absolut ska jag ha det i tanken. Lovar inget just nu men kanske det dyker upp något inlägg här på FZ framöver 🙂👍

Det vore amazing!
No pressure!

Medlem

Spel är helt klart mitt största nöje, men inget jag inte klarar mig utan. Så länge man håller sig sysselsatt så löser det sig.


signatur

I drank what?

Frilansare

Har @Lasrod lämnat landet ännu? Har han återfallit i spel? Har många frågor nu!

123
Skriv svar