Tävling! Vilken spelkaraktär har det häftigaste skägget?
Någon nämde geologerna i Settlers II, så då får jag välja geologerna i första Settlers spelet (det enda Settlers spelet jag har spelat).
Förövrigt brukade jag och polaren kalla geologerna för just "Skäggknackers" (logiskt då dom har skägg och knackar på berget med en hammare) då vi lirade i splitscreen.
Jätteenkelt.

Geralt of Rivia. Hans skägg växer medan man spelar. Hur ballt är inte det? Och vet ni vad han skulle behöva? En rakapparat.
Trots min samhörighet med den manliga sidan av befolkningen är jag långt ifrån välsignad med en skepparkrans av rang. Snarare är det sporadiska fläckar med behåring som numera börjat gråna och allra helst hålls kort genom daglig ansning.
Jag menar därför att även min del av befolkningen behöver representeras i denna kategori av män som gärna önskat en man av sällan skådad prakt. Vem kan då representera oss bättre än Wally B Feed som med hela sin själ bara vill vara en del av gänget med de andra mer behårade männen.

Det fina med spel är att bara fantasin sätter gränserna. Skägg behöver inte vara en symbol för maskulinitet utan kan också vara något vackert - och varför inte vackert på både kvinnor och män? Baldurs Gate 3 visar att skägg kan spränga barriärer, bryta normer och frambringa individualitet. Skägg vet inga ramar. Skägg är skägg.